Sr500 stampertje

Dank voor de tip,ben met dit type op de site van Braking wezen kijken,en zowat alle Ducati's hebben dezelfde maten.Betekent dat Brembo er ook op past,dus keus(ook 2ehands) is groot.
Kan er dus ook makkelijk een 320 schijf opzetten.Heb al een andere remklauw,die maak ik wel pas.
 
Een maat van me had nog een 320 brembo schijf van één van mijn vorige duc's.Past er gewoon op!Remklauw komt van één of andere chopper,maar dat maken we wel pas.
Gaat vast een pak beter remmen,want standaard is echt bagger.
full
 
De rem werkt goed,een hele verbetering met de oude remmerij.
Heb de clipons erop gehad,maar die ga ik niet gebruiken,zijn dus te koop.
Ik vraag er €35 voor,opsturen geen probleem.
full


Zijn van een Honda Xbr geweest,35mm en in goede staat.
 
Die schrijfremombouw is wel interessant! *D Ik denk namelijk dat mijn XS400 dezelfde bevestiging heeft. *D
 
De koni's zitten er nog onder,heb nog niet veel aan de motor gedaan behalve de remmen en de voorvork.Ik rijd er nog regelmatig mee,na de zomer gaat het mes er pas in.
Ik zal onthouden dat je interesse hebt in de schokbrekers.
 
De koni's zitten er nog onder,heb nog niet veel aan de motor gedaan behalve de remmen en de voorvork.Ik rijd er nog regelmatig mee,na de zomer gaat het mes er pas in.
Ik zal onthouden dat je interesse hebt in de schokbrekers.

ok, de vering van m'n sr is namelijk lek, en ik wil er binnenkort wat nieuws/anders voor hebben....
 
hallo iedereen

heb een vraagske: weet iemand hoe het zadel(en achterkuipje) noemt van de sr op deze foto. alle info is welkom. graag zou ik ook nog een paar adressen willen hebben voor onderdelen in Belgie. ben van regio groot Gent

alvast bedankt http://www.sr-racer.de/041-5.jpg
 
hallo iedereen

heb een vraagske: weet iemand hoe het zadel(en achterkuipje) noemt van de sr op deze foto. alle info is welkom. graag zou ik ook nog een paar adressen willen hebben voor onderdelen in Belgie. ben van regio groot Gent

alvast bedankt http://www.sr-racer.de/041-5.jpg

de lijn doet mij wat denken aan ducati.... 900SS had volgens mij zoiets erop zitten :)

je zou eens kunnen informeren bij Ruig Polyester of Harrie vd Kruijs.
Allebei wel in nederland trouwens...
 
heb nog wat zitten zoeken maar denk niet dat het van 900 ss komt. is wel een grote gelijkenis.
 
ik denk niet dat het zelf gemaakt is want heb al verschillende sr'en met zo een zadel gezien
 
Ftr in Krimpen aan de ijssel verkoopt ook kontjes kuipen etc!.

Kheb er ook spullen vandaan voor mijn Bsa Caferacer.

Ps al foto,s van de vorderingen texoot?...
 
alvast bedankt voor de reacties, heb nu de nodige info en kan aan het werk gaan ;-))
 
Had de motor rijdend weggezet voor m'n vakantie,maar daarna had ie geen compressie meer....
Dus is de verbouwing wat vervroegd.Eerst maar een nieuw zuigerkitje van Wiseco.
full

Eigenlijk zonde om weg te stoppen,zo'n mooi zuigertje...


Cilinder laten boren en hohnen

full


Heb de achternaaf van een xt voorzien van een kogellager voor de tandwieldrager.
Naaf word momenteel gestraald,voornaaf ligt klaar om ingespaakt te worden.
full


Heb inmiddels ook een andere voorvork,zit nog te wachten op kroonplaten.
Wielen moeten eerdaags ook ingespaakt worden.
Wordt vervolgd..
 
Weet ondertussen nog altijd niet goed welke tank en zitje op de sr gaan komen:(
Heeft iemand soms enkele leuke ideetjes???
Ben namelijk zelf niet echt een computergenie en vind dus niet echt veel leuke ideeën voor mijn sr500.
Alles is welkom!!!
 
Ik ga zelf de ori tank gebruiken en zadel weet ik ook nog niet.Mss verbouw ik het standaardzadel wel en laat het bekleden.
Vind de zadelkeus bij Kedo nogal beperkt en ook flink aan de prijs.
 
ori tank vind ik wel ok maar ik vind zo een echte 'lompe' grotere tank toch nog iets meer cafe stijl achtig.
ik ben een eeuwige twijfelaar vrees ik.
 
Ben weer aan het opbouwen,de vork zit erin,is van een Suzuki Bandit,De kroonplaten zijn van een Kawa zx6.
Wielen laten spaken bij Haan,3"x17 voor en 3,50"x17 achter.Velgen zijn van Morad met rvs spaken.
full

full


Achterbrug ligt klaar om afgelast te worden,ga nu verder met de uitlaat.Bedoeling is dat ie onderlangs gaat lopen.
 
Bocht is nog niet helemaal af,moet nog een paar lasbochten kopen.Uitlaat is van een Yamaha MT01,beetje beschadigd,maar ik maar er nog een mantel omheen oid.
full
 
ben wel benieuwd hoe die uitlaat komt te lopen.
Verder ziet het er goed uit!

Wat is trouwens het voordeel van de voorvork van de bandit? Dikkere poten?
Stijver? Ik moet nl. ook nog een andere voorvork hebben, in de huidige zitten teveel pitten...
 
Laatst bewerkt:
Vorkpoten zijn idd dikker en stijver,er zit ook een brug tussen de poten.En het smoelt gewoon beter dan de iele pootjes van de standaard vork.Die was ook behorlijk slap geveerd en na montage van nieuwe keerringen bleef ie lekken.
Er zitten alu-balhoofdplaten en een alu-balhoofdpen van een zx6 op,scheelt weer de nodige (kilo)grammen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan