waarden Dynamo + Spanningsregelaar CBR1000RR 04-05

Schwansje34#1

MF veteraan
5 feb 2006
2.265
0
aangezien mijn motor momenteel niet bijlaad

zou ik graag de dynamo en de spanningsregelaar willen doormeten

om zo te weten waar het euvel zit

wie o wie heeft ze

mijn dank is groot
full
 
wrom zou tie veel afwijken van andere ? De blade`s hebben idd wel een hoge spanning bij 5000 toeren 15,5 volt . :r verders kun je meten bij motor uit over de accupolen rond de 12.6 volt, motor stationair rond de 13,4 volt , gas erop oplopend naar 15,5 volt MAX . De dynamo moet op de 3 gele draden van de dynamo dezelfde wisselspanning waarden meten als dit afwijkend is tenopzichte van elkaar is dat niet goed , en moet ook een oneindige ohmse waarde geven naar aarde(massa) . Als dit ok is dan zou je nog de verbindingen kunnen checken of deze 100 % goed zijn , uiteraard ook de spanningsregelaar stekers.
Mocht dit allemaal ok zijn en je accu is 100 % goed dan zou ik vrezen voor je spanningsregelaar.
 
wrom zou tie veel afwijken van andere ? De blade`s hebben idd wel een hoge spanning bij 5000 toeren 15,5 volt . :r verders kun je meten bij motor uit over de accupolen rond de 12.6 volt, motor stationair rond de 13,4 volt , gas erop oplopend naar 15,5 volt MAX . De dynamo moet op de 3 gele draden van de dynamo dezelfde wisselspanning waarden meten als dit afwijkend is tenopzichte van elkaar is dat niet goed , en moet ook een oneindige ohmse waarde geven naar aarde(massa) . Als dit ok is dan zou je nog de verbindingen kunnen checken of deze 100 % goed zijn , uiteraard ook de spanningsregelaar stekers.
Mocht dit allemaal ok zijn en je accu is 100 % goed dan zou ik vrezen voor je spanningsregelaar.

hij wijkt niet af van andere motoren en dat verhaaltje van jou is ook niets nieuws


- een spanningsregelaar kun je met een multimeter doormeten op weerstand

deze waardes per pool zou ik graag willen, ik ben eigenwijs en wil gewoon zeker weten dat deze ook echt stuk is

- en hardstikke mooi dat de 3 draden van de dynamo dezelfde spanning moeten zijn
maar wat is dan die spanning??

meten is weten
 
hij wijkt niet af van andere motoren en dat verhaaltje van jou is ook niets nieuws

- een spanningsregelaar kun je met een multimeter doormeten op weerstand

deze waardes per pool zou ik graag willen, ik ben eigenwijs en wil gewoon zeker weten dat deze ook echt stuk is

- en hardstikke mooi dat de 3 draden van de dynamo dezelfde spanning moeten zijn
maar wat is dan die spanning??

meten is weten


Ik vind dat je een beetje bot reageerd, op de post van Fury. Ik zou zeggen
vraag het ff na bij een dealer.
 
Ik kan jou al wel vertellen waar het euvel in zit, is een kwaal bij de 04/05 blade, heb t zelf ook gehad! Ga er maar gerust van uit dat het om je dynamo gaat, mijne was 3/4 uitgerfikt en laade 8,0 volt bij :( . Waarden zijn bij stationair draaien ong 14,2 en bij 4000 toeren gaat ie naar 14,4 en blijft daar, geeft ie meer dan 14,4 is je regelaar kapot, maar dat gaat em niet zijn. Heb em toen onder garantie laten vervangen, motor was 3jr en 8 mnd oud en 35000 op de klok, dealer had er al zon stuk of 6 gehad met t zelfde euvel! Weet niet wat je kmstand is maar als ie onder de 30.000 zit ff ouwehoeren met de dealer. Je accu zal ook wel aan vervanging toe zijn.
 
Oh ja en als de dealer er geen garantie op geeft, dan kan je bij carmo electronics een veel betere bestellen prijs zei hij was toen 160 euries, maar had hem toen nog niet op voorraad omdat ze hem net in productie hadden.
 
Ik kan jou al wel vertellen waar het euvel in zit, is een kwaal bij de 04/05 blade, heb t zelf ook gehad! Ga er maar gerust van uit dat het om je dynamo gaat, mijne was 3/4 uitgerfikt en laade 8,0 volt bij :( . Waarden zijn bij stationair draaien ong 14,2 en bij 4000 toeren gaat ie naar 14,4 en blijft daar, geeft ie meer dan 14,4 is je regelaar kapot, maar dat gaat em niet zijn. Heb em toen onder garantie laten vervangen, motor was 3jr en 8 mnd oud en 35000 op de klok, dealer had er al zon stuk of 6 gehad met t zelfde euvel! Weet niet wat je kmstand is maar als ie onder de 30.000 zit ff ouwehoeren met de dealer. Je accu zal ook wel aan vervanging toe zijn.

kijk hier heb ik wat aan

toevallig net kontakt gehad met ten kate
vertelde hetzelfde ,ook dat garantieverhaal

kmstand is 41.000 ,ga morgen bellen met de dealer waar hij vandaan komt

zonet de dynamo van mijn meisje 2002blade aangesloten op mijn spanningsregelaar
14v statitionair en 14.4 bij 5000

mijn dynamo op spanningsregelaar meisje 15v stationair
bij 5000 17.8v

terwijl mijn eigen motor dynamo+ spanningsregelaar niet verder komt dan 12.4 v

nou maar ff bidden dat het garantie is ,anders trekken we bij ten kate wel zo'n ding van zolder € :X

Thanks :W
 
Laatst bewerkt:
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
HULDE AAN HONDA NEDERLAND EN MOTOPORT ZELHEM
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

gaat er een keer wat aan je amper 5 jaar oude en pas 41.000km gelopen blade stuk
word het gewoon onder garantie verholpen _O-
 
hallo ik heb ook een fireblade uit 04/05 vrijdag viel die voor t eerst uit ..uit het niets en hij starte wel weer gewoon alleen de xsenon bleef uit. zaterdag heb ik zonder problemeb gereden en zondag dreigde die weee gelijk uittevallen naar 600m(ongeveer) en vandaag weer.. dus heb de dynamo gemeten en die was tussen de 20/25 (stationair) en hoe meer gas ik gaf hoe harder hij op liep..(dus neem aan de dynamo niet stuk???) ook heb ik de multimeter op de accu gehad en daar gaf die stationair 12.6 aan en met gas 12.4... wie kan me helpen?? groet pascal
 
hallo ik heb ook een fireblade uit 04/05 vrijdag viel die voor t eerst uit ..uit het niets en hij starte wel weer gewoon alleen de xsenon bleef uit. zaterdag heb ik zonder problemeb gereden en zondag dreigde die weee gelijk uittevallen naar 600m(ongeveer) en vandaag weer.. dus heb de dynamo gemeten en die was tussen de 20/25 (stationair) en hoe meer gas ik gaf hoe harder hij op liep..(dus neem aan de dynamo niet stuk???) ook heb ik de multimeter op de accu gehad en daar gaf die stationair 12.6 aan en met gas 12.4... wie kan me helpen?? groet pascal
Bij de how to's staat hoe je de accu en het laadsysteem moet controleren.
Als je al zover kunt komen, heb je verder geen hulp nodig :)
 
Bij de how to's staat hoe je de accu en het laadsysteem moet controleren.
Als je al zover kunt komen, heb je verder geen hulp nodig :)
:^
Je meet de laadspanning op de accu en je meert de wisselspamnning van de dynamo.
Wisselspanning niet goed=dynamo stuk.
Wisselspanning wel goed maar dc niet=regelaar defect.
Weerstanden/drempelspanningen van de regelaar meten is leuk als je de motor niet aan het lopen krijgt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan