Gat in motorblok vx800 geslagen (foto)

B@rt#89!

Die hard MF'er
14 feb 2008
577
0
Groningen
Na net een week zijn rijbewijs te hebben heeft mijn broer zijn motor nu echt de geest gegeven '( . Na gisteren de bobine te hebben vervangen, is er vandaag zomaar een gat in zijn blok geslagen tijdens het rijden.
Het was ineens een harde knal met +- 70 kmpu. Motorblok loopt nog wel maar er komt wel wat olie uit het gat geblazen. Hoe kan dit zou gebeurd zijn? :? Motor heeft nog maar 9500 mile gelopen, laatste beurt nog geen 1000 mile geleden, en vorige week nog alles gecheckt voor de mfmm.
Motor is gekocht bij een niet nader te noemen mf-er dus garantie zit er ook niet in....

Maarrrrrrrrrrr, welke motorblokken passen er onder deze motor? Een zoektochtje op blok/motorblok vx800 leverde geen resultaten op. Is wel knap sneu, al je spaargeld als student in een motor van de dromen stoppen en dan na 1 week rijden ineens dit.... ;(
full
 
Effe nieuw berichtje over het proces van een nieuw blok vinden.
Heb Boonstra in Ureterp gebeld vandaag en die zeggen dat ze een vx800 hebben staan met een Intruder blok eronder. Een 700 of 750. Die passen er zo onder zeggen ze :? Hopen dat het was is, liever een 700 cc dan 0 cc :P Maargoed, ben vrijdag weer verlost van het studeren en zal dan vanaf mijn ouders eens in Ureterp gaan kijken. Met auto vanaf Groningen is Ureterp beter te bereiken dan met de trein vanaf Enschede :+
Bericht volgt!!
 
Laatst bewerkt:
Ga je het blok nog open sleutelen ter leering ende vermaeck?

Als ik het andere blok eronder heb ga ik et oude blok zeker uit elkaar draaien! Wil toch graag weten wat er eigenlijk kapot is en ik leer weer dingen over 4 takt blokken. Kan ik int vervolg nog meer dingen zelf doen. Mss maak ik er wel een 1 cilinder van, als voorste cilinder echt goed kapot is! Je moet toch wat te hobbien hebben he :+
 
Begin jaren 90 werd er onnoemelijk veel geimporteerd uit de VS en Canada, wat mij altijd opviel bij 't leegmaken van die containers was dat er bij 90% geen km tellerkabel op gemonteerd zat.
Die gasten rijden daar alleen in de stad en sprinten van stoplicht naar stoplicht, dan laten ze de kabel eraf en verwachten ze een evt. hogere inruilprijs.
En ja hoor., ik was 2 jr geleden aan de westkust [VS] , en idd, bijna alles zonder km kabel.
Schakelen 1 en 2 , en staan weer stil. Alleen maar sprinten tussen de stoplichten.
Komen niet gauw buiten de stad ivm tanken.
Patsertjes. ;)

grtzzz
 
en foto's...... vooral veel foto's.

daar doe je veel mensen een plezier mee

Ik zorg graag voor plezier bij de mensen :+
Ben morgen weer bij me ouders waar de motor staat en kan het nu emotioneel ook aan om er foto´s van te plaatsen :X
Kijken of ik plezier kan beleven in de motor weer opbouwen!

En over dat kmteller kabel dinges verhaal, mijn motor is op kenteken gezet in 1991, dus veel stoplichtsprintjes in the US of A zal ie wel nie veel gemaakt hebben. Hoop et zelf straks weer te kunnen doen!! :]
 
Vond ook nog wat op marktplaats:
http://link.marktplaats.nl/244681766

Is dit misschien wat, ondanks de redelijke aantal kilometers? Graag jullie mening daar over. Want ik zat te denken dat ik dan van 2 vx'en weer 1 goede ga maken. Want die kuip die erop zit is natuurlijk foeiiiii lelijk.

Op het plaatje ziet hij er mooi uit, ik denk dat je bij Boonstra
alleen al voor een blok 750 of meer kwijt bent. :+ En Zaandam
is goed bereikbaar met de trein. Succes, zou zeker gaan kijken.
 
Op het plaatje ziet hij er mooi uit, ik denk dat je bij Boonstra
alleen al voor een blok 750 of meer kwijt bent. :+ En Zaandam
is goed bereikbaar met de trein. Succes, zou zeker gaan kijken.

Ik ben ook bang dat Boonstra veelteveel vraagt voor een blok, al was een 2ehands bobine voor 30 eu die ik voor mij motor kocht vrijdag nie zo duur. Alleen als je motor stuk loopt de dag daarna wel natuurlijk :X
Iig effe overleggen met het thuisfront, Otten financieringen (me ouders) maar vragen voor een kleine lening. Dit soort tegenslagen zijn slecht te begroten in een studentenbegroting :o :+

En treinen naar Zaandam :Z , ik regel wel een auto die mij er heen brengt ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben ook bang dat Boonstra veelteveel vraagt voor een blok, al was een 2ehands bobine voor 30 eu die ik voor mij motor kocht vrijdag nie zo duur. Alleen als je motor stuk loopt de dag daarna wel natuurlijk :X
Iig effe overleggen met het thuisfront, Otten financieringen (me ouders) maar vragen voor een kleine lening. Dit soort tegenslagen zijn slecht te begroten in een studentenbegroting :o :+

En treinen naar Zaandam :Z , ik regel wel een auto die mij er heen brengt ;)

En terug op de motor, ik denk dat het voor die prijs geen slechte deal is.
Maar zo te zien zijn er meer kapers op de kust.
 
En terug op de motor, ik denk dat het voor die prijs geen slechte deal is.
Maar zo te zien zijn er meer kapers op de kust.

Er zijn zeker meer kapers op de kust.. Maar hij reageert niet als er onder 600 eu wordt geboden zegt ie, dus ik maak nog wel een kans denk ik. Ik wacht eerst het thuisfront even af qua financiering! Vrijdag hier meer over!! Ook zal ik dan wat meer foto´s uploaden over de huidige staat van mijn VX. Die staat er nu redelijk triest bij '(
Eerst nog even een lang dagje morgen aan de studie en dan weer richting het Groningerland vanuit Enschede! *O*
 
En terug op de motor, ik denk dat het voor die prijs geen slechte deal is.
Maar zo te zien zijn er meer kapers op de kust.


Ghehehe........naar Zaandam met een paar sleutels, 600 euri's aftikken.
Motorblok er onderuit schroeven en in je kofferbak mikken en hard wegrijden :+

Maar goed, als je naar hem toe gaat en zegt van, hier heb je handje contantje 600 euro en het voor zijn neus wappert zal die best wel overstag gaan peins ik.
Maar dan moet je inderdaad niet te lang wachten.
Een tweedehands blok zal wellicht 100 euro minder kosten.
 
Ghehehe........naar Zaandam met een paar sleutels, 600 euri's aftikken.
Motorblok er onderuit schroeven en in je kofferbak mikken en hard wegrijden :+

Maar goed, als je naar hem toe gaat en zegt van, hier heb je handje contantje 600 euro en het voor zijn neus wappert zal die best wel overstag gaan peins ik.
Maar dan moet je inderdaad niet te lang wachten.
Een tweedehands blok zal wellicht 100 euro minder kosten.

idd mensen zijn gevoelig voor cash betalen, Boonstra kennende
vraagt hij de hoofdprijs en zeker geen 100 euro minder. En van deze
motor in Zaandam is de history misschien bekend.
 
Ghehehe........naar Zaandam met een paar sleutels, 600 euri's aftikken.
Motorblok er onderuit schroeven en in je kofferbak mikken en hard wegrijden :+

Denk dat ik niet eens de moeite neem om het blok eronder weg te sleutelen denk ik dan, zet wel de kappen enzo over ofzo. Scheeelt heel veel werk *D
Enne over wapperen met 600 euro, Ik neem wel een stapeltje 5 jes mee, lijkt het helemaal veel _O-
 
Idd direct bellen 625 bieden en halen dat ding blok omzetten en de rest slopen en los verkopen

Slopen is altijddd goedd :+
Heb de eigenaar van de motor gemaild, en die zei dat de motor rouw liep... Wat moet ik hier onder verstaan? Is dit een westerse uitdrukking ofzo, want ik weet niet wat ik hier onder moet verstaan :?
Morgen iig Boonstra effe bellen en mail van de andere VX eigenaar afwachten... :Z
 
Dit noemt de eigenaar als rouw lopen.. Wat kan dit wezen dan? Want ik wil wel zeker weten dat ik nu een blok heb dat niet na een week uit elkaar knalt..

Soort van tik die minder word als hij warm is,
Had hij al toen ik hem kocht maar nooit echt aandacht aan besteed met de gedachte;als ik maar op mijn werk kom en dat is altijd gelukt.
Het geluid is ook niet erger geworden afgelopen jaar dus ik vond het wel best.
 
Terug
Bovenaan Onderaan