Vandaag mijn "nieuwe" motor gekocht

Captain-Slow

Rookie
1 apr 2009
29
0
Vandaag mijn "nieuwe" motor gekocht.
Een Kawasaki VN 750 Vulcan van 1990.
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd hier krijg jij een heleboel rijplezier mee

laat ze maar l.ll.. over slechte motoren
totaal geen problemen mee ja okee nieuwe banden en remblokjes maar dat schijnt na een bepaald aantal klm te moeten gebeuren :] :] :] :] :]


*O* *O* *O* veel plezier er mee *O* *O* *O*
 
Och, echt slechte motoren zullen er tegenwoordig waarschijnlijk niet meer zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik was vroeger ook gek van zo'n Vulcan 750.
Volgens ik mij herinner heeft die distributiekettingen die halfweg de distributietunnel een reductie van 2 op 1 hebben waardoor de draaisnelheid van de ketting halveert. Daardoor zijn op de nokkenassen hele kleine tandwieltjes mogelijk die dezelfde diameter hebben dan het krukastandwiel.
Verder heeft de moter een waterkoeling, DOHC, 4 kleppen per cilinder, een dubbele bougie en hydraulische klepstellers. Dat gecombineerd met de cardanaandrijving moet er volgens mij voor zorgen dat die hééél onderhoudsvriendelijk is.
Is een blok dat niet vies is van hogere toeren ...
Meen mij ook te herinneren dat er wel eens problemen waren met de krukas (of waren het toch de nokkenassen?)
 
Ik was vroeger ook gek van zo'n Vulcan 750.
Volgens ik mij herinner heeft die distributiekettingen die halfweg de distributietunnel een reductie van 2 op 1 hebben waardoor de draaisnelheid van de ketting halveert. Daardoor zijn op de nokkenassen hele kleine tandwieltjes mogelijk die dezelfde diameter hebben dan het krukastandwiel.
Verder heeft de moter een waterkoeling, DOHC, 4 kleppen per cilinder, een dubbele bougie en hydraulische klepstellers. Dat gecombineerd met de cardanaandrijving moet er volgens mij voor zorgen dat die hééél onderhoudsvriendelijk is.
Is een blok dat niet vies is van hogere toeren ...
Meen mij ook te herinneren dat er wel eens problemen waren met de krukas (of waren het toch de nokkenassen?)


daar ben je even in de war met de 1500 denk ik, daar komen met enige regelmaat de vliegwielen uit pure ellende uit het blok zetten :+ linker carterhelft vinden voor een VN1500 kun je wel vergeten, die zitten òf gemonteerd òf zijn al stuk
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan