Racen op een oude GSXR (86 t/m 00)

geslaagde dag gister, 1e keer dat ik echt hard kon gaan met de Srad na de natte dag 2-aug. helaas geen laptimer maar er waren veekl vrienden/familie van iedereen mee dus die hebben getimed.

1.55 hebben ze geklokt in de 4e sessie, 6e sessie kon ik met een R1 2004 mee, en zijn we niet ingehaald, met zijn 2en veel mensen ingehaald en daarbij zaten 2 rondes dat we vrij baan hadden. Toen ios er helaas niet geklokt maar volgens familie ging ik duidelijk sneller rond als de 4e sessie.
hoge 53-er of lage 54-er gok ik zelf op.
Toch maar eens een laptimer aanschaffen.
hier de erste foto, zullen er in de loop van de week wel meer volgen.
[afbeelding]


Gave foto en goed verhaal! Ze hebben dus geen tijdwaarneming op Zolder? I.i.g. blij dat je een mooie dag had! Aanremmen en bochtensnelheid is één van mijn valkuilen. Heb altijd de neiging om veel méér te remmen dan eigenlijk noodzakelijk is! Eens kijken of ik op de volgende dag daar wat verandering in kan brengen. In wat voor toerengebied hou jij de motor?
 
Very nice Gix-addict. Heb zelf nog niet 't ongenoegen gehad met nat weer te rijden, maar hoor van vrienden dat 't behoorlijk prut is.

Ik ga overigens met m'n SRADje 21 september weer 't circuit op, en dan wel met groep 2 :)
 
Gave foto en goed verhaal! Ze hebben dus geen tijdwaarneming op Zolder? I.i.g. blij dat je een mooie dag had! Aanremmen en bochtensnelheid is één van mijn valkuilen. Heb altijd de neiging om veel méér te remmen dan eigenlijk noodzakelijk is! Eens kijken of ik op de volgende dag daar wat verandering in kan brengen. In wat voor toerengebied hou jij de motor?
waarschijnlijk weten ze de tijden wel maar die geven ze niet vrij.
de transponder waar je verplicht mee rijdt, is in bruikleen, zo corrospondeert de transponder met de geluidspaal en weten ze welke motor er te veel geluid maakt.
er staan 2 palen trouwens,

maar in de snelle groep en ook wel minder snel rijden er best al veel met eigen transponders :)

meer foto's volgen zodra ik ze heb :Y

edit: toerenbereil is veel uitkmend in zijn 2, korte chicanes is dat +/- 6 a 7000 rpm snelle bochten in zijn 3 uitkomend met onegveer 9000 rpm.

maat van me met een R6 uit 2000 trok telkens een meter of 2 weg na de korte bochten, na een meter of 10 kon ik er weer naast door iets meer power.
hij rijdt -1 +1 met zijn tandwielen, ik nog std.
van de winter ook eens -1 van voor steken, zodat ik met meer toeren de langzame chicanes uitkom zodat die net wat meer in zijn powerband zit.
 
Laatst bewerkt:
Morgen ga ik mijn oudje weer uitlaten op zolder,hoop dat het weer toch een beetje meezit :/ .
Heb er sinds dit jaar open k&n filters op zitten en hoop (weer) geen zwarte vlag te krijgen :N
Vorig jaar had ik er 1 te pakken al in de eerste sessie bij de lucien bianchi bocht,de rest van de sessies er maar langs gepruttelt. :r
iemand nog tips? :P
 
Laatst bewerkt:
geslaagde dag gister, 1e keer dat ik echt hard kon gaan met de Srad na de natte dag 2-aug. helaas geen laptimer maar er waren veekl vrienden/familie van iedereen mee dus die hebben getimed.

1.55 hebben ze geklokt in de 4e sessie, 6e sessie kon ik met een R1 2004 mee, en zijn we niet ingehaald, met zijn 2en veel mensen ingehaald en daarbij zaten 2 rondes dat we vrij baan hadden. Toen ios er helaas niet geklokt maar volgens familie ging ik duidelijk sneller rond als de 4e sessie.
hoge 53-er of lage 54-er gok ik zelf op.

:W :+

was inderdaad leuk de laatste sessie, helaas de andere sessies erg druk. had zelf uiteindelijk 1:53.9 dus zul jij ook rond die tijd gezeten hebben .... goed gegokt dus ;)
 
:W :+

was inderdaad leuk de laatste sessie, helaas de andere sessies erg druk. had zelf uiteindelijk 1:53.9 dus zul jij ook rond die tijd gezeten hebben .... goed gegokt dus ;)
haha tof man, dus jij zat ook op mf.
wel tof dat je met je straatfiets zo hard gaat.
ik moest echt alle zeilen bijzetten met de 10 jaar oude srad om je bij te houden.
elke bocht uitkomend dikke strepen van je band :}

rij je daar vaker ?

was mijn 2e keer zolder, 1e keer met de srad.
vorige keer 1 seesie half droog met deze de rest zijknat dus kon toen de fiets niet testen :)

btw: rij je met een laptimer ??
 
Laatst bewerkt:
Very nice Gix-addict. Heb zelf nog niet 't ongenoegen gehad met nat weer te rijden, maar hoor van vrienden dat 't behoorlijk prut is.

Ik ga overigens met m'n SRADje 21 september weer 't circuit op, en dan wel met groep 2 :)

Je bent dan op zandvoort met msl?
Ik ben er ook,ga ik de eerste meters maken op mijn cbr :Y
Wel in groep 1 in eerste instantie,ik ken de motor en de baan niet dus lekker rustg inkomen.
Het is een blauw oranje cbr met nummer 480 :Y
 
geslaagde dag gister, 1e keer dat ik echt hard kon gaan met de Srad na de natte dag 2-aug. helaas geen laptimer maar er waren veekl vrienden/familie van iedereen mee dus die hebben getimed.

1.55 hebben ze geklokt in de 4e sessie, 6e sessie kon ik met een R1 2004 mee, en zijn we niet ingehaald, met zijn 2en veel mensen ingehaald en daarbij zaten 2 rondes dat we vrij baan hadden. Toen ios er helaas niet geklokt maar volgens familie ging ik duidelijk sneller rond als de 4e sessie.
hoge 53-er of lage 54-er gok ik zelf op.
Toch maar eens een laptimer aanschaffen.
hier de erste foto, zullen er in de loop van de week wel meer volgen.
[afbeelding]
erg netjes John!!
1 ding is nu wel zeker, als jij gaat rijden op het circuit ga ik NIET _O-
jij trekt de regen naar je toe _O-
rijd je trouwens een carb of injectie?
 
haha tof man, dus jij zat ook op mf.
wel tof dat je met je straatfiets zo hard gaat.
ik moest echt alle zeilen bijzetten met de 10 jaar oude srad om je bij te houden.
elke bocht uitkomend dikke strepen van je band :}

rij je daar vaker ?

was mijn 2e keer zolder, 1e keer met de srad.
vorige keer 1 seesie half droog met deze de rest zijknat dus kon toen de fiets niet testen :)

btw: rij je met een laptimer ??

Ja had vooral de laatste sessie erg last van de MPP's die begonnen te smeren. Waarschijnlijk toch ver op en had ze ook wat hard staan achteraf (+/- 2.2). Ziet er van achter misschien wel vet uit, maar vond het zelf maar niks, ben daar niet zo'n held in. Durfde daarom op een gegeven moment niet meer echt vol te acceleren onder hellingshoek.... tis dan toch je straatfiets he.

Was dit jaar de eerste keer op Zolder, vorig jaar ook 1 keer maar.

Ik had de gsm (HTC) in de buddyseat met daarop het programma Racechrono, werkt perfect. gekeken naar de verschillende sectoren reed ik een optimale ronde van 1:52.5, maar als complete ronde dus 1:53.9
 
Ja had vooral de laatste sessie erg last van de MPP's die begonnen te smeren. Waarschijnlijk toch ver op en had ze ook wat hard staan achteraf (+/- 2.2). Ziet er van achter misschien wel vet uit, maar vond het zelf maar niks, ben daar niet zo'n held in. Durfde daarom op een gegeven moment niet meer echt vol te acceleren onder hellingshoek.... tis dan toch je straatfiets he.

Was dit jaar de eerste keer op Zolder, vorig jaar ook 1 keer maar.

Ik had de gsm (HTC) in de buddyseat met daarop het programma Racechrono, werkt perfect. gekeken naar de verschillende sectoren reed ik een optimale ronde van 1:52.5, maar als complete ronde dus 1:53.9
ah oke, maat van me heeft ook zo'n telefoon.
zal hem eens aansporen om dat programma erop te zetten.

straat fiets is idd toch weer wat anders.
daarom heb ik dit speeltje gekocht voor 2000,- is wat ouder etc.
maar kan er leuk een dagje mee doorkomen.
 
Morgen ga ik mijn oudje weer uitlaten op zolder,hoop dat het weer toch een beetje meezit :/ .
Heb er sinds dit jaar open k&n filters op zitten en hoop (weer) geen zwarte vlag te krijgen :N
Vorig jaar had ik er 1 te pakken al in de eerste sessie bij de lucien bianchi bocht,de rest van de sessies er maar langs gepruttelt. :r
iemand nog tips? :P
orginele filter meenemen, heb ik ook gedaan.
wilde niet gokken na de zwarte vlag dor enkel het filter of de uitlaat te wisselen.
nu was het een keer lekker weer, vandaar dat ik alles orgineel gestoken heb na de eerste keer zwarte vlag.
rest van de dag niet moeten inhouden, gewoon vol er langs :]
 
Ja had vooral de laatste sessie erg last van de MPP's die begonnen te smeren. Waarschijnlijk toch ver op en had ze ook wat hard staan achteraf (+/- 2.2). Ziet er van achter misschien wel vet uit, maar vond het zelf maar niks, ben daar niet zo'n held in. Durfde daarom op een gegeven moment niet meer echt vol te acceleren onder hellingshoek.... tis dan toch je straatfiets he.

daar had ik ook last van die dag. denk dat die pps gewoon niet tegen hogere temp als 20C buiten temp kunnen. als het warmer is gaan ze gewoon glijden. volgende keer ga ik maar supercorsas of racetecs erop zetten.
 
daar had ik ook last van die dag. denk dat die pps gewoon niet tegen hogere temp als 20C buiten temp kunnen. als het warmer is gaan ze gewoon glijden. volgende keer ga ik maar supercorsas of racetecs erop zetten.


Eej Raw, ben jij 7 of 28 september op Zandvoort?
 
Eej Raw, ben jij 7 of 28 september op Zandvoort?

nee '(. mn laaste dagje is 24 sept op zolder. denk dat we volgend jaar pas weer gaan meeten :). we moeten volgend jaar ff contacten en dagje samen boeken. was gezellig vorige keer :).
 
nee '(. mn laaste dagje is 24 sept op zolder. denk dat we volgend jaar pas weer gaan meeten :). we moeten volgend jaar ff contacten en dagje samen boeken. was gezellig vorige keer :).
hey laat dan ff weten, doe ik mee.
eerst idd 24-9 knallen op de open uitlaat dag.
kijken of er wat van de tijd afkan, denk dat het lastig word eerlijk gezegd :)
 
geslaagde dag gister, 1e keer dat ik echt hard kon gaan met de Srad na de natte dag 2-aug. helaas geen laptimer maar er waren veekl vrienden/familie van iedereen mee dus die hebben getimed.

1.55 hebben ze geklokt in de 4e sessie, 6e sessie kon ik met een R1 2004 mee, en zijn we niet ingehaald, met zijn 2en veel mensen ingehaald en daarbij zaten 2 rondes dat we vrij baan hadden. Toen ios er helaas niet geklokt maar volgens familie ging ik duidelijk sneller rond als de 4e sessie.
hoge 53-er of lage 54-er gok ik zelf op.
Toch maar eens een laptimer aanschaffen.
hier de erste foto, zullen er in de loop van de week wel meer volgen.
[afbeelding]


Goed bezig!! Volgend jaar maar eens een SRAD circuit meet houden :P
Volgend jaar ook meer eens op Zolder gaan rijden :) balen dat het seizoen al weer bijna om is :(


Ik ga 11 september weer op Croix spelen, eens kijken of we onder de minuut kunnen komen :9
 
Laatst bewerkt:
Goed bezig!! Volgend jaar maar eens een SRAD circuit meet houden :P
Ik ga 11 september weer op Croix spelen, eens kijken of we onder de minuut kunnen komen :9
volgend seizoen kom ik ook wel ffies kieken *D

heeft iemand trouwens ervaring met circuit/straatkappen wisselen?
ik wil graag mn sradje "streetlegal"houden dmv de kuipen steeds te wisselen.
of zou dit allemaal te veel gedoe zijn?
 
volgend seizoen kom ik ook wel ffies kieken *D

heeft iemand trouwens ervaring met circuit/straatkappen wisselen?
ik wil graag mn sradje "streetlegal"houden dmv de kuipen steeds te wisselen.
of zou dit allemaal te veel gedoe zijn?
niet veel gedoe hoor, alleen heb je met je straat kuipen zijschilden die gelijk als onderkuip dienen, en een aparte topkuip.
circuitkuipwerk is een grote onderbak die tot halverwege de motor doorloopt en daarop een topkuip.
kont is hetzelfde.
dus je kan niet de straatkuipen van voor combineren met ene circuittopkuip.

kijk maar eens op:
Ricambi-Weiss Motorradteile - Ricambi-Weiss Motorradteile

top en onderkuip voor 159,-
zonder snelsluiters dus die nog even bijbestellen.
wil van de winter daar een reserve setje gaan bestellen, kont heb ik al dubbel in de goede kleur.

@RR, ja moeten volgendf jaar eens een dagje boeken met wat sradjes,
maareh mag die foto van zolder in de SP onder mijn naam ;)
ben zoiezo van plan nog minimaal een jaar met deze circuitfiets te doen, bevalt echt boven verwachting goed.
leuk om te zien naast een R6 van 2001, 600rr van 2003 etc.
ziet er allemaal veel lichter en meer racy uit.
de srad lijkt zwaar aan overgewicht te hebben.
maar op het circuit doen ze het verrekte goed *O*
 
orginele filter meenemen, heb ik ook gedaan.
wilde niet gokken na de zwarte vlag dor enkel het filter of de uitlaat te wisselen.
nu was het een keer lekker weer, vandaar dat ik alles orgineel gestoken heb na de eerste keer zwarte vlag.
rest van de dag niet moeten inhouden, gewoon vol er langs :]

Ik heb geen airbox :N ,die is vorig jaar afgefikt,zitten nu losse filters op.
Wel lekker gereden :Y ,bij de 7e sessie heb ik de stoute schoenen aangetrokken en er vol open langs geblazen en ja hoor,96.7 dB _O- ,en weer ondertekenen :+ .
Tis wel frustreerend,vol de bianchi bocht in en je gas niet open kunnen draaien,komen ze je allemaal voorbij zetten :( .
Mijn remmen waren wel dik in orde : de combinatie nissin+ferodo+stalenremleidingen :P
Ik heb nog een mv augusta f4 voorbij geknalt }) ,traag hok _O- .
 
Laatst bewerkt:
Effe een piccie,heb mijn achterveer en voorvork een tandje strakker gezet,is wat rustiger bij het aanremmen van bochten en ik heb de indruk dat bij het uitkomen van de bochten de fiets minder in de achterveer "getrokken"wordt waardoor ik de uitlaat niet meer zo snel tegen het asfalt rij ;)

full
 
nog wat foto's van afgelopen week.
heb ze verkleind maar alles heb ik op 4mb per stuk dus das wel gaaf
full

full

full

full

full

full

full
 
Vette fotoos :Y van mij zijn er jammer genoeg geen fotoos van de linker aan het einde van het rechte stuk.
Vind ik een heerlijke bocht :P
 
Vette fotoos :Y van mij zijn er jammer genoeg geen fotoos van de linker aan het einde van het rechte stuk.
Vind ik een heerlijke bocht :P
zeker een lekker bochtje, deze zijn gemaakt door familie van een maat.
de persoon van circuitfoto.be staat vaak op de langzame chicanes
 
Eej Raw, ben jij 7 of 28 september op Zandvoort?

mischien dat ik er toch ben.. alleen moet groep 4 rijden dan. weet niet of ik dat wel aandruf :P. ff kijken. laat het je nog wel weten.

edit: 7 sept dan.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan