Nieuwe teller unit Ducati monster 620 ie uit 2003 start niet

Murky

Die hard MF'er
21 jul 2004
912
0
Mannen,

Het volgende doet zich voor bij de Ducati monster 620 ie uit 2003.

Mij toerentellen is kapot, en daarom heb ik een nieuwe teller unit moeten kopen.

Als ik de nieuwe teller monteer dan start de motor niet.
Monteer ik weer de oude teller dan kan ik de motor weer normaal starten, wissel ik de oude teller om voor de nieuwe (terwijl de motor loopt) dan werkt het perfect.
Zet ik vervolgens de motor uit (met de nieuwe teller) dan kan ik niet meer starten.

Zet ik het contact uit en schakel deze weer in dan komt het display op met een aftelling van 20 naar 0 is deze bij 0 dan komt er “OFF” op het display te staan daarna “COLD” wat betrekking heeft op de motor temperatuur.

Ik ben zelf ook bezig maar kan nog niets vinden.

Opmerking: oude teller is van 12/06/2002 met het onderdeelnummer:406.1.026.1A.sw2.10 en nog een nummer 503.770.100
Nieuwe teller is van 31/01/2006 met het onderdeelnummer:406.1.027.2B meer nummers 503000.770.501 en 17:50:42 (lijkt mij op een tijdstip van produceren of controle) en 3203V-1H sw 2.12

Hoop dat iemand een suggestie of oplossing heeft!
 
Bedankt! Er moet inderdaad een code worden ingevoerd, alleen het probleem is dat je deze code nu elke keer voordat je hem wilt starten, moet invoeren. Is er een manier om de code blijvend er in te zetten?

thanks voor zo ver!
 
ik ben bang dat de code van het dashboard en je computer [cdi] niet meer overeenkomen. toen mijn computer defect was heeft men het dashboard ook moeten vervangen incl alle sloten :X
 
Laatst bewerkt:
Is hetzelfde systeem als bij de gemiddelde auto, waarschijnlijk kan een Ducati dealer de sleutels weer voor je inlezen of het dashbord programmeren zodat de sleutels herkend worden en werkt alles weer zoals het hoort.
 
Bedankt! Er moet inderdaad een code worden ingevoerd, alleen het probleem is dat je deze code nu elke keer voordat je hem wilt starten, moet invoeren. Is er een manier om de code blijvend er in te zetten?

thanks voor zo ver!

1) Insert Key 1 and hold the UP/DOWN selector to UP and turn it on. Continue to hold UP until the display reads "00000 PROG"

2) Hold the DOWN selector until the first 0 begins to blink.

3) Type in the "electronic code" from the code card. Press DOWN to change the number, UP to move to the next number. If the code is wrong, go back to step 2. If the code is correct the display will begin blinking the code and PRO.

4) Turn the key off. Turn the key back to on. Display will read "KEY 1" and count down from 30 to 1 in about 6 seconds.

5) Turn the key to off BEFORE the countdown is done. If the count down finish, it will say PROG OFF. If that happens, go back to step 4.

6) Remove Key 1 and insert Key 2.

5) Turn Key 2 to on. Display will now read "KEY 2" and count down from 30 to 1 in about 6 seconds.

6) Turn the key to off BEFORE the countdown is done. If the count down finish, it will say PROG OFF. If that happens go back to step 4.

7) When the bike is turned back on for the first time, using either key, it will read "PROG OK" and then go to the normal display



Zoiets? (komt uit de link die Pleariezer gaf)
 
Dat bedoel ik,

Bij een auto heb je er meestal een merkgebonden diagnose computer voor nodig maar ik heb al meer gelezen dat het bij een motor anders kan.

Succes met het inlezen van de sleutels.
 
Het is nog steeds niet gelukt. Het gaat om deze teller, die geen up en down knoppen heeft.
image004.jpg
 
De oplossing!

Even met Biggelaar gebeld, en er werd mij het volgende verteld:

Je hebt 3 sleutels een rode en 2 zwarte. Je moet dus inderdaad de sleutels opnieuw inlezen, maar dit hoeft niet met een code op je dashboard.

- Rode sleutel er, contact op aan (1sec) en weer uitzetten

- Zwarte sleutel erin, contact weer 1 seconde aan, en weer uit zetten

- 2e zwarte sleutel er in (volgorde van de zwarte sleutel maakt niet uit) contact weer 1 seconde aan, en weer uit.

- Dan nog een keer het zelfde verhaal met de rode (1sec aan, en uit)

- Rode sleutel er uithalen, er weer in stoppen, en starten maar!

Thanks voor de hulp!
 
Dat is goed nieuws, okee dat is dan het zelfde als op mijn ST4s, zit er bij jou soms ook startblokkering op?
Heel zuinig wezen op die rode sleutel in ieder geval. :]
De ring om je contactslot leest je sleutel uit, hoe het precies werkt weet ik niet div auto's hebben dit ook.
 
Laatst bewerkt:
Een vraag voor Murky;
Heb je een nieuwe tellerpartij gekocht of een tweedehands?
Ik heb namelijk ook een Monster 620ie met een startprobleem, de immobilizer in het dashboard (tellerpartij) functioneert niet naar behoren en dus start hij soms niet.
De dealer zei, dat er dus een nieuwe tellerpartij in moet, kosten voor de teller alleen; 575 euro.
Nu dacht ik aan een tweedehands maar de vraag is of je een tweedehands ook opnieuw kan programeren naar je sleutels?
 
Een vraag voor Murky;
Heb je een nieuwe tellerpartij gekocht of een tweedehands?
Ik heb namelijk ook een Monster 620ie met een startprobleem, de immobilizer in het dashboard (tellerpartij) functioneert niet naar behoren en dus start hij soms niet.
De dealer zei, dat er dus een nieuwe tellerpartij in moet, kosten voor de teller alleen; 575 euro.
Nu dacht ik aan een tweedehands maar de vraag is of je een tweedehands ook opnieuw kan programeren naar je sleutels?


Ik weet het antwoord niet op jou vraag ,ik weet wel dat den Biggelaar je startblokering er af kan halen
 
De oplossing!

Even met Biggelaar gebeld, en er werd mij het volgende verteld:

Je hebt 3 sleutels een rode en 2 zwarte. Je moet dus inderdaad de sleutels opnieuw inlezen, maar dit hoeft niet met een code op je dashboard.

- Rode sleutel er, contact op aan (1sec) en weer uitzetten

- Zwarte sleutel erin, contact weer 1 seconde aan, en weer uit zetten

- 2e zwarte sleutel er in (volgorde van de zwarte sleutel maakt niet uit) contact weer 1 seconde aan, en weer uit.

- Dan nog een keer het zelfde verhaal met de rode (1sec aan, en uit)

- Rode sleutel er uithalen, er weer in stoppen, en starten maar!

Thanks voor de hulp!



Murky,

Bij de laatste stap dus de rode eruithalen, er terug in (rode) en starten?
En nadien altijd starten met de zwarte?

Heb dit probleem namelijk ook!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan