Sr500 stampertje

Ben blij voor je dat het gelukt is.Ik had het niet geweten,want ik heb een schijfrem.
 
Heb de uitlaatbocht verlengd met 10cm en nu loopt de motor wel goed door.
Bovendien een Mikuni TM36 flatslide erop gezet.Heeft nog niet gelopen,dat komt morgen wel.
full


Er zit geen warmstartknop op,ben benieuwd hoe we dat gaan aanpakken.
 
Ben van de week eindelijk eens aan rijden toegekomen,uiteindelijk een maat kleinere hoofdsproeier en de naaldstand veranderd.
Motor pakt echt beter op en voelt sterker.Fijnafstelling gebeurt eerdaags wel op de Dyno bij Hoogland.
Warmstart heb ik nog wat problemen mee,op de ori carb zit een warmstartknop die hier niet op zit.Verkoper vd carb zegt dat ie stationair te rijk staat als ie warm slecht start.
Mss maak ik er zelf wel een voorziening voor om de gasschuif iets te lichten.
Trouwens de originele gashandle met dubbelkabel bediening werkt niet,heb er een gashandle van een trialmotor opgezet.Loopt superlicht met één kabel.
full
 
Ben van de week eindelijk eens aan rijden toegekomen,uiteindelijk een maat kleinere hoofdsproeier en de naaldstand veranderd.
Motor pakt echt beter op en voelt sterker.Fijnafstelling gebeurt eerdaags wel op de Dyno bij Hoogland.
Warmstart heb ik nog wat problemen mee,op de ori carb zit een warmstartknop die hier niet op zit.Verkoper vd carb zegt dat ie stationair te rijk staat als ie warm slecht start.
Mss maak ik er zelf wel een voorziening voor om de gasschuif iets te lichten.
Trouwens de originele gashandle met dubbelkabel bediening werkt niet,heb er een gashandle van een trialmotor opgezet.Loopt superlicht met één kabel.[afbeelding]

Warm start gewoon met een streepje gas ;) . Het is even uitvogelen hoeveel gas, maar daarna wordt het gewoon een automatisme. (Mijn warmstart knop werkt niet :P )
 
Had ik ook al geprobeerd,maar viel me niet mee.
Warmstartknop van de originele carb kun je gemakkelijk uit elkaar halen en gangbaar maken.
 
Had ik ook al geprobeerd,maar viel me niet mee.
Warmstartknop van de originele carb kun je gemakkelijk uit elkaar halen en gangbaar maken.

Ik ga het denk ik binnenkort ff proberen. De carb moet toch in een ultrasoon bad :) .
Starten met een streepje gas, met originele carb, vond ik niet zo heel moeilijk. Heb je snelgas? Dan geef je natuurlijk snel teveel gas.
 
Heb een 'grabrail' oftewel een grijpstang gemaakt,breekt de lijn van kontje en zadel een beetje.Verder erg praktisch met de motor in en uit de schuur en op de bok enzo.
full
 
Kentekenplaat afgebroken en kwijtgeraakt,dus nu een 1 erop.Heb de achterplaat van rvs gemaakt met een beugeltje extra,je kunt hem er nu aan op tillen.
full
 
Er lonkt weer een nieuw project,dus ik wil de sr verkopen.Frame en tank moeten nog wel gespoten worden.
Motor heeft totaal ca 45dkm gelopen,na revisie 2200km,dus banden,ketting en tandwielen zijn nog tiptop.
Vraagprijs €2500
 
Shit nee he, nou heb ik weer de neiging het van je op te kopen Texidioot. Maak hem nou 's af, of moet ik het weer doen. Ik zou hem graag van je overkopen maar ik heb zelf al een sr te koop.
Ik vind deze echt weer een stuk beter dan de XBR, het blok loopt echt goed, pakt geweldig op en de achtervork is subliem. Hij staat lekker stijl voor en dat maakt hem tot een lekkere gooi- en smijt fiets. Op Texel houden dat ding!!!
 
hmmmmmm, ik heb wel 1500 liggen, maar 2,5 is te veel anders moet ik de mijne verkopen, en die is ook erg fijn . nou jammer dat je hem weg doet, wel succes dan
 
Verkoop wil niet vlotten,dus we gaan gewoon verder.Heb er intussen alweer 600km bijgereden,maar van de week had ik ineens geen compressie meer.Lekte bij de uitlaatklep,maar geen grotere klepspeling.Kop eraf,en er zat kool tussen de zitting en de klep.Klep was verder perfect recht,geen slijtage op de geleider.
Motor loopt wel een beetje rijk,heb nog geen tijd gehad om hem op de bank te zetten.Ik vraag me af of dit wel vaker voorkomt?
Een vriend heeft de klep geslepen(ook de klepsteel)en ik heb hem even licht ingeschuurd.Klepseals ook vervangen.Ziet er weer perfect uit.
Meteen maar nieuwe klepstelboutjes bij Kedo besteld en dan maar eens afstellen.
 
Heb toch besloten om de motor in onderdelen te verkopen.
Blokkie loopt perfect,heeft inmiddels 3000km gelopen.
Carburateur en voorvork zijn inmiddels verkocht.
Voor prijzen stuur maar een pbtje
 
Wielen passen er zo in,alleen even uitvullen.Voorwiel heeft nu een 15mm steekas,ori is 17mm.Is ook eenvoudig aan te passen.Overal zitten nieuwe wiellagers in.
Tandwieldrager is gemodificeerd met een kogellager.
Achter zitten nieuwe remschoenen in,vóór zit evt een 320 brembo schijf.
 
Achterbrug mag weg voor €100,is plug and play en niemand anders heeft zo'n brug.
 
Jammer dat je hem in delen verkoopt. -O- Fietsje smoelde goed zoals hij was. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan