VTR SP1&2 Topic Part 16

Status
Niet open voor verdere reacties.
@k0elkast: Welkom je staat in de O.P.!
Mooie fiets!
Neem de tijd om haar te leren kennen t'is er inne mee karakter ;)
Houd de glimmende kant boven!

Gr Don


CabinHonda43.jpg


CabinHonda41.jpg


735391280_l-1.gif
 
Laatst bewerkt:
Ik ben vandaag trotse bezitter geworden van een.. jawel.. rode sp1 uit `01.
Gekocht bij kerimotoren in Volendam voor de prijs van 5250,- welke ik erg schappelijk vond kijkende naar o.a. de uitlaten ( welke trouwens erg luid zijn. eerst wat het nog wel leuk, maar begon al snel te vervelen. Heb de db killers gemonteerd en zal is kijken hoe dat bevalt).

Het is mijn 1e 2 cilinder ervaring. Wat is deze motor bruut zeg! Het is nog erg wennen. rechtuit lukt nog wel, maar met bochten heb ik nog wel wat moeite. Komt vooral denk ik doordat ik nog niet goed met het gas kan werken. Af en toe ben ik echt aan het hobbelen (net zoals iemand die voor `t eerst in een auto leert rijden :') ). Magoe, hoop dat ik hier snel souplesse in krijg.

Ik kom btw van een Suzuki RF600R af, dus het is wel logisch dat het even wennen is.

Hoop veel van jullie te leren!

Hier een pic van m`n bike:
[afbeelding]

:z :z

gefeliciteerd.

overigens klonken drie sp's vanmiddag met open race uitlaten die aan het gas zaten te hengsten behoorlijk heavy :9~
 
Die dempers zijn echt heel luid, met doppen in nog steeds. Vond het ook een beetje associaal, van een halve km hoorde ze me aankomen..

Leuk voor een keer, maar niet met een tocht van 200km..
 
Nou mijn bandjes zijn nu bijna aan vervanging toe. Het word sowieso een setje Pilot Powers.

Alleen wat is nou de beste maat? En waarom? Bv. hoe beinvloed het je rijeigenschappen, bredere band stuurt zwaarder etc?

Niemand??? :)


@ Koelkast Welkom!

Ik kwam van een 600cc srad af en moest ook heel erg wennen met het gas in het begin. Met name dat hij stil viel in de bocht omdat ik teveel van het gas ging.

Maar na 1 maandje stuur ik er al scherper mee dan wat ik ooit heb gedaan met mijn srad.
 
Niemand??? :)


@ Koelkast Welkom!

Ik kwam van een 600cc srad af en moest ook heel erg wennen met het gas in het begin. Met name dat hij stil viel in de bocht omdat ik teveel van het gas ging.

Maar na 1 maandje stuur ik er al scherper mee dan wat ik ooit heb gedaan met mijn srad.

pilot powers.

190

kan niet vertellen waarom die beter zijn dan andere want heb alleen met die ervaring in de zomer. Die banden zijn goed genoeg voor knieen met 140+
 
Ook van de road op de SP goede berichten vernomen(Ten Cats& Sam)
Ik heb tot op heden met Metzeler M1's gereden beviel prima!
Binnenkort gaan er Qualifiers rr's op.
Gewonnen met een prijsvraag
 
Laatst bewerkt:
@WSX

Banden zijn altijd een erg persoonlijk verhaal vindt ik, maar zal je mij ervaring geven. Misschien heb je er wat aan.

Op de straat rij ik met 180-55 en dan michelin PP 2ct. Band geeft mij een goed gevoel bij droog maar vooral ook bij nat weer. Heb wel met andere merken gereden met nat weer dat ik me niet prettig voelde. Als je dan iets teveel gas gaf begon de kont te zwabberen..

Op het circuit rij ik met 190-55. dit vooral omdat je dan naar mijn idee iets meer rubber in de bocht aan het asfalt hebt.

Heb de wielen wel eens omgewisseld om te proberen hoe dat beviel, maar vondt met de 190-55 op straat de motor minder makkelijk in het korte bochtenwerk.

Succes met de juiste keuze.

:W
 
Ook van de road op de SP goede berichten vernomen(Ten Cats& Sam)
Ik heb tot op heden met Metzeler M1's gereden beviel prima!
Binnenkort gaan er Qualifiers rr's op.
Gewonnen met een prijsvraag
Heb nu achter een Pilot Power en voor een Qualifier. :X

Achter is nu op dus gaat er gewoon een compleet setje op.

@WSX

Banden zijn altijd een erg persoonlijk verhaal vindt ik, maar zal je mij ervaring geven. Misschien heb je er wat aan.

Op de straat rij ik met 180-55 en dan michelin PP 2ct. Band geeft mij een goed gevoel bij droog maar vooral ook bij nat weer. Heb wel met andere merken gereden met nat weer dat ik me niet prettig voelde. Als je dan iets teveel gas gaf begon de kont te zwabberen..

Op het circuit rij ik met 190-55. dit vooral omdat je dan naar mijn idee iets meer rubber in de bocht aan het asfalt hebt.

Heb de wielen wel eens omgewisseld om te proberen hoe dat beviel, maar vondt met de 190-55 op straat de motor minder makkelijk in het korte bochtenwerk.

Succes met de juiste keuze.

:W


Hier heb ik zeker wat aan. Heb er nu ook 180-55 op liggen en las inderdaad dat wanneer je bv. een 190 pakt dat deze dan iets zwaarder is in het bochten werk.

Ik denk dat het gewoon de 180-55 Pilot power gaat worden niet de 2ct die vind ik te duur ten opzichte van wat ik er uithaal.

Hoe zit het eigenlijk met de voorband wat voor een maat hebben jullie daarvoor of is daar maar 1 maat voor?
 
Heb nu achter een Pilot Power en voor een Qualifier. :X

Achter is nu op dus gaat er gewoon een compleet setje op.Hier heb ik zeker wat aan. Heb er nu ook 180-55 op liggen en las inderdaad dat wanneer je bv. een 190 pakt dat deze dan iets zwaarder is in het bochten werk.

Ik denk dat het gewoon de 180-55 Pilot power gaat worden niet de 2ct die vind ik te duur ten opzichte van wat ik er uithaal.

Hoe zit het eigenlijk met de voorband wat voor een maat hebben jullie daarvoor of is daar maar 1 maat voor?

Voor is dacht ik altijd hetzelfde, heb ik in ieder geval geen ervaring mee om daar andere maten te monteren.

:W
 
Was vanavond nog even een stukkje aan het rijden en zat me weer te ergeren aan de spiegels.
Hoe ik die dingen ook afstel, de helft van de spiegel zie ik me elleboog en de dan nog een klein stukje weg.

Zit ik nou zo ongelukkig op me fiets, of hebben jullie daar ook last van. Zat al te piekeren of er en niet een soort van verlengbus zou zijn voor tussen de spiegel en de kuip.
Of heeft iemand hier een pasklare oplossing voor..

:W
 
Was vanavond nog even een stukkje aan het rijden en zat me weer te ergeren aan de spiegels.
Hoe ik die dingen ook afstel, de helft van de spiegel zie ik me elleboog en de dan nog een klein stukje weg.

Zit ik nou zo ongelukkig op me fiets, of hebben jullie daar ook last van. Zat al te piekeren of er en niet een soort van verlengbus zou zijn voor tussen de spiegel en de kuip.
Of heeft iemand hier een pasklare oplossing voor..

:W


Kwestie van de spiegels vrij ver naar binnen afstellen en op het moment dat je in je spiegels kijkt even je elleboog naar binnen richting je zij. Werkt voor mij iig prima. Heb dan zelfs beter zicht dan op mijn srad.

Wel een kleine kanttekening ik ben nou niet bepaald breed gebouwd. ;)
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een familie uitje in emmen gehad. Daar nog 3 sp's gespot. Een rode sp1 en later een sp1 en sp2 samen. Mensen van hier?

Die spiegels, daar heb ik ook last van. Moet altijd mijn ellebogen wat intrekken en hoofd wat opzij. Niet echt ideaal..
 
Was vanavond nog even een stukkje aan het rijden en zat me weer te ergeren aan de spiegels.
Hoe ik die dingen ook afstel, de helft van de spiegel zie ik me elleboog en de dan nog een klein stukje weg.

Zit ik nou zo ongelukkig op me fiets, of hebben jullie daar ook last van. Zat al te piekeren of er en niet een soort van verlengbus zou zijn voor tussen de spiegel en de kuip.
Of heeft iemand hier een pasklare oplossing voor..

:W

Spiegelverbreders heb je wel op ebay geen ervaring mee maar lijkt me wel het zicht verbeteren. De kans is er natuurlijk wel dat de spiegels dan meer gaan trillen

:W
 
Vandaag tijdens een bruiloft in het zuiden Two wheel fanatic getroffen! Helemaal uit drenthe! Respect!

Dank je. Het was inderdaad erg tof.

Leuk om even weer met jou en prof.w.k. gesproken te hebben.

Nog even lekker gerached om de snelweg met een mercedes die soepel naar de 220 ging.
Alleen toen kwamen wij nog. :+


En wat loopt die 2004 ZX10r van m'n maat hard. Niet normaal meer. Het lijkt alsof je zelf dan stilstaat :X


Wij komen snel weer eens jullie kant op. zal helaas niet met de meeting zijn :(
 
Vandaag een familie uitje in emmen gehad. Daar nog 3 sp's gespot. Een rode sp1 en later een sp1 en sp2 samen. Mensen van hier?

Die spiegels, daar heb ik ook last van. Moet altijd mijn ellebogen wat intrekken en hoofd wat opzij. Niet echt ideaal..

Je kunt me om 05:30 uur gespot hebben toen ik richting het zuiden ging :+

Er rijdt in Emmen wel een zelfde rode SP1 met Mivv dempers als ik heb rond maar die zit niet op dit forum.
 
PP road ook een optie? Een sp1 eet banden zo als koekjes monster koekjes eet

In de winter rijd ik met dunloap roadsmart. Dat zouden betere sportieve/tour banden zijn dan de pp road. Die banden zijn goed genoeg om nog altijd mee te knieen alleen het voelt toch minder aan dan MPP. Je voelt dat de banden harder zijn.
Echter vind ik die banden prima in de winter, aangezien ik dan toch als een wijf rijd en voornamelijk rechtdoor. Doen de banden het prima in slechte weersomstandigheden. Tevens gaan ze meer km's mee dan MPP.

Als je redelijk normaal rijdt zou ik gewoon roadsmart pakken vanuit economisch perspectief. Ga je over klaverbladen met 120+ zou ik MPP kiezen.
 
Was vanavond nog even een stukkje aan het rijden en zat me weer te ergeren aan de spiegels.
Hoe ik die dingen ook afstel, de helft van de spiegel zie ik me elleboog en de dan nog een klein stukje weg.

Zit ik nou zo ongelukkig op me fiets, of hebben jullie daar ook last van. Zat al te piekeren of er en niet een soort van verlengbus zou zijn voor tussen de spiegel en de kuip.
Of heeft iemand hier een pasklare oplossing voor..

:W
Exact hetzelfde probleem hiero, ik zie de hele weg niet eens.
Ik heb de spiegels wat verder naar buiten gezet, dan heb ik tenminste al wat minder elleboog in beeld. Voor de rest inderdaad even de elleboog naar binnen wippen of je helm wat naar links/rechts schuiven.

Er bestaan inderdaad afstandsbusjes om ertussen te zetten, heb ze al eens langs zien komen ergens! Maar geen idee of dat nog uitziet of dat je dan een lesmotor look krijgt.. Spuit 11...

@hefgeval (ja sorry, wat is de officiele naam voor de paddock stand voor?! :P): Oke, dat verschilt dus weer per stand. Dan maar even naar een vriend; zn adapter voor in het balhoofd zal wel niet passen (te klein, maar dan kan ik ff kijken of het wel past qua frame!

Trouwens, vanmorgen/vanmiddag was ik even bij Zolder; daar kwamen een rode SP1 en een zwarte SP2 langsgebulderd! Klinkt goed als ze zo de bocht uit komen blazen (hoewel de Ducs ook té mooi klinken natuurlijk...)
Iemand van hier?! Er zaten gele platen op..
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan