Donkere pinlock in donker vizier?

ErikCR39

kloon
11 jul 2008
101
0
Lunteren
Hé,

Ik heb een Shoei XR1000 besteld met een donker getint vizier. Nu moet hier een pinlock in, hoe donkerder hoe mooier vind ik.. Maar hoe is het zicht met een donker getint vizier + donker getinte pinlock???
Iemand die hier ervaring mee heeft? Gaat natuurlijk uitsluitend voor gebruik overdag.

Bedankt *O*

Erik
 
zet een zonnebril op en je helm en ga een stukje rijden

fijn = kopuh kopuh kopuh!!!

niet fijn = heldere pinlock (kopuh kopuh kopuh!!!)
 
Hé,

Ik heb een Shoei XR1000 besteld met een donker getint vizier. Nu moet hier een pinlock in, hoe donkerder hoe mooier vind ik.. Maar hoe is het zicht met een donker getint vizier + donker getinte pinlock???
Iemand die hier ervaring mee heeft? Gaat natuurlijk uitsluitend voor gebruik overdag.

Bedankt *O*

Erik
ik kan je zeggen dat als je overdag rijd een donker getint vizier met doorzichtige pinlock gewoon lekker kijkt.(neem aan dat je dat zelf al eens ondervonden heb)
alleen is dit in de schemer ergggg beroerd.
dus ik weet niet of je alleen maar overdag wilt rijden?
anders raad ik je (dubbel) donker af :)
 
Laatst bewerkt:
Ik zou voor een heldere pinlock gaan. Het heeft verder geen invloed op de looks van buitenaf en je ziet er zelf beter door. En het is veiliger en sterker nog ook verboden om er 's avonds 's nachts mee te rijden. De donkere (combinatie) dan. En je wilt niet weten wat je overkomt als je een onverlichte tunnel in bv Italië inrijdt met zo'n donker ding, dan ben je echt ineens alle richting kwijt.
 
Laatst bewerkt:
'k Heb nu een donker vizier op een HJC, maar daar kijk je vaak nog zo doorheen van buitenaf als de zon 'verkeerd' staat. Vanaf de binnenkant zie je normaal prima, ook als het wat donkerder wordt... Vandaar!
 
Het is jouw eigen beslissing en de zorg voor je veiligheid. Als jij denkt dat het wel kan moet je het doen. Zolang je anderen er maar niet mee in gevaar brengt.
 
Nee precies, maar mn helm is nog niet binnen. Ik dacht misschien heeft iemand er ervaring mee, dan hoef ik zo'n pinlock niet te bestellen want een heldere zit er al standaard bij :)
 
ik heb deze helm ook sinds kort, ook met een donker vizier maar ik vind het wel meevallen hoe snel het vizier beslaat als je de ventilatie open zet.

maar ik begrijp verder dat het je er om gaat dat het vizier van de buitenkant ondoorzichtig moet zijn? volgens mij heb je bij alle donkere vizieren wel dat je erdoor kunt kijken op sommige momenten
 
Hé kevin, Dé kevin?? (BF) ofniet :P
Ja precies, hoe zwarter van de buitenkant hoe toffer natuurlijk :P Maar de veiligheid gaat natuurlijk voorop. Sowieso doe ik er een pinlock in, zit er toch bij.. Maar zit dus te twijfelen tussen een donkere (extra donker, dus kijk je er minder snel door vanaf de buitenkant) of gewoon de doorzichtige.
 
ja Dé kevin:P
ik heb een zilver vizier erin maar als de zon erop staat kun je er volgens mij niet doorheen kijken van buitenaf.
 
Fijn helmpje verder? Mn vader heeft'm ook en die bevalt m, en hij zat mij super :D
 
Ik heb ook een XR1000 met een donker vizier erop.
Qua lichtfiltering is alleen het vizier al meer als voldoende, ik heb daarom gewoon een heldere pinlock erin gezet.

Ik heb in de winkel voor de gein nog een Airoh Mathisse opgezet, met donker vizier én het zonnevizier naar beneden, maar je ziet dan meteen geen zak meer.
Ik ben dus bang dat donker op donker niet echt een slimme zet is.
 
Okee! Zoiets lijkt me idd een goeie test.. Wordt toch de heldere pinlock denk ik dan, bedankt.
 
Hé kevin, Dé kevin?? (BF) ofniet :P
Ja precies, hoe zwarter van de buitenkant hoe toffer natuurlijk :P Maar de veiligheid gaat natuurlijk voorop. Sowieso doe ik er een pinlock in, zit er toch bij.. Maar zit dus te twijfelen tussen een donkere (extra donker, dus kijk je er minder snel door vanaf de buitenkant) of gewoon de doorzichtige.
Ben je zo lelijk? :+
Oke, flauw, ik weet 't :P
 
Ik heb een XR1000 met getint vizier (van licht naar donker overlopend) en heldere pinlock. Het is echt perfect zo! :} Geen zonnebril meer nodig. Wat ik bijzonder irritant vind is dat als je een zonnebril op sterkte hebt en je gaat ergens naar binnen, dan moet je je zonnebril eigenlijk wel afzetten, maar dan zie je dus geen ruk meer :X Nu draag ik mijn gewone bril onder mijn getinte vizier en ik heb geen last van de zon en zie toch lekker scherp *O*
 
Hé,

Ik heb een Shoei XR1000 besteld met een donker getint vizier. Nu moet hier een pinlock in, hoe donkerder hoe mooier vind ik.. Maar hoe is het zicht met een donker getint vizier + donker getinte pinlock???
Iemand die hier ervaring mee heeft? Gaat natuurlijk uitsluitend voor gebruik overdag.

Bedankt *O*

Erik

Ik heb ook een XR1000
En ik heb ook een donker vizier, en een heldere pinlock.
Anders is het mij persoonlijk te donker.

Probeer maar eens een donkere zonnebril, en dan het donker vizier dicht.
Overdag gaat het nog, maar als het ook maar een beetje schemert, zie je te weinig.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een donker vizier met transparante pinlock.

IMG_6483-border.jpg

Ik op me motor met Shoei Multitec, maat achterop Shoei XR-1000.

Beiden "Dark Smoke" vizier met transparante pinlock.

Als je voor donkere pinlock gaat, maakt het je zicht alleen maar erger. Je ziet onze gezichten alleen als je recht in de zon kijkt. Om daarvoor nog een donkere pinlock te nemen...
 
Laatst bewerkt:
Ik zou voor een heldere pinlock gaan. Het heeft verder geen invloed op de looks van buitenaf en je ziet er zelf beter door. En het is veiliger en sterker nog ook verboden om er 's avonds 's nachts mee te rijden. De donkere (combinatie) dan. En je wilt niet weten wat je overkomt als je een onverlichte tunnel in bv Italië inrijdt met zo'n donker ding, dan ben je echt ineens alle richting kwijt.


Waar staat dat dat het verboden is om met een (dubbel) donker vizier te rijden?

@ TS: zoals de meesten al zeggen gewoon een helder pinlock vizier in je donkere vizier zetten. Vanaf de buitenkant zie je dat toch niet.
 
Donker vizier + heldere pinlock zou mijn keuze zijn. Gewoon een donker vizier is al donker genoeg om in felle zon te rijden en een donkere pinlock zal het naar mijn inschatting alleen maar onnodig donkerder maken, waardoor je bij tunnels en andere plekken waar het erg donker is misschien amper nog wat kan zien.
 
Ja, dit zijn toch de topics waarvoor ik naar MF kom. 'Hoe voorkom ik dat onder bepaalde omstandigheden mijn vizier doorzichtig is?' |( |(
 
En je wilt niet weten wat je overkomt als je een onverlichte tunnel in bv Italië inrijdt met zo'n donker ding, dan ben je echt ineens alle richting kwijt.

Gezien zijn leeftijd zal hem dat voorlopig alleen op de achterbank van de auto overkomen, dus dat argument is niet echt van belang. :Z
 
Ik zou altijd voor helder gaan. Heb je een zonnevizier in je helm? Dat is wel prettig.
Ik vind als je het niet lichter kan zetten erg onprettig. Denk aan 's avonds en tunnels.
 
Waar staat dat dat het verboden is om met een (dubbel) donker vizier te rijden?
Zover ik weet geldt voor een helmvizier dezelfde wetgeving als voor een autoruit en moet de doorlaatbaarheid, het zicht dus, tenminste 70% van helder zijn. Met dubbel donker ga je dat niet redden. Daarbij wordt het door diverse leveranciers ook als bijsluiter meegeleverd.

Maar correct me if I'm wrong.
 
Terug
Bovenaan Onderaan