voor onderdelen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Heb je toevallig wat meer info of dit platen zijn of ook staven aluminium?
En is dit tijdelijk, want aankomende winter staat er flink wat draai en freeswerk te wachten, maar ik kan pas Sept. gaan meten?

Gr. Paul
 
Hallo,
Het zijn platen en staven, rond, zeskant, vierkant en rechthoek.
ik weet niet of ik in september nog heb wat op is op.
waar wil je het voor gebruiken?
Hallo,

Heb je toevallig wat meer info of dit platen zijn of ook staven aluminium?
En is dit tijdelijk, want aankomende winter staat er flink wat draai en freeswerk te wachten, maar ik kan pas Sept. gaan meten?

Gr. Paul
 
Hallo,
Het zijn platen en staven, rond, zeskant, vierkant en rechthoek.
ik weet niet of ik in september nog heb wat op is op.
waar wil je het voor gebruiken?

Hi,

zowieso het volgende:

achtervering Link schetsplaten, ong.15mm dik i.v.m. schokbreker uit de hartlijn (verloop van 5mm).plaat afmeting van 20 x20 x 1,5 cm moet gaan lukken

Andere achteras blokken en afstand bussen. Wat ik ervoor nodig hebben laat ik je weten

ander dashboard uit massief aluminium frezen :9~ Wat ik ervoor nodig hebben laat ik je weten.

En natuurlijk reserve materiaal voor de andere ideeen ;) .

Gr.Paul
 
~[Edit Spider: handel verwijderd]

wat is dural? dat is een omschrijving die voor de oorlog gebruikt werd voor gelegeerd aluminium. welke legeringen heb jij liggen?
als het bijvoorbeeld 7075 is heeft het inderdaad een grote treksterkte maar is het ook zeer scheur- en corrosiegevoelig, daar zou ik geen remklauw adapters van maken.
vliegtuigaluminium wordt vergezelt van certificaten en batch nummers, heb je die ook?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
wat is dural? dat is een omschrijving die voor de oorlog gebruikt werd voor gelegeerd aluminium. welke legeringen heb jij liggen?
als het bijvoorbeeld 7075 is heeft het inderdaad een grote treksterkte maar is het ook zeer scheur- en corrosiegevoelig, daar zou ik geen remklauw adapters van maken.
vliegtuigaluminium wordt vergezelt van certificaten en batch nummers, heb je die ook?

:^

..en dat kost geen €5,50 per kilo... :N

Hij heeft wel een beetje gelijk, Duraluminium werd idd gebruikt in vliegtuigen...in 1930... ;)
 
Laatst bewerkt:
Als je niet weet wat Dural is denk ik dat je lekker veel verstand heb van matteriaal.
Dural heeft nog hogere eigenschappen dan 7075. en nee ik heb geen bath nummer, het zijn rest stukken.
vr. gr,
Arie
wat is dural? dat is een omschrijving die voor de oorlog gebruikt werd voor gelegeerd aluminium. welke legeringen heb jij liggen?
als het bijvoorbeeld 7075 is heeft het inderdaad een grote treksterkte maar is het ook zeer scheur- en corrosiegevoelig, daar zou ik geen remklauw adapters van maken.
vliegtuigaluminium wordt vergezelt van certificaten en batch nummers, heb je die ook?
 
Hi,

Heb je het volgende, en wat kost het :)

- plaat aluminium: ong. 10mm dik, 300mm x 500mm --> als het kan 2 stuks.
- plaat aluminium: 15mm dik, 200mm x 200mm

- staaf aluminium: 60mm rond (of meer) lengte: minimaal 150mm of meerdere stukken van 30mm of langer.

- staaf aluminium:15mm rond of 20mm rond, hoelang heb je :) :)

Anders bellen we ff, want dat is een stuk makkelijker afspreken. Ik stuur je mijn email wel ff.

Gr. Paul
 
Als je niet weet wat Dural is denk ik dat je lekker veel verstand heb van matteriaal.
Dural heeft nog hogere eigenschappen dan 7075. en nee ik heb geen bath nummer, het zijn rest stukken.
vr. gr,
Arie
Wikipedia is het niet met je eens, schijnt wel corrosie gevoelig te zijn..
 
@ Arie:
Al met al een goede kwaliteit aluminium, alleen ongeschikt voor de doeleinden die door u aangegeven worden...dat is wat we proberen te vertellen.
Het is namelijk niet zo dat "vliegtuigkwaliteit" aluminium zomaar voor elk ander doeleinde gebruikt kan worden.
Het zou zonde zijn als iemand er iets van maakt en na een maand staan de witte bloemkolen er op, of iemand probeert er daadwerkelijk een achterbrug van te maken en er achter komt dat het niet te lassen is...

Kortom...het is zeker te gebruiken, er zit alleen een bijsluiter bij... ;)
 
Laatst bewerkt:
ik denk dat jullie allemaal niet zo moeten zeuren 5.50 is niet duur en als je het daarna laat anodiseren is er niks aan de hand

Heb je zeker gelijk in, maar anodiseren is voor de meeste mensen ook niet gratis...
 
Laatst bewerkt:
Als je niet weet wat Dural is denk ik dat je lekker veel verstand heb van matteriaal.
Dural heeft nog hogere eigenschappen dan 7075. en nee ik heb geen bath nummer, het zijn rest stukken.
vr. gr,
Arie
nee, ik heb waarschijnlijk geen verstand van aluminium.

als ik jou was zou ik maar met de boot op vakantie gaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan