verklikker knipperlicht (in helm, of buzzer)

joostk

Rookie
7 mei 2009
9
0
Nijmegen
Ik ben al een tijdje aan het zoeken, zit met het volgende "probleem". Mijn vader heeft nu ook een motor gekocht, maar heeft nogal last van het feit dat ie z'n knipperlicht vergeet uit te doen. Nu weet ik dat er verklikker zijn die geluid geven, maar gezien zijn keuze helm en zijn gehoor gesteldheid lijkt me dat geen oplossing zonder dat er een sirene af gaat op de brommer.

Zag dat er ook systemen zijn die je knipperlicht vanzelf uitschakelt na een ingestelde periode, maar daar wordt je alleen maar lui van en leert je nog niet aan om gewoon dat ding uit te zetten na een bocht.

Nu ben ik eigenlijk op zoek naar een verklikker die via een draadloos signaal (bluetooth?) een buzzer (iets wat gaat trillen in je broekzak) of een geluidsignaal in de helm triggert op het moment dat je het knipperlicht aan hebt staan.
 
en als je het indicatielampje van je knipperlicht in de tellerunit vervangt voor een feller lampje? Of een extra lampje plaatst.
Dit kan misschien ook al helpen
 
Laatst bewerkt:
Had hier zelf ook al aan gedacht, maar het is een chopper en de teller etc zit vrij laag op de tank. Er zit hier wel een vrij fel lampje, maar schijnbaar is het niet zichtbaar genoeg.
 
Daar wil je idd niet mee gezien worden, vandaar mijn vraag voor een wat subtielere oplossing (zie startpost). Maar niemand een idee, of die weet waar ze dit soort producten hebben?
 
Daar wil je idd niet mee gezien worden, vandaar mijn vraag voor een wat subtielere oplossing (zie startpost). Maar niemand een idee, of die weet waar ze dit soort producten hebben?

Een postzegel op het vizier van je vader plakken en pas verwijderen zodra hij z'n knipperlicht niet meer vergeet uit te zetten.

Kosten: 39 cent

Het is gewoon iets wat je aan moet leren, dus als hij er telkens aan herinnerd wordt door zo'n irritante plakker in je gezichtsveld dan werkt dat wel.
 
Laatst bewerkt:
Leuk idee, haha. Maar ook dat lijkt me geen optie. De vraag was of er iemand zo'n systeem kent of iets wat er in de buurt komt. Had zelf al de geluids verklikkers gezien, maar ben dus opzoek naar een andere oplossing.
 
fj600 van een maat van me had iets.....
als er een knipper aan staat en hij zou gas geven (kmteller) dan schakelt ie daarna uit...
mja, hij heeft m verrat, dus hoe t zou werken, geen idee

extra lampje bovenop zn koplamp oid, WEL in zn gezichtsveld
 
Dit leek mij ook de beste optie die ik tot nu toe had gevonden. Helaas kent niemand een systeem met een buzzer of geluid in de helm. Ik zal een kijken wat er zelf te bouwen valt via een bluetooth systeempje.

De luchthoorn kan altijd nog natuurlijk :P
 
je moet gewoon opletten...
als je al vergeet je knipperlicht uit te doen na een bocht is dat erg stom, want je hoort altijd voor een bocht je knipperlicht aan te doen, dus is het vanzelfsprekend dat je hem na de bocht weer uit doet.

Als je na de bocht al vergeten bent dat je je knipperlicht 50 meter ervoor aan hebt gedaan... |(

Vindt ik eigenlijk net zo achterlijk als een gear-indicator op je motor...
Dat heb je toch ook niet in je auto :X

Echte rijders hebben al die hulpmiddeltjes niet nodig :+
 
Laatst bewerkt:
Je zou eigenlijk iets in de stuurbuis moeten knutselen, dat op het ritme van de knipper tegen de binnenkant tikt.

iets met een spoel en een permanent magneetje.

of een relais dat mechanisch contact maakt met de stuurbuis of het stuurgewichtje


dan voel je tijdens het rijden in je linkerhand of je knipper wel of niet aanstaat
 
Laatst bewerkt:
Op nieuwe BMWs schakelt de richtingaanwijzer zichzelf uit na 300 meter rijden of na 10 seconden rijden. Persoonlijk vind ik dat eigenlijk best irritant, zeker bij uitvoegen op de snelweg staat het eigenlijk te kort aan.

Betere oplossing is inderdaad gewoon aanwennen dat hij de richtingaanwijzers wel aanzet. Het is bij mij een gewoonte geworden om eigenlijk na elke bocht even op de knop te drukken. De Transalp schakelt ze niet automatisch uit, maar ook daar heb ik ze nooit per ongeluk op aan staan. Die tip met die postzegel is dan ook waarschijnlijk de enige zinnige tip.
 
ik heb eigenlijk dat ik m'n knipperlicht tevaak uit zet, dan zit ik lekker te rijden en dan moet ik ineens op dat knopje drukken, terwijl ik weet dat m'n knipperlicht al uit staat

dat is ook naar
 
Terug
Bovenaan Onderaan