Bol d'Or liefhebbers show your bike!!! Deel IV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hehe, eindelijk een post, dacht dat het nooit zou komen. Tenminste 1 echte Bol liefhebber. _O-

Zal ook maar gelijk weer eens een mooi plaatje poste van en Race Bol :9~
full
 
Had eigenlijk eerst met m'n eigen Bol moet beginnen,, nu dan: Bij deze, als topic starter schijnt dat te moeten O-) O-) Ok ik wide het eigenlijk niet hoor maar het is omdat het moet.
full
 
Waarom rijden we eigenlijk op een bol? Wat is dat nou waarom we dat apparaat zo leuk vinden in vergelijk met andere motoren??
 
vind het een tof uiterlijk en jeugdsentiment (heb er nooit een gehad, maar de fietsenmaker in het dorp had er wel 1 en die vond ik wel heel tof)
en als je ze verbouwd zien ze er ook heel wreed uit, en echt duur is alles niet.
 
Tis ook wel apart dat de motor een langeslag blok heeft dat ken ik eigenlijk alleen van de oude Nortons en ander engels spul.
Weet iemand of er nog meer japanners zijn uit die tijd met de slag groter dan de boring?
Voordeel van langeslag motor is toch veel trekkracht onder in toeren?
 
Tis ook wel apart dat de motor een langeslag blok heeft dat ken ik eigenlijk alleen van de oude Nortons en ander engels spul.
Weet iemand of er nog meer japanners zijn uit die tijd met de slag groter dan de boring?
Voordeel van langeslag motor is toch veel trekkracht onder in toeren?

Tjee, kweenie, lange slag, korte slag. Voorheen reed ik altijd op een GL1200, heb er daar 3 van "versleten", en 1 keer een jaartje of 3 vreemgegaan op een Soes GSX1100F.
Vond die Bol die ik nu pas net heb, een mooi opstappertje, als hobby, af en toe wat sleutelen, en......het geluid vind ik machtig mooi, klinkt erg zwaar, en dat voor een 7 en een half-je.
 
;( K'heb m'n accu weer leeg na poosje gereden te hebben. Nu heb ik gelijk dynamo-
deksel verwijderd en de weerstand tussen de twee sleepringen van de rotor gemeten,
geprobeert te meten want er is geen weerstand, de meter veranderd niet als ik de pootjes van de meter op de ringen houd.
meter geeft wel 0 aan als ik ze aan elkaar doe.

Rotor kaput? Wie kan dit bevestigen.
 
Tjee, kweenie, lange slag, korte slag. Voorheen reed ik altijd op een GL1200, heb er daar 3 van "versleten", en 1 keer een jaartje of 3 vreemgegaan op een Soes GSX1100F.
Vond die Bol die ik nu pas net heb, een mooi opstappertje, als hobby, af en toe wat sleutelen, en......het geluid vind ik machtig mooi, klinkt erg zwaar, en dat voor een 7 en een half-je.

Dat zware geluid is dus mede aan die lange slag van de zuigers te danken. :Y
Hoewel? Bij 750 weet ik boring maal slag niet goed.
 
Laatst bewerkt:
Ja, als je de meter op Ohmstand op 0 krijgt en hij van sleepring naar sleepring iets van 1--- of O.L. dus niet van display verandert, is de rotor gesneuveld. Moet volgens mij iets van 3-4 ohm zijn van sleepring naar sleepring..

Boring 64,5 slag 69 Ja dat is net lange slag...
 
Ja, als je de meter op Ohmstand op 0 krijgt en hij van sleepring naar sleepring iets van 1--- of O.L. dus niet van display verandert, is de rotor gesneuveld. Moet volgens mij iets van 3-4 ohm zijn van sleepring naar sleepring..

Boring 64,5 slag 69 Ja dat is net lange slag...

Dank je, ik ga op zoek.
 
Ben er ook weer bij...

Eens kijken of ik de Bol in dit deel goed aan de praat krijg... :9
(met de snelheid waarmee deze topics zich vullen zou dat toch wel moeten lukken zou je denken :+)
 
Ben er ook weer bij...

Eens kijken of ik de Bol in dit deel goed aan de praat krijg... :9
(met de snelheid waarmee deze topics zich vullen zou dat toch wel moeten lukken zou je denken :+)

Ik zocht je net al _O- Mijn rotor is dus kapot terwijl de volt meter wel 13-14 Volt aangaf
Je zat toch met hetzelfde probleem?
FF de twee banen doormeten op weerstand. :Y
Heb me net laten vertellen dat bij laadproblemen in 90% van de gevallen de rotor kaduk is.
 
Laatst bewerkt:
opzoek naar een revisie of goede 2de hands rotor dus.

vertelde me motorzaak toen ook al toen ik hem stuk had. Dat 9 van de 10 keer de rotor stuk is want die zijn gewoon van slechte kwaliteit.
 
Hier nog een bol liefhebber,ik heb een poosje geleden deze bol uit een schuur gehaald waar hij al 12 jaar stond.De eigenaar had geen tijd om er op te rijden,en ik ben er per toeval aangekomen mazzel dus.
Ik heb het plan om deze bol wel zoveel mogelijk orgineel te laten maar wel met race uitstraling,de onderkuip heb ik erbij weet niet of dit een orginele kuip is of iets anders.
Ben nu nog bezig met bolfighter en die moet wel eerst helemaal klaar zijn voordat ik met deze bike aanvang,maar als ik wat te melden heb doe ik dat. :W
full
 
Dat zware geluid is dus mede aan die lange slag van de zuigers te danken. :Y
Hoewel? Bij 750 weet ik boring maal slag niet goed.


Bij de 750 is dat 62 x 62, dus geen lange slag maar een "vierkante" motor. Voordeel van een lange slag is meestal de power onderin, die mis je dus een beetje bij de 750. En het geluid? Mijn 750 klinkt zwaarder dan mijn 900, maar dat komt voornamelijk door de half open Laser die eronder hangt... :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan