Wrappen ipv spuiten - ervaringen gevraagd

Hedcandy

MF veteraan
17 aug 2006
21.375
1
In plaats van je motor te laten spuiten, kun je hem ook laten wrappen.
Dan wordt ie als het ware ingepakt met sticker.
Deze techniek gebruiken ze ook om bijv. reclame op auto's te plakken zonder randjes bij de stickers...

Heeft iemand hier al ervaring mee en hoe is het eindresultaat??
Het is namelijk een stuk voordeliger en ik overweeg dat te doen (aangezien mijn motor toch geen nieuwe bike meer is)...
 
Dat soort bedrijven een emailtje sturen... zal vast al wel eens gedaan zijn....
En dan maar hopen dat je een goeie te pakken krijgt... luchtbelletjes e.d. zijn zooo zonde onder dat soort werk....
 
Laatst bewerkt:
Ben niet zozeer op zoek naar bedrijven.

Ik ben meer op zoek naar ervaringen van mensen die het al hebben gedaan met hun motor :)
(idd hoe de afwerking is en of het een beetje houdt etc...)
 
Heeft iemand hier al ervaring mee en hoe is het eindresultaat??
Het is namelijk een stuk voordeliger en ik overweeg dat te doen (aangezien mijn motor toch geen nieuwe bike meer is)...
Het wordt wel gedaan bij auto's voor reclamedoeleinden of ander tijdelijk plezier.

Ziet er wel leuk uit. Car Wrapping voorbeelden & inspiratie

Maar zou het echt goedkoper zijn gezien de arbeid. :?
 
Het wordt wel gedaan bij auto's voor reclamedoeleinden of ander tijdelijk plezier.

Ziet er wel leuk uit. Car Wrapping voorbeelden & inspiratie

Maar zou het echt goedkoper zijn gezien de arbeid. :?

De "winst" hierin zit denk ik het feit dat je na een poosje geen onverkoopbare auto/motor/bus hebt.

In Duitsland word dit veel gedaan op taxi's (die lelijke geelachtige kleur) die zijn anders niet te slijten en in een normale kleur krijg je er dan nog wel wat voor.

Denk dat het in 1 kleur wel te doen is, echte motieven lijken me prijzig?
 
Laatst bewerkt:
Ben niet zozeer op zoek naar bedrijven.

Ik ben meer op zoek naar ervaringen van mensen die het al hebben gedaan met hun motor :)
(idd hoe de afwerking is en of het een beetje houdt etc...)
Ze doen het met auto's maar weet je zeker dat ze het ook al eens met een motor gedaan hebben :?
Als je bij die bedrijven gaat na vragen kunnen ze je er ook een boel info over geven. En met enig geluk ook een naam geven van iemand die het eerder gedaan heeft. Dan kun je bij dat bedrijf navraag doen. Met een beetje geluk kun je dan iig een fatsoenlijk antwoord krijgen over haalbaarheid/kostenplaatje....

Het wordt wel gedaan bij auto's voor reclamedoeleinden of ander tijdelijk plezier.

Ziet er wel leuk uit. Car Wrapping voorbeelden & inspiratie

Maar zou het echt goedkoper zijn gezien de arbeid. :?
Denk het wel. Als je de motor opnieuw moet laten spuiten heb je alle voorbewerking nog.
En als je er nog iets mooi's van wilt maken komt dat er ook nog bij.
Dit is gewoon een sticker die ze uitprinten... (min of meer) Dus dat is al goedkoper... en durf te wedden dat iemand die er echt goed in is dat ding er sneller op heeft zitten dan dat een spuiter klaar is met afplakken/airbrushen etc....
 
Laatst bewerkt:
hoe zouden ze dit kunnen doen met bijvoorbeeld de tank? daar zitten meestal toch veel verschillende bochten en vormen in. pakt een stikker dat wel goed, zonder vreemde kreukels over te houden?
 
Laatst bewerkt:
hoe zouden ze dit kunnen doen met bijvoorbeeld de tank? daar zitten meestal toch veel verschillende bochten en vormen in. pakt een stikker dat wel goed, zonder vreemde kreukels over te houden?
Ja dat werkt.. ze maken het stickerspul warm met een soort fohn en dan smelt het als het ware om de vorm heen.. ik heb vorige week iemand gezien die had haar helm laten doen!!

Ik had een tijd geleden al een offerte aangevraagd, om toen alleen 1 kleur in mijn motor te laten veranderen in een andere kleur. Dat zou 80 euro kosten voor de hele motor.
maar volgens mij is wrappen wrappen en doen ze altijd alles.. de rest dus met doorzichtig folie.
Dat zou betekenen dat geheel zwart ook 80 euro zou zijn, maar daar ga ik van de week maar eens achterna.
 
Tyl hier van het forum heeft z'n circuitbike laten stickeren! Misschien hem even vragen?? Resultaat was wel super btw!

Front Page - Tielen Consultancy
:}

Ja dat werkt.. ze maken het stickerspul warm met een soort fohn en dan smelt het als het ware om de vorm heen.. ik heb vorige week iemand gezien die had haar helm laten doen!!

Ik had een tijd geleden al een offerte aangevraagd, om toen alleen 1 kleur in mijn motor te laten veranderen in een andere kleur. Dat zou 80 euro kosten voor de hele motor.
maar volgens mij is wrappen wrappen en doen ze altijd alles.. de rest dus met doorzichtig folie.
Dat zou betekenen dat geheel zwart ook 80 euro zou zijn, maar daar ga ik van de week maar eens achterna.
:o Dat is nie duur! :}
Ben benieuwd :Y
 
80 euro is een schijntje, daarvoor kun je elk jaar met een andere kleur motor rondrijden _O-
Dat moet misschien bijna wel. :+

Hoe lang blijft de wrapp mooi?
Je mag verwachten dat deze 2 – 4 jaar mooi blijft of zelfs langer afhankelijk van het onderhoud en gebruik. De wraps zijn altijd voorzien van een laminaat die extra glans en bescherming biedt. Ze bieden veel bescherming maar zijn uiteraard niet “bulletproof” Wordt het voertuig intensief gebruikt dan zal dit net zoals bij de gewone autolak naar verloop van tijd van zichtbaar worden op de aangebrachte vinyl.
Een motor waar je op/aan zit schuurt toch wat meer dan een auto. :?

Maar ik ben verbaast wat ze allemaal kunnen en hoe het eruit ziet. :} :9~
 
Laatst bewerkt:
Je hebt diverse dikten stickers, ook stickers met een bescherm-folie laagje. Zullen waarschijnlijk wel wat duurder zijn, maar dan nog is het goedkoper. Waar de meeste tijd in gaat zitten is het design en het uitmeten van de stickers (waar komt het logo te staan enz.) Als je eenmaal 1 kappenset hebt, is het knip/plak en klaar.
 
Ik heb natuurlijk alleen maar heen en weer gemailed he, ze hebben de motor nog niet gezien.
Heb de mail nog ff terug gelezen,, het was 85,- ext BTW, op basis van een foto (een schatting dus. En ik weet nog steeds niet of ze daarmee de hele motor bedoelden, zie mijn eerdere post).

Ze zitten ergens in Amsterdam, tinttotaal oid...
 
Terug
Bovenaan Onderaan