VTR SP1&2 Topic Part 16

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kevlar
full
 
Ik ben op zoek naar een gebruikte map sensor. Als ik m nieuw bestel bij ten kate kost zo'n ding 250 ex btw!! Wat is een nette prijs voor een gebruikte? Kom je die dingen überhaubt wel eens tegen?

Niet nieuw kopen!!!! ik heb er wel eentje op reserve.
Maar ik heb het vermoeden dat het daar niet aan ligt hoor.....

Je mag hem eerst wel ff lenen om te testen of het dat ook werkelijk is.

PM of mail me maar ff voor details.

Grtz,
Hans
 
En was de pc kapot dan? Of was die nog te redden. Heb de pc nog niet er tussen uit gehaald. Toch nog maar eens kijken. Volgende week zaterdag breng ik m even weg. Dan wordt ie nagekeken.
 
Ik ben op zoek naar een gebruikte map sensor. Als ik m nieuw bestel bij ten kate kost zo'n ding 250 ex btw!! Wat is een nette prijs voor een gebruikte? Kom je die dingen überhaubt wel eens tegen?

250??? Tering, zei die niet 2 Euro 50?

Ik zou eens kijken naar een alternatief, die sensoren werken allemaal met 0-5V. Moet je alleen een hebben die een beetje in het bereik zit. De Nippon Denso van de SP moet 2.7 tot 3.1 V afgeven bij 1013 hPa, zeg maar atmosferisch, zal dus wel een zijn met ongeveer het dubbele bereik is een 2.5 bar sensor denk ik.

System Sensors & Datalogging Equipment

Daar staat een MAP sensor op voor de Megasquirt, 2.5 bar bereik 28 Euro. Werkt ook met een slangetje aansluiting. Moet je zelf ff uitzoeken welke pinnen je moet gebruiken. Eventueel met een weerstand of potmeter beetje calibreren, wil wedden, dat als je je daar ff in verdiept dat ie voor je kan werken.

Maar dat mag je zelf ff verder uitzoeken :9

Edit:

Kan me vergissen, maar vond de MAP sensor wel erg veel op de BARO sensor die op de snorkel zit lijken. En wat wil het toeval, die moet ook 2.7 tot 3.1 geven bij 1013 hPa. Vraag es wat die kost... Zit ook een pijpje aan... ;)

En op de sloop zijn ze meestal ook net niet helemaal gek, dus als ze weten dat ie nieuw 250 kost, mag je voor een gebruikte de helft betalen waarschijnlijk...
 
Laatst bewerkt:
Lees hier al een tijdje mee; nu zit ik met een dilemma:
Ik wil de tandwielverhouding van mijn SP-2 wat aanpassen, zodat 'ie bij lagere toeren net wat lekkerder oppakt. Mijn ketting en tandwielen zijn zo'n 9000km oud, zien er qua slijtage echter nog als nieuw uit en ik was eerlijkgezegd niet van plan alles te vernieuwen.
Ik wil eerst eens 1 tandje kleiner voorop (15 tands), of 2 tandjes groter achterop (42) proberen, kijken wat dat doet.

Wat is aan te raden? Heb ergens gelezen dat het zaakje veel harder slijt als je het voortandwiel verkleint, daarom zou het slimmer zijn om achter een groter tandwiel te monteren ipv voor een kleinere. Echt duidelijk onderbouwd was het niet. Aan de andere kant zijn mijn ketting en tandwielen niet helemaal nieuw meer; extra slijtage treedt daarom waarschijnlijk toch wel op. Een 15t tandwiel voor lijkt me dan de meest voordelige oplossing. Als ze straks versleten zijn kan ik dan later bijv. 16/42 pakken.

Toch wilde ik jullie ervaringen eens polsen:
- Slijt het zaakje met een kleiner voortandwiel echt veel harder?
- Past een 42t tandwiel achter met de originele ketting?
- Loopt de ketting aan over het kunststof blok op je achterbrug met een 15t tandwiel voor?
- Wat zouden jullie doen? :P
 
250??? Tering, zei die niet 2 Euro 50?

Ik zou eens kijken naar een alternatief, die sensoren werken allemaal met 0-5V. Moet je alleen een hebben die een beetje in het bereik zit. De Nippon Denso van de SP moet 2.7 tot 3.1 V afgeven bij 1013 hPa, zeg maar atmosferisch, zal dus wel een zijn met ongeveer het dubbele bereik is een 2.5 bar sensor denk ik.

System Sensors & Datalogging Equipment

Daar staat een MAP sensor op voor de Megasquirt, 2.5 bar bereik 28 Euro. Werkt ook met een slangetje aansluiting. Moet je zelf ff uitzoeken welke pinnen je moet gebruiken. Eventueel met een weerstand of potmeter beetje calibreren, wil wedden, dat als je je daar ff in verdiept dat ie voor je kan werken.

Maar dat mag je zelf ff verder uitzoeken :9

Edit:

Kan me vergissen, maar vond de MAP sensor wel erg veel op de BARO sensor die op de snorkel zit lijken. En wat wil het toeval, die moet ook 2.7 tot 3.1 geven bij 1013 hPa. Vraag es wat die kost... Zit ook een pijpje aan... ;)

En op de sloop zijn ze meestal ook net niet helemaal gek, dus als ze weten dat ie nieuw 250 kost, mag je voor een gebruikte de helft betalen waarschijnlijk...
Is een map en baro sensor niet gelijk? Bij ten kate dachten ze dat de baro sensor niet helemaal goed meer was. Op de onderdelen print staat map sensor omcirkeld. Hetzelfde dus? Heb gisteravond twee sensors besteld via ebay, voor weinig. Waarom twee? Zo weinig dus haha. Heb ik er een achter de hand *O*
 
Lees hier al een tijdje mee; nu zit ik met een dilemma:
Ik wil de tandwielverhouding van mijn SP-2 wat aanpassen, zodat 'ie bij lagere toeren net wat lekkerder oppakt. Mijn ketting en tandwielen zijn zo'n 9000km oud, zien er qua slijtage echter nog als nieuw uit en ik was eerlijkgezegd niet van plan alles te vernieuwen.
Ik wil eerst eens 1 tandje kleiner voorop (15 tands), of 2 tandjes groter achterop (42) proberen, kijken wat dat doet.

Wat is aan te raden? Heb ergens gelezen dat het zaakje veel harder slijt als je het voortandwiel verkleint, daarom zou het slimmer zijn om achter een groter tandwiel te monteren ipv voor een kleinere. Echt duidelijk onderbouwd was het niet. Aan de andere kant zijn mijn ketting en tandwielen niet helemaal nieuw meer; extra slijtage treedt daarom waarschijnlijk toch wel op. Een 15t tandwiel voor lijkt me dan de meest voordelige oplossing. Als ze straks versleten zijn kan ik dan later bijv. 16/42 pakken.

Toch wilde ik jullie ervaringen eens polsen:
- Slijt het zaakje met een kleiner voortandwiel echt veel harder?
- Past een 42t tandwiel achter met de originele ketting?
- Loopt de ketting aan over het kunststof blok op je achterbrug met een 15t tandwiel voor?
- Wat zouden jullie doen? :P
ik heb 15- 42 zonder problemen ..
 
Da's een forse verandering! Heb je ook je snelheidsmeter aangepast (speedohealer), of valt het verschil wel mee?

15-42 zou een vervolgstap kunnen zijn als mijn eerste wissel niet voldoende oplevert.
Ik wil in eerste instantie 15-40 proberen, dat zal wel passen met de originele ketting.
Ik twijfel er echter aan of 16-42 past met een originele ketting, misschien moet de ketting dan een stukje langer zijn. Ter info: mijn kettingspanners staan nog steeds op de indicator "new" op de achterbrug, en is dus nagenoeg niets opgerekt.
 
Verhoudingen weet ik niets van rijdt al 7 jaar met de originele en dat bevalt prima.
Iets anders:€50 voor 2 banden verwisselen en ballanceren is dat reeël?
Als jullie andere weten in omg. A'foort hoor ik dat graag
H@kman ik ben het spul aan't scannen en maak een schijfje die ik je meegeef het weekend!
 
Als je nou zondag over een week naar de ONK gaat in Hengelo (Gld.) en je brengt twee wielen mee dan kan je het bij de bandenservice laten doen voor ik meen € 7,50 per wiel.
 
En was de pc kapot dan? Of was die nog te redden. Heb de pc nog niet er tussen uit gehaald. Toch nog maar eens kijken. Volgende week zaterdag breng ik m even weg. Dan wordt ie nagekeken.


Dat weet ik eigenlijk nog niet. Ik vermoed dat de map in de pc in de war is door een of andere reden. Want hij rijdt nu iets beter/soepeler zonder pc en zuiniger :?

En mogelijk dat door een verkeerde brandstof/lucht verhouding de map sensor denkt dat de motor niet goed is. En dus een storing/afwijking weergeeft.
ik moet eens langs de testbank om te kijken wat er nu in de pc staat. zelf begin ik daar niet aan.
 
Laatst bewerkt:
Da's een forse verandering! Heb je ook je snelheidsmeter aangepast (speedohealer), of valt het verschil wel mee?

15-42 zou een vervolgstap kunnen zijn als mijn eerste wissel niet voldoende oplevert.
Ik wil in eerste instantie 15-40 proberen, dat zal wel passen met de originele ketting.
Ik twijfel er echter aan of 16-42 past met een originele ketting, misschien moet de ketting dan een stukje langer zijn. Ter info: mijn kettingspanners staan nog steeds op de indicator "new" op de achterbrug, en is dus nagenoeg niets opgerekt.
ja er zit een speedohealer tussen ( 10 min werk en originele ketting )
 
zaterdag nog even bij motoport breda geweest
staan 3 sp 1
staat er eentje met gouden wielen die ziet er goed uit
kan iemand deze fiets?


Correctie, heb net mijn handtekening gezet voor die met gouden wielen :9~ :9~
Ben trouwens nieuw hier, en sinds dinsdag na mijn eerste proefrit helemaal verliefd!
Mag hem zaterdag ophalen!! Wat duurt wachten toch lang!!
 
Goedenavond,

is iemand bekend met deze laser dempers?
Kan ik hiermee door duitsland rijden zonder boetes? (dus hebben ze een e-keur)?

alvast bedankt!


full
 
hmmz.. zo te zien staan ze nog wel op de Laser site. Ik kon ze niet vinden, maar hier zijn ze:
http://www.laserexhausts.com/nl/documents/448/oval.html

De LASER Oval is uitgerust met het ‘rotation flow system’ wat zorgt voor een uniek sportgeluid. Het geluid kan als dat nodig is, worden beperkt met behulp van een LASER dB killer. Bij elke Oval zit een gratis dB killer.

Vermoedelijk hebben deze dus geen e-keur, maar wel een dbkiller...
 
Goedenavond,

is iemand bekend met deze laser dempers?
Kan ik hiermee door duitsland rijden zonder boetes? (dus hebben ze een e-keur)?

alvast bedankt!


[afbeelding]

E-keur kun je zelf zien staat namelijk in de demper gestanst. Overigens geld die e-keur alleen maar als je de killer erin hebt zit met een vaste bevestiging oftewel gepopt.

Boetes zijn overigens wel verandert in DL. Aangezien je geen duitse motor hebt hoef je dus ook niet aan hun Tuvv keuring te voldoen je zult dus een boete krijgen voor geen e-keur van ik geloof volgens de laatste berichten 25 euro en that's it.

Overigens woon ik 5 min van DL af en rij net zoveel in DL als in NL en ik heb nog nooit gezeik gehad en ik rijd nu met open Vipers. Kwestie van jezelf gedragen als je politie tegenkomt, en dus niet vol aan het gas gaan hangen.
 
PS. Mocht je nou in de Eifel ofzo in een Fuik rijden dan is het gewoon een kwestie van "das habe ich nicht gewust" :+ en vriendelijk blijven.
 
Lees hier al een tijdje mee; nu zit ik met een dilemma:
Ik wil de tandwielverhouding van mijn SP-2 wat aanpassen, zodat 'ie bij lagere toeren net wat lekkerder oppakt. Mijn ketting en tandwielen zijn zo'n 9000km oud, zien er qua slijtage echter nog als nieuw uit en ik was eerlijkgezegd niet van plan alles te vernieuwen.
Ik wil eerst eens 1 tandje kleiner voorop (15 tands), of 2 tandjes groter achterop (42) proberen, kijken wat dat doet.

Wat is aan te raden? Heb ergens gelezen dat het zaakje veel harder slijt als je het voortandwiel verkleint, daarom zou het slimmer zijn om achter een groter tandwiel te monteren ipv voor een kleinere. Echt duidelijk onderbouwd was het niet. Aan de andere kant zijn mijn ketting en tandwielen niet helemaal nieuw meer; extra slijtage treedt daarom waarschijnlijk toch wel op. Een 15t tandwiel voor lijkt me dan de meest voordelige oplossing. Als ze straks versleten zijn kan ik dan later bijv. 16/42 pakken.

Toch wilde ik jullie ervaringen eens polsen:
- Slijt het zaakje met een kleiner voortandwiel echt veel harder?
- Past een 42t tandwiel achter met de originele ketting?
- Loopt de ketting aan over het kunststof blok op je achterbrug met een 15t tandwiel voor?
- Wat zouden jullie doen? :P

ik heb ook met 16/42 gereden met dezelfde ketting als de 16/40 verhouding.
pas weer terug naar de standaard verhouding gegaan met de nieuwe kettingset ik schakel wel terug als ik snel vooruit wil.
en ik vind het massieve karakter van de motor beter uitkomen met origineel,maar dat is een keuze voor jezelf.
16/42 is eingelijk ideaal 5% meer trekracht en dezelfde topsnelheid net niet in de begrenzer in zn 6e, maar ook 5% eerder schakelen en dat wilde ik weer eens anders proberen.
wel vind ik zelf dat je beter eerst achter groter kan gaan todat je ketting te kort word, en dan pas kleiner voor.
dan is de kans kleiner dat je kettinggeleider of achterbrug weggesneden word.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan