ik wil mijn sportster 883 opvoeren maar weet niet goed hoe

26 apr 2009
4
0
heb deze week een sportster 883 gekocht van 97 maar wil hem opvoeren naar een 1200
weet er iemand mss een goede kope oplossing hier voor

grts peter
 
Cilinderkoppen eraf slopen.
Naar de Gamma gaan.Passende grote gaten boor kopen.Met de accumachine je cilindert uitboren.Boorsel met de stofzuiger wegzuigen.Koppen er weer op en rijden.

Grote gaten boor zijn soms in de aanbieding dus met 10 e kun je klaar zijn .Uiteraard alleen als je een werkende stofzuiger hebt.
 
Laatst bewerkt:
heb deze week een sportster 883 gekocht van 97 maar wil hem opvoeren naar een 1200
weet er iemand mss een goede kope oplossing hier voor

grts peter
er bestaat geen goedkope oplossing, het is goedkoper je 883 te verkopen en een 1200 te kopen dan jou 883 op te voeren.
 
je kan ook gewoon je 883 een 883 laten en m opvoeren dmv andere carburateurs/uitlaten/luchtfilters e.d. Eventueel snelle nokkenassen e.d. maar daar houd het wel mee op...goedkoop is het echter allemaal niet. Goedkoopst is de carburateurs/uitlaten/luchtfilters-versie
 
Waarom koop je dan in hemelsnaam een 883 en niet meteen een 1200? :?

en dan maar on-topic:

Als ik het goed herinner sloop je dan de kop van je cilinder eraf en vervang je hem door een 1200 model. Zou zo moeten passen. En ik zou er zo maar naast kunnen zitten.
 
Laatst bewerkt:
cilinders van 833 laten uitboren naar 1200. zijn dezelfde cilinders, alleen heeft de 833 een dikkere wand. allez, zo was het vroeger toch. bij de nieuwere weet ik niet.
misschien beter om een 1200 blok te kopen en het 833 blok te verkopen
 
waarom meteen 1200?
883 met een goede pijp en carb. en je bent al helemaal het heertje :]
menig BT zal jouw achterlicht zien..

883's zijn zwaar ondergewaardeerd.
er word nog steeds geraced met 750 cc sportsters. en geloof me: die krengen zijn bloedsnel!

maar goed.. perse 1200 dus.

honen van de cilinders rond de 150 euro. (niet naar de eerste de beste autoboer gaan die vernaggen je cilinders meteen, gewoon door een pro laten doen anders word goedkoop echt duurkoop)
2 nieuwe zuigers: geen china troep nemen, maar een gerenommeerd merk. 200/400 euro
koppen aanpassen, nieuwe kleppen. 250/350 euro. 1200 koppen op de kop tikken..??geen idee..
nieuwe ontsteking: 200/300 euro.
rejetten carb: knakenwerk.
pakkingset 80 euro.
andere nokkenassen, 150 / 350 euro

als je het goed wilt doen: opnieuw balanceren krukwangen: 100/225 euro

alles uitbesteden? alles hierboven + een uurtje of 9 arbeidsloon á 30 euro per uur..


geniet gewoon lekker van je 883 en zorg ervoor dat je goede inlaat en uitlaat spullen erop hebt zitten.
als je perse snel wilt zijn koop een cbr of andere buikschuiver.
een sportster is geen volbloed racer. het is een Amerikaanse motor, en yanks weten nu eenmaal niet wat echt snel rijden inhoud.. :N
 
Ja en de nederlanders wel (mbt het snel rijden) _O- .
wel met de rest eens, laat de bike voor wat het is koop ineens die je wilt hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan