Sr500 stampertje

texoot

MF veteraan
23 mei 2007
4.036
852
Heb een sr500 uit '88 gekocht met 42dkm,die ik wil gaan aanpassen.Weet nog niet helemaal hoe eea er uit moet gaan zien,maar heb wel veel ideeen.Wil er eerst nog even mee rijden en de tijd nemen om spullen te verzamelen.
Ik heb al een mooie achtervork van een twinshock crosser en een setje clipons van een xbr.Weet niet of ik die ga gebruiken,de bovenste kroonplaat ziet er niet uit als je de stuurstroppen eruit haalt.Hoewel ik wel een fraaie kroonplaat in de Kedo catalogus heb gezien...
Wat ik zeker wel ga veranderen zijn andere velgen,voorrem,zitje,uitlaat,voetsteunen en bediening,koplamp,tellers,enz.
Voorvork mss ook.
full

full

full
 
Jezus, Het is (bijna) zonde om hem te gaan verbouwen, die ziet er nog goed uit.

In ieder geval succes met de verbouwing, we gaan het volgen
 
Bruut ! :( :+
Ik ben het eigenlijk met de vorige poster eens. Zonde om er iets anders van te maken, maar ook wel weer spannend natuurlijk.
Een kawasaki Kx/klx250 brug erin, altijd leuk. Maar controleer die brug lagers goed. Willen nog weleens slecht zijn, met name de bussen.

Edit: met die brug moet je ook kortere achterschokbrekers met stuggere veren "scoren"
 
Laatst bewerkt:
Motor is wel een beetje doorleeft hoor,als je haar van dichtbij bekijkt.Iemand heeft bv het blok eens zwart gespoten en de vorige eigenaar vond dat niet mooi.Is het blok met een dremeltje te lijf gegaan,om de verf er weer af te halen.

Denk voor de achterbrug dat ik juist langere schokkers nodig heb zoals ik het heb bekeken,liefst met wat meer demping.Er zitten nu Koni's op en die zijn een beetje slap.
 
Doorleeft, dan mag moet deze een tweede of Xste leven krijgen. Des te leuker spannender is het voor diegene die deze motor later weer een keer wil origineel maken. :+

Pas op hè, die schokbrekers komen verder naar voren op de brug te staan waardoor de hoek gaat veranderen. Ach boeie, zorgen voor later.
Keep up the good work! And keep us posted.
Je kunt er altijd nog een Ofroad van maken
 
mocht je die koni's trouwens weg doen, ik heb afgelopen weekend de achterschokkers van m'n sr kapot gereden, dus ik ben op zoek naar andere :)
 
Het toeval wil dat de afstand achterbrugas tot de schokbrekerbevestiging hetzelfde is,hij word daarna pas langer.

Als ik ze wegdoe heb ik al iemand in de buurt die ze wel wil overnemen,maar ik houd het in gedachten.
 
Wat is de oliepeilprocedure bij de sr,ik heb er geen boekje bij gekregen nl.Heb wel vaker dry sump fietsen gehad,maar het kan wel eens verschillen.
 
ik was er zelf ook al mee bezig :) moet er binnenkort maar weer mee door gaan.
Enig idee wat laten reviseren kost trouwens? Ben wel benieuwd :)

Weet ik niet, had voor m'n ouwe Koni's 'De Hobbyist' doorgekregen als adres maar er zullen er wel meer zijn? om ze te laten reviseren maar nooit laten doen, neem effe contact met hun op.
 
Inderdaad mooie achterbrug, zoiets zoek ik ook nog.
Is deze zeker van Kawasaki?
En past deze zonder breedte aan te passen in het frame?

Die vindt je zeker ook niet meer zo gemakkelijk.
 
Heb de brug er niet uitgehad,maar zou er zo tussen moeten passen.Is wel een cm of 5 langer.
Heb hem van MP,en hij vertelde me dat ie er drie heeft.Even zoeken op achterbrug.
Hij heet Edwin van Dijken uit Valthermond en verkoopt veel spullen van twinshockers.
 
Heb de brug er niet uitgehad,maar zou er zo tussen moeten passen.Is wel een cm of 5 langer.
Heb hem van MP,en hij vertelde me dat ie er drie heeft.Even zoeken op achterbrug.
Hij heet Edwin van Dijken uit Valthermond en verkoopt veel spullen van twinshockers.

_O- _O- _O- Ik wist helemaal niet dat hij ze had, is m'n eigen broer! :W
 
Hoe kun je controleren of de acceleratiepomp werkt?
 
Hoe kun je controleren of de acceleratiepomp werkt?


kijk nu toch eens, mijn ouwe fiets. *O*
had hem ook gekocht om om te bouwen.
heb er niet eens op gereden, de bedoeling was toch uit elkaar halen.
heb er voor het verkopen wel een ander achterspatbord op gezet, zat een of ander veel te groot harley spatbord op.
en de blokdeksels en cilinder waren idd zwart.

de acceleratie pomp controleer je door de carb er af te halen en een keer aan het gas te draaien.
dan moet er een straal benzine uit de carb spuiten.

succes ermee met ombouwen.
 
Laatst bewerkt:
Wat een klein wereldje is het,nietwaar?
Een paar jaar geleden sprak ik iemand die een Muz Skorpion kocht,welke hij zelf 10 jaar eerder nieuw had gekocht.
 
Weet iemand wat voor schijf er past op de originele voornaaf?Bij Kedo leveren ze alleen origineel en EBC.Heb al wel bij Braking gekeken,maar die hebben hem niet.
 
op het sr500 forum doen ze de schijven en klauwen van een r6 meende ik erop.
Moet je maar ff zoeken daar, veel te vinden :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan