[Dragstar] Krasjes op 't chroom

Pointy

MF'er
24 apr 2007
52
0
Vlaardingen
Goeiedag,

Sinds kort eigenaar van een bloedmooie XVS 650(eerste vrrrrrrrr).
In mijn enthousiasme gewassen met een spons waar achter wat zand op bleek te hebben gezeten. Gevolg: fijne en minder fijne krasjes op het chroom en het plastic (?), oa. het gebied rond de kilometerteller.

Voor de lak wil ik een keertje een goede kleurpolish er overheen trekken, maar hier zit ik minder mee dan het blinkende spul. Omdat ik stiekem toch plannen heb om de fiets een andere kleur wil geven zodra de winterstop er weer aan komt.

Wie o wie heeft er voor mij tips om dit een beetje bij te werken. Baal hier natuurlijk stevig van. :(

alvast dankje!
 
motip_hittebestendig.jpg
 
met belgom idd hele goeie resultaten gehaald, er is belgom alu en belgom chrome

hangt natuurlijk ook af van hoe diep de krasjes zijn
 
Laatst bewerkt:
En dan gaan voor de belgom chroom of de belgom alu?
Ik snap dat de alu een polish is en de chroom alleen een poets?

Maar werkt dit dan ook op het plastic? (tenminste, ik heb het idee dat een aantal van de kappen gewoon glimmend gespoten plastic is)


voor een ratbike glimt die nog iets teveel. :P
 
Laatst bewerkt:
En dan gaan voor de belgom chroom of de belgom alu?
Ik snap dat de alu een polish is en de chroom alleen een poets?

Maar werkt dit dan ook op het plastic? (tenminste, ik heb het idee dat een aantal van de kappen gewoon glimmend gespoten plastic is)voor een ratbike glimt die nog iets teveel. :P
Ik zou dat ff navragen in de winkel, heb je meteen garantie mocht het misgaan.
 
En dan gaan voor de belgom chroom of de belgom alu?
Ik snap dat de alu een polish is en de chroom alleen een poets?

Maar werkt dit dan ook op het plastic? (tenminste, ik heb het idee dat een aantal van de kappen gewoon glimmend gespoten plastic is)

't is inderdaad waar dat veel van de kappen op de dragstar van plastic zijn, met een chroom-verfje er overheen (ook het voor en achterspatbord zijn van plastic). Maar meestal werkt ook chroompoets op chroomverf. Belgom-Alu kun je dus wel gebruiken, maar dan alleen voor de voorvorkpoten van de Dragstar, die zijn van alu. Verder misschien de balhoofdplaten, maar de rest is allemaal plastic of echt chroom dus daarvoor zou ik Belgom chroom gebruiken
 
Laatst bewerkt:
Als de krassen té erg zijn ... maak er eens iets anders van ... zie de risers hieronder: chroom "geschuurd" met Scotch Brite ziet er uit als geborsteld RVS

IMG_0127.jpg
 
Laatst bewerkt:
ziet er opzich gaaf uit, probleem is alleen dat dit niet werkt als je plastic kappen hebt. Je zult waarschijnlijk gewoon de chroomverf-laag eraf schuren en dan hou je witte kappen over...
 
Als de krassen té erg zijn ... maak er eens iets anders van ... zie de risers hieronder: chroom "geschuurd" met Scotch Brite ziet er uit als geborsteld RVS

[afbeelding]


Er moet toch iets onder het chroom zitten, lijkt mij. Waarschijnlijk in dit geval geborsteld RVS, dit om het chroom mooi en strak te laten hechten. Volgens mij heb je hier alleen de onderlaag blootgelegd.

Maar goed, ik ga even de Belgom Chroom uitproberen en kijken wat het doet op de plastic kappen. Bedankt voor de tips en extra tips zijn altijd welkom :)
 
Neenee ... de chroomlaag wordt slechts oppervlakkig geschuurd met de Scotch sponsjes. Onder de chroomlaag ligt trouwens meestal een nikkellaagje ... als je door de chroom schuurt zou het dus koperkleurig moeten worden.
 
Wel oppassen met verchroomd plastic.
Is meestal een gruwelijk dun laagje waar makkelijk doorheen te poetsen is.
Mijn knipperlichten waren na een flinke poetsbeurt half-ontchroomd (wel but-kwaliteit).

Nu heb ik flink doorgepoetst en zijn ze hooglans zwart 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan