Racen op een oude GSXR (86 t/m 00)

Misschien ook wel een een iets te strakke ketting. De eerste sessie met toen had ik ook nog geen last. De sessie erna dat ik iets harder gang was hij echt helemaal stuk. Terwijl me achterveer goed afgesteld stond.

Blijf het een moeilijk verhaal vinden banden slijtage vs vering
die van mij stond afgesteld op iemand van 85 a 90 kg, weeg zelf 87 dus vrij goede basis.
toch op een afgelegen weg voor de circuitdag getest met een ervaren zac rijder erbij en we hebben hem voor iets harder gezet omdat ik altijd vrij hard anker.
daardoor zakten de ty-raps net niet tot tegen de onderstukken, na bijstellen tot netjes 1cm van de onderkant, ook op zolder was dit het geval.
achter moet ik nog even afwachten bij wat droge sessie's maar hij stuurt goed.
hier nog een sfeerfoto van afgelopen zondag.

1yk3no.jpg

en vier van de in totaal 13 fietsen die mee waren
154dlxu.jpg
 
Hoi, ik dacht ik zal de mijne er ook eens tussen plaatsen.

Het is een 600 uit 2000,er staat nu 9000 km op de teller en heb er al het eea aan gedaan.
Heb een stickerset van het Relentless BSBK team uit Engeland erop geplakt. Voorvering is aangepast. WP4618-competition schokdemper achter. LSL- stuurdemper, Starlane Quickshifter, schakeling andersom, NRC valdeksel, 520 ketting met Renthal tandwielen 15/49 (is net een crosser met schakelen met quickshifter en deze tandwielverhouding), Pipercross Airfilter, Gearindicator, zwarte stompgrip, Brembo radiale rempomp 20 mm, ABM schijven, stalen remleidingen, PerformanceFriction Carbonmetallicblokken, Metzler Racetec K2 banden.
Krijg op het circuit soms wel wat opmerkingen over de knallen uit de uitlaat door de quickshifter.
Hij onderbreekt alleen de ontsteking en door de carburateurs loopt de benzine gewoon door tijdens de onderbreking gevolg=> grote knal (= wel cool hahaha)
Momenteel goed met mij erop voor 2:04 op Assen maar moet nog verder omlaag.
Heb begin augustus nog een training bij de Race-Academy in Frankrijk van 3 dagen en hoop daar weer wat verbetering uit te kunnen halen.

Groetjes Henk



Henk,

Via deze weg wil ik je nogmaals bedankt voor de remblokken omruilactie op Assen. Je kan je dat vast nog wel herinneren :+ Die originele Bremboblokken remmen als een dolle zeg....

Ook ik rij met een SRAD (1998) op het circuit met de volgende mods:

Wave schijven
Brembo radiale rempomp
Domino snelgas
Dyno stage 2 kit
Valtermoto remschakelset
P&P clip/ons
WP stuurdemper
Ketting en tandwielen 525 Tsubaki
Vering voor en achter HK aangepast
GP500 Dubbel bubble ruitje
GPT laptimer

Mijn pr op Assen staat op 1:56:17, rondgaan wil het kreng dus wel. 20 Augustus gaan we weer en wil ik toch echt een 1:55 in beeld gaan krijgen.

Als ik zie wat voor mooi gewassen en gepoetste motoren hiervoor bij komen laat ik het fotootje maar even zitten :X Mijn ty-rap - ducktape gehalte is nogal hoog namelijk O-) en wassen doe ik haar eigenlijk niet.
 
ja in de top kuip zoiezo, evt de onderkuip ook
gaat dit los weg ? en zoja wat kost dat :)

owja, en heeft de topkuip of onderkuip schade ?
krassen is niet erg maar echt gescheurd bedoel ik.

alvast bedankt,
Gr John

John,

Roland Meerman (Motopaint in Ridderkerk) heeft laatst wat K7 delen voor me gespoten en vertelde me dat hij nog SRAD kuipdelen heeft liggen.

Ik zou hem ff mailen
 
John,

Roland Meerman (Motopaint in Ridderkerk) heeft laatst wat K7 delen voor me gespoten en vertelde me dat hij nog SRAD kuipdelen heeft liggen.

Ik zou hem ff mailen
ga hem morgen ff mailtje sturen, moet zo weer gaan werken -O-

@RR, door de enorme regen geen goede actie foto's van de srad.
doe voorlopig deze dan maar, daar was de baan ietwat opgedroogd.
full


wel mooi dat ik nr 34 kreeg, past goed op een soes 8-)
 
Vandaag werd bij John van JVP Motorproducts de nieuwe Wilbers achtershock onder mijn GSX-R gezet.

12082009018.jpg


Eerst moest de oude shock eruit. Vanwege de gemodificeerde achterzijde moest de hele kont zo'n beetje ontmanteld worden.
Hier proberen we het nog door wat met de shock te wurmen.
12082009021.jpg


12082009022.jpg


12082009023.jpg


12082009024.jpg


Uiteindelijk toch maar de kont geslacht en voilá, daar is de oude shock!
12082009026.jpg


Hat gapende gat....
12082009027.jpg


De nieuwe shock ging er eigenlijk zonder problemen in, maar het netjes bevestigen van het externe potje was een crime door het aangepaste subframe.
12082009029.jpg


De mooie blauwe veer die goed bij de blauw-witte motor past.... Alleen kan je de veer alleen maar zien als je zoals hier vanaf straatniveau naar boven kijkt! Die dikke achterbrug blokkeert verder elk zicht.
12082009030.jpg


The spilled guts...
12082009031.jpg


Een blik op het potje met de high- en lowspeed verstelling van de demper. Let ook vooral op de originele Ten Kate Racing achterremslang die tevens dienst doet als remoliereservoir.
12082009034.jpg


-=Jochie=- was er ook bij en heeft uitermate gemotiveerd staan sleutelen aan mijn motor.
12082009036.jpg


12082009037.jpg


John en -=Jochie=-, thanks for a job well done!
12082009038.jpg


Daarna zijn we nog langs HK Suspension gereden om de vering af te laten stellen. Bleek er een raar "klok"-geluid uit de rechter voorvorkpoot te komen... Misschien een glijbus met speling maar hoogstwaarschijnlijk zit de dempercartridge los! Nu hoorde ik dat geluid dáár voor het allereerst dus hopelijk zijn we er tijdig bij dat er nog geen onherroepelijke schade in de poot is opgetreden. In ieder geval wordt het 16 augustus op de Tracktraining Lelystad dus rijden met de R1 en níet met de SRAD...
 
Vandaag werd bij John van JVP Motorproducts de nieuwe Wilbers achtershock onder mijn GSX-R gezet.

[afbeelding]

Eerst moest de oude shock eruit. Vanwege de gemodificeerde achterzijde moest de hele kont zo'n beetje ontmanteld worden.
Hier proberen we het nog door wat met de shock te wurmen.
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Uiteindelijk toch maar de kont geslacht en voilá, daar is de oude shock!
[afbeelding]

Hat gapende gat....
[afbeelding]

De nieuwe shock ging er eigenlijk zonder problemen in, maar het netjes bevestigen van het externe potje was een crime door het aangepaste subframe.
[afbeelding]

De mooie blauwe veer die goed bij de blauw-witte motor past.... Alleen kan je de veer alleen maar zien als je zoals hier vanaf straatniveau naar boven kijkt! Die dikke achterbrug blokkeert verder elk zicht.
[afbeelding]

The spilled guts...
[afbeelding]

Een blik op het potje met de high- en lowspeed verstelling van de demper. Let ook vooral op de originele Ten Kate Racing achterremslang die tevens dienst doet als remoliereservoir.
[afbeelding]

-=Jochie=- was er ook bij en heeft uitermate gemotiveerd staan sleutelen aan mijn motor.
[afbeelding]

[afbeelding]

John en -=Jochie=-, thanks for a job well done!
[afbeelding]

Daarna zijn we nog langs HK Suspension gereden om de vering af te laten stellen. Bleek er een raar "klok"-geluid uit de rechter voorvorkpoot te komen... Misschien een glijbus met speling maar hoogstwaarschijnlijk zit de dempercartridge los! Nu hoorde ik dat geluid dáár voor het allereerst dus hopelijk zijn we er tijdig bij dat er nog geen onherroepelijke schade in de poot is opgetreden. In ieder geval wordt het 16 augustus op de Tracktraining Lelystad dus rijden met de R1 en níet met de SRAD...

Goed bezig! Zal mijn oude trots goed doen zo,n achterschok.. hoop voor je dat het meevalt met de voorschok!
haha lekker he die koffie bij John...
 
Mooie shocker One-oh-Four
vandaag zelf ene bos demper geplaats op de SRAD, en verse remblokken.
staat die weer gereed voor de 24e Sept.
heb de bos van de man waar jij de wielen van hebt, demper is in nieuw staat.
en met die bos dempers klinkt die zonder killer nog redelijk beschaafd (24 is open uitlaatdag) en met killer net als orgineel.
maar van me heeft dezelfde op zijn zx-6 en nergens problemen met de killer erin :)
 
Mooie shocker One-oh-Four
vandaag zelf ene bos demper geplaats op de SRAD, en verse remblokken.
staat die weer gereed voor de 24e Sept.
heb de bos van de man waar jij de wielen van hebt, demper is in nieuw staat.
en met die bos dempers klinkt die zonder killer nog redelijk beschaafd (24 is open uitlaatdag) en met killer net als orgineel.
maar van me heeft dezelfde op zijn zx-6 en nergens problemen met de killer erin :)

Thanks!
Is trouwens een mooi uitlaatje, John, gefeliciteerd! Ik heb hem bekeken toen ik bij steinergixxer was. Ook niet te duur.
 
Vandaag werd bij John van JVP Motorproducts de nieuwe Wilbers achtershock onder mijn GSX-R gezet.

[afbeelding]

Eerst moest de oude shock eruit. Vanwege de gemodificeerde achterzijde moest de hele kont zo'n beetje ontmanteld worden.
Hier proberen we het nog door wat met de shock te wurmen.
[afbeelding]

[afbeelding]



[afbeelding]

[afbeelding]

Uiteindelijk toch maar de kont geslacht en voilá, daar is de oude shock!
[afbeelding]

Hat gapende gat....
[afbeelding]

De nieuwe shock ging er eigenlijk zonder problemen in, maar het netjes bevestigen van het externe potje was een crime door het aangepaste subframe.
[afbeelding]

De mooie blauwe veer die goed bij de blauw-witte motor past.... Alleen kan je de veer alleen maar zien als je zoals hier vanaf straatniveau naar boven kijkt! Die dikke achterbrug blokkeert verder elk zicht.
[afbeelding]

The spilled guts...
[afbeelding]

Een blik op het potje met de high- en lowspeed verstelling van de demper. Let ook vooral op de originele Ten Kate Racing achterremslang die tevens dienst doet als remoliereservoir.
[afbeelding]

-=Jochie=- was er ook bij en heeft uitermate gemotiveerd staan sleutelen aan mijn motor.
[afbeelding]

[afbeelding]

John en -=Jochie=-, thanks for a job well done!
[afbeelding]

Daarna zijn we nog langs HK Suspension gereden om de vering af te laten stellen. Bleek er een raar "klok"-geluid uit de rechter voorvorkpoot te komen... Misschien een glijbus met speling maar hoogstwaarschijnlijk zit de dempercartridge los! Nu hoorde ik dat geluid dáár voor het allereerst dus hopelijk zijn we er tijdig bij dat er nog geen onherroepelijke schade in de poot is opgetreden. In ieder geval wordt het 16 augustus op de Tracktraining Lelystad dus rijden met de R1 en níet met de SRAD...


Hoi Erik

Dus die Gixxer is van jou!!
Ik was 25 Mei ook op assen met m'n Z1000. Was erg gezellig toen met o.a. SPutnick en Doorn.

Ik kom vrijdagsavonds altijd een bakkie doen bij John. Bietje ouwehoeren en z'n drop opeten. Super kerel, hij heeft mijn motor ook van wilbers veren en wilbers achtershock voorzien.

Nu moet ik nog samen met hem op zoek naar een circuitmotor


Trouwens, met tracktraining mag je niet met een circuitmotor meedoen op lelystad. Het moet een straatlegale motorfiets.

Groeten Arjan
 
hoi
ik ben dit topic al een tijdje aan het volgen en wil me hierbij even voorstellen
na een drietal jaartjes op zolder met mijn straatfiets te hebben rondgereden heb ik me deze zomer een gsxr van 98 aangeschaft en wel deze
:Y
Dit was mijn inspiratie
[afbeelding]

:9

twee weekjes terug voor eeerste keer op zolder met dit ding :)
wel raar als je van een fluisterstille zx12r komt en dan op een gsxr van 11 jaar oud :)
heel ander rijgedrag en snelheid ook maar na twee sessie ging het echt al veel vlotter
leuk ding om mee te rijden en de schrik om mijn straatfiets te plooien is weg dus kan er al een beetje sneller gereden worden
op naar 4 oktober om het jaar af te sluiten

nu hier nog wat rondneuzen om te weten te komen hoe je hier fotos post en dan zal ik er een paar uploaden :)

groetjes
paul
 
hoi
ik ben dit topic al een tijdje aan het volgen en wil me hierbij even voorstellen
na een drietal jaartjes op zolder met mijn straatfiets te hebben rondgereden heb ik me deze zomer een gsxr van 98 aangeschaft en wel dezetwee weekjes terug voor eeerste keer op zolder met dit ding :)
wel raar als je van een fluisterstille zx12r komt en dan op een gsxr van 11 jaar oud :)
heel ander rijgedrag en snelheid ook maar na twee sessie ging het echt al veel vlotter
leuk ding om mee te rijden en de schrik om mijn straatfiets te plooien is weg dus kan er al een beetje sneller gereden worden
op naar 4 oktober om het jaar af te sluiten

nu hier nog wat rondneuzen om te weten te komen hoe je hier fotos post en dan zal ik er een paar uploaden :)

groetjes
paul

Hey Paul, welkom hier! :Y
 
Als ik scheivlak uitkom en op de master aankom moet ik persee nog een tikje bij remmen terwijl ik weet dat ik er met even gas liften gewoon vol doorheen kan. Erg irritant :(. Trouwens wel werken zich om bij het uitkomen van het scheivlak die motor weer in het juiste spoor te krijgen. Wel kicke :9~

ik pak het scheivlak mestal zo dicht mogelijk bij de curbs aan de binnenkant, dan laat ik de motor naar de post in het midden lopen, en dan rechtsaf weer vlak langs de curbs, kan je gewoon volgas doen, alleen schrikken de meeste mensen de eerste keer vaak van het kuiltje wat daar in de baan zit.

Als je je motor bij het uitkomen van het scheivalk een betje naar buiten laat komen hoef je niet zo te werken, en anders is het waarschijnlijk een kwestie van vering afstellen of een andere banden spanning.

Hoeveel heb je die van jou verhoogd? mijne staat achter 4 cm omhoog, en voor 1 cm lager, bevalt wel goed.

Ik las net nog iets over die k1 kontjes, ik zal zometeen ff een foto maken van een subframe, lekker simpel en low budget met wat strippen afval aluminium.

ik heb ook nog een set 6 zuiger tangen liggen, stofringen zitten er niet meer in, voor de rest niks mis mee, nog iemand die een 600 een remupgrade wil geven?
 
Laatst bewerkt:
zo net nog even 26-8 bijgeboekt
promodag van msh, is 6 of 7 sessie's voor 99,- *O*

gaan met een man of 6 van de keer :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan