bandenspanning

drobje

Rookie
25 apr 2009
3
0
--------------------------------------------------------------------------------

ik het Rob ,ik heb een honda Shadow VT 800,
nu heb ik een vraag ,

het gaat over de banden spanning voorband en achterband hoeveel erin moet .
voorband maat is 100/90/19 57h
achterband maat 140/90/15 m/c 70 h

ik kan het zelf niet op de band vinden ,wie kan mij helpen
 
en anders ff een gebruikershandleiding van internet downloaden, staat het allemaal perfect in beschreven...
 
Honda heeft ze niet zo netjes op internet staan net als Yamaha, helaas.

maar as je gewoon ff googelt op "users manual vt 800" vind je vast wel een pdf'je van een leipo die dat hele ding heb ingescant en op internet heb gezet
 
maar as je gewoon ff googelt op "users manual vt 800" vind je vast wel een pdf'je van een leipo die dat hele ding heb ingescant en op internet heb gezet

Naar aanleiding van deze reactie ben ik opzoek gegaan naar een user manual voor mijn Kawasaki VN 750 Vulcan en vond een site met allerlei manuals. Misschien ook iets voor jullie?
http://www.thesparesnetwork.co.uk/forums/index.php
 
Laatst bewerkt:
Kijk eens op de zijkant van je band, ik keek daarnet in de service manual van mijn motor waar voor de voorband 36psi en voor de achterband 38 psi en in geval van lading 42psi aangeraden wordt, echter heb ik nu een ander merk van banden dan waarmee ze uit de fabriek buitenrollen waarop staat dat tot 250kg per band een druk van 42psi voor en achter aangehouden moet worden.

de bandenfabrikant heeft echt wel gelijk;)
 
De bandenfabrikant kan onmogelijk zien op welke motor de band ligt en dus onmogelijk de juiste spanning op de band zetten, aangezien deze per type motor kan/zal verschillen. De enige druk die op de band kan staan is de maximaal toegestane druk voor deze band.
 
De bandenfabrikant kan onmogelijk zien op welke motor de band ligt en dus onmogelijk de juiste spanning op de band zetten, aangezien deze per type motor kan/zal verschillen. De enige druk die op de band kan staan is de maximaal toegestane druk voor deze band.
wat heeft de motor temaken met de bandendruk? die band geeft geen er geen fuck om dat hij op een ducati of een honda geplaatst wordt... het enigste wat die band wil is dat je em Xpsi geeft onder de xkg belasting en x psi boven de x kg belasting.

ik begrijp echt niet wat daar zo onlogisch aan is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan