Hoofdremcilinder reviseren

Merlijn

MF veteraan
8 sep 2004
1.163
1
Zoetermeer
Na een stel rare storingen en een half baken poging met WD40 heb ik besloten om mijn hoofd rem cilinder te reviseren.

Om dat er nog niet een How to op MF staat........ bij deze.

(dat ik ook de rem klauwen heb gedaan en stalen remleidingen heb gemonteerd is fijn voor mij, maar dat is al ruim beschreven. waar voor dank.)
 
Topic karate-kick :9

Gisteren begonnen met de HRC revisie van mijn CBtje.
Alles los gekregen en schoongemaakt.
Helaas lukt het me niet goed om de nieuwe zuiger (met nieuwe seal) terug te plaatsen. Deze moet "tegen de stroom in". Dwz het is een tap toelopende seal, en de breedste kant moet eerst.
Het rubbertje blijft daardoorhangen op de rand van de cilinder, en bij forceren zou ik de seal slopen.


Nou heb ik al een paar Youtube How-to's gevonden en de een heeft het over een draaiende beweging (werkt niet) en de ander loopt te prutsen met een klein schroevendraaiertje.

Ik heb gisteravond in ieder geval de zuiger er andersom ingedrukt, om de seal misschien wat te laten voorvormen. Misschien dat het dan beter lukt.

Heeft iemand een trucje om de zuiger erin te drukken?
 
Laatst bewerkt:
Topic karate-kick :9

Gisteren begonnen met de HRC revisie van mijn CBtje.
Alles los gekregen en schoongemaakt.
Helaas lukt het me niet goed om de nieuwe zuiger (met nieuwe seal) terug te plaatsen. Deze moet "tegen de stroom in". Dwz het is een tap toelopende seal, en de breedste kant moet eerst.
Het rubbertje blijft daardoorhangen op de rand van de cilinder, en bij forceren zou ik de seal slopen.


Nou heb ik al een paar Youtube How-to's gevonden en de een heeft het over een draaiende beweging (werkt niet) en de ander loopt te prutsen met een klein schroevendraaiertje.

Ik heb gisteravond in ieder geval de zuiger er andersom ingedrukt, om de seal misschien wat te laten voorvormen. Misschien dat het dan beter lukt.

Heeft iemand een trucje om de zuiger erin te drukken?
Beetje insmeren, en verder voorzichtig met beleid doen.

Moet wel de goede maat zijn, anders wordt t ellende :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan