Nadelen van een chopper?

Wouw, kan ik ook lid worden van de club.
Ikke 47 en mijn geliefde 19.
Ach ja, midlife-crisis he 8-) .
 
Laatst bewerkt:
@ TS: Waarom begin je in hemelsnaam een topic over de nadelen van een chopper op een chopperforum?

Ik zie geen nadelen, en als er al minpunten zijn, zijn dat juist de charmes van het chopperrijden :P, dus da's een domme vraag. Vraag jou toch ook niet wat jou hoofd zo lelijk maakt...
 
Ik meld me ook aan :9~ dan mag ik ook meedoen 46 en de sjoppert 11 jaar !! :]


RS1300.JPG


Dit is mijn eerste chopper, moet zeggen het bevalt wel, 1 minpunt is dat met het windschermpje wat er std op zit(bij mij dan) je heel veel "vuil" wind hebt.. voor de rest rij je redelijk rustig met zo'n zware fiets, als ik hard wil rijden dan pak ik de auto wel !
 
Laatst bewerkt:
@ TS: Waarom begin je in hemelsnaam een topic over de nadelen van een chopper op een chopperforum?

Ik zie geen nadelen, en als er al minpunten zijn, zijn dat juist de charmes van het chopperrijden :P, dus da's een domme vraag. Vraag jou toch ook niet wat jou hoofd zo lelijk maakt...
Misschien dat de TS ervan uitgaat dat dit de mensen met ervaring zijn en als ze genoeg zelfkennis hebben en eerlijk zijn dat ze als ervaringsdeskundige een twijfelaar misschien over de streep kunnen helpen. :+
 
Laatst bewerkt:
@ TS: Waarom begin je in hemelsnaam een topic over de nadelen van een chopper op een chopperforum?

Ik zie geen nadelen, en als er al minpunten zijn, zijn dat juist de charmes van het chopperrijden :P, dus da's een domme vraag. Vraag jou toch ook niet wat jou hoofd zo lelijk maakt...

Omdat ik geen zin heb in het eindeloos gemiep als ik het vraag op het Algemene forum. Dan zakt het al weer snel af in allemaal rare ja/nee-discussies en ben ik nog niks wijzer. Bovendien vind ik iedereen in dit (chopper)forum altijd erg open en relaxed. Bleek ook, want de feedback was prima! (Applausje voor jezelf! ;) :+ )
 
Omdat ik geen zin heb in het eindeloos gemiep als ik het vraag op het Algemene forum. Dan zakt het al weer snel af in allemaal rare ja/nee-discussies en ben ik nog niks wijzer. Bovendien vind ik iedereen in dit (chopper)forum altijd erg open en relaxed. Bleek ook, want de feedback was prima! (Applausje voor jezelf! ;) :+ )

thnx voor de compliemente, en ben je er al uit? Wordt het n choppertje? Denk persoonlijk dat je vooral op je hartslag moet letten, als die nie omhoog gaat bij een Goldwing, maar wel bij een HD, dan weet je dat je die Goldwing niet moet hebben, ook al is dat misschien een verstandigere keuze als je zes keer per jaar naar de andere kant van de wereld wil rijden...Het gaat niet altijd om comfort, snelheid, wegligging e.d., maar om passie
 
Hmmm, ik moet eerlijk zeggen dat ik het spoor mbt motor-keuze bijster ben. Het wordt sowieso een ruigere naked of een beschaafde chopper/cruiser. Dwz: niet overboard qua chrome en styling. Ik vind bijvoorbeeld de Maxim erg okay: ziet er braaf uit, maar zit flink wat pit in. In de nakeds vind ik de FZX 750 een stoere bak. De meeste machines zien mij er te gemaakt uit, iig: hoe rauwer, hoe beter. En /dan/ moet-ie relaxed zitten en goed rijden. En da's al met al nog best een puzzel :)
 
Of doen wat ik doe, betreffende dat gemaakt eruit zien. Gewoon minimaliseren. Logo's eraf enzo. En vooral niet meer chroomwerk halen.
 
De V-Max met zijn 145PK en V-Boost is voor mij nog te hoog gegrepen. Die durf ik nog niet aan.

Minimaliseren is een goed idee. Uiteindelijk wil ik het liefst een sobere fiets <90PK die er met mijn 1m90 niet ienieminie uit ziet. (Ik vond de SuperMagna in de praktijk bijvoorbeeld vrij klein uitvallen). Eentje waar je vrolijk van wordt als je aan komt lopen, maar die voorlopig prima mijn auto kan vervangen voor ritten binnen NL (maar ook gewoon binnen de stad). Uiteindelijk moet-ie ook nog binnen mijn budget van EUR 2.500 passen en voorlopig gewoon geen gesodemieter opleveren (daar gaan al die 1000CC-en-hoger machines :))

Ik vind het echt een puzzel...
 
Laatst bewerkt:
@Bassow: de Maxim is een hele fijne motor om op te rijden als je mij vraagt. Ziet er ook redelijk als een cruiser uit, stuurt heel makkelijk en heeft inderdaad aardig wat pit. Heb daar vorig jaar afentoe op rond kunnen knorren (van een aardige neef die een student gelukkig maakte).
Heeft alleen niet echt een lekker geluid als je mij vraagt, alleen met niet-standaard pijpen en laag in z'n toeren maar dan rijdt ie weer niet zo lekker...

Heb overigens wel het idee dat ik een beetje buiten de boot val hier, ben zelf 22/23 (motor 15/16) dus ik mag niet bij de club...? ;)
 
@ Mithras, Zo buiten de boot valt wel mee...

Ben 25 en heb't brommert van 23, mag dus ok niet bij de club... :-(
 
Er staat wel geteld 1 chopper afbeelding in dit topic! Merendeels custom of rechtstreeks uit de fabriek.

De vraag blijft staan, wat is een chopper?! http://nl.wikipedia.org/wiki/Chopper_(motorfiets)

Dus dat een chopper zwaar is? Nee hoor die is gestript van alle niet vitale onderdelen!

Een motor die je rug sloopt is een motor die niet geschikt is voor jou, dus dan zal je die moeten aanpassen. Dat is voor een chopper vaak makkelijker dan voor een fabrieksmotor.
Zit die nieuwe shadow niet lekker? Probeer je de andere nieuwe motorfiets die er naast staat in de showroom..
Zit je chopper niet zo lekker meer (je hebt hem als het goed is tenslotte zelf gebouwd), dan verhoog je je stuur of je zitje. Bouw je er forward-controls op of haal je ze er juist vanaf.
 
Het grootste nadeel is dat er op het choppergedeelte van MF zo ongelooflijk veel domme vragen gesteld worden!
 
nadeel is in mijn ogen het feit dat je niet tegen 140 een bocht in kan, ik kan dat altans niet zonder met men frame het asfalt wat bij te werken
 
nadeel is in mijn ogen het feit dat je niet tegen 140 een bocht in kan, ik kan dat altans niet zonder met men frame het asfalt wat bij te werken
|( :N
*zucht*

kan wel.. zonder je frame door te slijpen...

chopper is geen lowrider, of deep seat geval..
chopper is smal en hoog genoeg om behoorlijk plat te kunnen gaan..

en anders pomp je je stoere iedereen heeft ze ook airride dempertjes een stukkie op :X :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan