XS 750

Goed bezig! Hier is het nog volop zout en gladheid. Daarbij staat mijn xs momenteel in de tuin te wachten op betere tijden, er staat wat anders op de brug (z400 caferacertje in wording).
Spatbordje kan ik je niet aan helpen helaas, maar denk dat je ze bij de eerste de beste sloop voor het uitzoeken hebt.

gr Ernst
 
ik heb destijds twee polyester spatbordjes van iemand overgenomen die ze nieuw aanbood op MP.
Hij had ze voor 18 en 19" en in een klein en groter model.
Mocht je interesse hebben: ik heb eventueel een origineel maar niet mooi zwart gespoten metalen spatbord voor je, mag gratis (tegen verzending) weg...
 
Weer eens bezig geweest met het project.
De tank is nu zwart, maar daar moet wat op.... zwart is namelijk zo zwart ;)

Dus logo's en merknamen horen op een motor. Maar als je gaat zoeken op internet is er van alles te vinden. Maar wie en wat levert kwaliteit.

Dus als iemand positieve ervaring heeft met een bedrijf hoor ik dat graag........ :}
Overigens ben ik op zoek naar twee stuks emblemen van Yamaha en 2x de merknaam.


Overigens is het spuiten toch een speciaal klusje. Geen echte ervaring, dus moet nu weer een paar druipers verwijderen :( . Maar ja, het is hobby dus dat uurtje extra moet kunnen.

En ja er komen ook motorforumstickers op :Y
 
Ben bezig om divers onderdelen van een mooi laagje te voorzien. En ja, het is zwart geworden. Is namelijk budgettechnisch zeer interessant (2 Euro per spuitbus bij de Action) _O-

Bijgevoegd een foto van het spatbord. Het was ooit netjes chroom maar een vorig eigenaar heeft er zoveel krassen op gemaakt dat je wat anders moet. En zwart dat past altijd bij metaalkleuren (aluminium en chroom). En aangezien het frame ook gewoon zwart en de wielen al veel zwart hebben was de keus niet moeilijk (zeker als het budget meespeelt :+ ).
Dus morgen weer maar een paar spuitbusjes halen in Hoek van Holland.

Dus in de loop van komende week nog meer spuitwerk verrichten (en niet verkeerd denken svp _O- )
full
 
Ik zie dat ik wel even wat had mogen opruimen.......................

Sorry voor de rommel
 
Was een keertje een aanbieding bij de Lidl. En voor 5 euro 4 waterpassen mag je niet zeuren kan je ze ook nog een keertje misbruiken voor wat anders
 
Om te beginnen dag Oma !!

Er is weer wat tijd om te klussen. Dus weer aan de project fiets bezig geweest.
Spatbord gemonteerd.
Van een oud zadel een soort zitje gemaakt. Maar dat moet nog vast gezet worden. En daarbij moet ik gebruik maken van de originele bevestiging van de buddy. En ja, het slot wat ik heb werkt geheel NIET.

Dus als iemand nog een slot heeft laat het even weten..

De tank is gespoten (Action zwart :+ ) en moet nog voorzien worden van een laagje blanke lak. Dan kan ik weer een volgende stapje zetten.

Vanavond nog even een fotootje maken en hier posten.
 
En Kornfred als je iets vindt, mijn emailadres staat in mijn profiel ;)

En nu weer een paar plaatjes

En voordat er commentaar komt O-) de achterkant moet nog bewerkt worden :Y :Y

Kort samengevat:
- andere knippers voor met ander lamporen
- achterkant inkorten, andere buddy (iets van Ruig polyester) en dan ook ander achterlicht)

Maar eerst zien dat het blok goed draait, dan nieuwe bandjes en rijden pas dan worden bovenstaande plannen opgepakt (je moet iets te wensen houden :+ )
full
 
De andere zijde.

Tank is er even opgelegd voor de foto's, zelfde geldt voor zijkapjes.
full
 
Stom verkeerde plaatje geupload

En nu wel de goede. En zoek de verschillen............ _O-
full
 
Omdat ik eerst wil dat dit ding gaat rijden gaat er niets aan de cardan gebeuren, behalve dat als hij rijdt de olie ververst wordt.

Dus geen zwart of licht zwart 8-)

Eerst rijden met dat ding en als dat goed gaat komt de slijpschijf......... :P
 
Dat is precies wat ik vorig jaar ook zei. Na 2 ritjes van 10km waarin de XS zich bijzonder betrouwbaar toonde kon ik me niet meer beheersen en heb de slijptol erin gezet :)
 
Even een vraag weet iemand een goed adres voor motorstickers ?
Want alleen googlen geeft wel adressen maar dan weet ik nog niet of dit een "lekker werkend" bedrijf is (mis dus eigen een soort feed back).

BVD (bijvoorbaatdank)
 
Duizend bommen en graten :( :( :( :(

Blijkt de tank die ik heb opgeknapt lek.............. ;( ;(

Een gaatje zo groot als een speldenprik. Met veel moeite gevonden waar het zit, want zo groot (lees klein) is het. Het zit overigens in de buurt van het laagste punt bij één van de benzinekranen.

Nu de vraag is nu: hoe te dichten ??
Is dit met een lasapparaat te dichten, 1 x aanzetten op het lek en dan dicht ?? Of is dit te simpel gedacht (ben namelijk niet zo'n metaalbewerker). Natuurlijk pas lassen nadat de tank uitgebreid is gelucht en doorgeblazen.

Ik weet dat tankcure bestaat maar dat is zowel kostbaar als bewerkelijk.

Ik heb nog wel een tank maar daar zit op een kl...te punt een deuk en ziet er daarom niet uit. Dus die gebruik ik liever niet.

Wel ik weet nu dat ik in het vervolg eerst een tank moet testen op lekkage voordat ik begin met prutsen. Inzicht komt met de tijd zal ik maar zeggen... :$

Dus als iemand iets weet, ik hou mij aanbevolen voor advies.
 
Je kunt er op wachten, dat na reparatie, bij de andere kant je tankje ook gaat lekken. Water is nl zwaarder dan benzine.
De enige zekere manier is ontroesten en sealen. :Y
 
Inderdaad ontroesten en tankcure erin lijkt me de enige oplossing of je gaat op zoek naar een goede 2e hands tank. Die heeft vast wel iemand over :Y

gr. Hans
 
Terug
Bovenaan Onderaan