Nightster of iron 883

Pica

Rookie
11 jun 2009
15
0
Belgie: Oost-Vlaanderen
Hallo aan allen!

Ik ben Pica, nieuw op het forum en woonachtig te Belgie (Oost-Vlaanderen).
Ik heb een zwak voor HD's en ben echt geboeid door 2 types; De nightster en de Iron 883! :9~ 2 Super bikes (vooral in matzwart)! *D

Nu zit ik met het probleem dat ik nogmaar 21 jaar ben, niet echt een leeftijd om met zo'n ding rond te rijden. Ik heb altijd met een honda dax gereden en nog nooit met een echte moto. :$

Ik ben dus een echte leek die zich misschien binnenkort aan één van deze 2 ijzeren paarden zal vergrijpen. Kan iemand deskundig advies geven hierover? :? waarom ik de ene zou kopen en/of waarom ik de andere niet zou kopen..

En hoe groot is het verschil tussen een 883 en een 1200cc qua gevoel? Mijn enige referentie is het gevoel tss een 50cc en een 108cc. :P

Mvg,
Pica
 
ik denk dat ze je voor en ander aan zien die alleen het forum maar gebruikt om domme onzin op te zetten en deze heet Harm
vandaar
 
ik denk dat ze je voor en ander aan zien die alleen het forum maar gebruikt om domme onzin op te zetten en deze heet Harm
vandaar

+1

maar ... als je harm zegmaar niet bent ..... en ..... je hebt de centen om een harley te kopen ....dan ben je nooit te jong om een harley te rijden .... my 2 cents
 
Voor alle duidelijkheid, mijn naam is niet Harm, mijn echte naam is Thomas.. ;)

Wel ik kan het wel betalen, maar ik draai elke euro 2 maal om vooraleer ik hem uitgeef :p dus mss moet ik gewoon de stap zetten en me een HD aanschaffen...

Merci voor de reacties!
 
Over het verschil tussen een 800 en 1200 cc sportster is al heel veel geschreven. Even de zoekfunctie gebruiken.
Er moet ook nog ergens een iron 883 topic zijn.

De meningen zijn iig verdeeld. Er is geen betere model op papier. Persoonlijke voorkeur wel. Probeer ze allemaal uit. Als je nog nooit op een motor heb gereden, wat blijkbaar mag in België voordat je de weg op gaat, zou ik de 800 toch boven de 1200 verkiezen. Een lagere cilinderinhoud = lager top vermogen en minder gewicht = iets vergeeflijker in het algemeen.

Succes!
 
Hoi Thomas,

ALs je eerst op een Honda hebt gereden en dan wil opstappen op een Harley, kan je misschien eerst wat trainingen doen ( deze geef ik ). Het is toch heel anders op een Harley rijden.
Je leeftijd is OK...dat maakt niet zoveel uit. Het is juist stoer om op jongere leeftijd op een Harley te rijden. Stuur me anders maar een email.

Groet,

harm.
 
Hoi Thomas,

ALs je eerst op een Honda hebt gereden en dan wil opstappen op een Harley, kan je misschien eerst wat trainingen doen ( deze geef ik ). Het is toch heel anders op een Harley rijden.
Je leeftijd is OK...dat maakt niet zoveel uit. Het is juist stoer om op jongere leeftijd op een Harley te rijden. Stuur me anders maar een email.

Groet,

harm.


_O- _O-

Je kan zelf niet eens rijden, laat staan training geven hierin. Of heb je andere bedoelingen hiermee??


Heb jij die speelgoedmotor van je al?

Van wie ben jij een kloon?
 
Laatst bewerkt:
Je kan zelf niet eens rijden, laat staan training geven hierin.

Hé Ernie, jij zal die km's nog moeten maken die Harm in het verleden (en ongetwijfeld ook in de toekomst) erop heeft zitten. Je zal nog raar staan te kijken....

Maar, bot; leeftijd heeft geen reet te maken waarop je rijdt. Vind je't mooi & is het 'je ding', gewoon doen. En bevalt het niet, verkoop je'm toch gewoon?

Persoonlijk zou ik voor de 1200 gaan, hoewel ik de Iron (wielen) mooier vindt. Je kan natuurlijk ook later de 883 'opwaarderen'.
 
Hé Ernie, jij zal die km's nog moeten maken die Harm in het verleden (en ongetwijfeld ook in de toekomst) erop heeft zitten. Je zal nog raar staan te kijken....

Maar, bot; leeftijd heeft geen reet te maken waarop je rijdt. Vind je't mooi & is het 'je ding', gewoon doen. En bevalt het niet, verkoop je'm toch gewoon?

Persoonlijk zou ik voor de 1200 gaan, hoewel ik de Iron (wielen) mooier vindt. Je kan natuurlijk ook later de 883 'opwaarderen'.

Ah, vast wel....

Maar bot: (back off topic): is Harm nou een kloon van jou? :+
 
Ja joh Ernie. Zag dit van jou:

* Bekijk Mijn Motor-Forum
* Bekijk onderwerpen

Berichten:
2.106
Reg. datum:
12 apr. 2005
Locatie:
Utrecht

Beste heren en dames,

Bij deze mijn eerste bijdrage aan dit forum en als nieuweling dank ik jullie al bij voorbaat voor de hulp!

Ik wil graag mijn eerste motor aanschaffen en dit zal hoogstwaarschijnlijk een Honda VT/Shadow 750 worden. Nu heb ik uiteraard al een beetje rondgekeken maar ik ben er nog niet uit of ik een nieuwe moet kopen of een goede (tot 5 jaar?) tweedehands. Buiten het (niet al te grote...) prijsverschil tussen nieuw of second-hand heb ik geen flauw idee van de voor- en nadelen. Ik vind het prijsverschil (circa € 1500 voor 4/5 jaar oud) namelijk niet echt groot en zou dus wellicht een nieuwe willen aanschaffen vanwege de garantie etc.

Wat vinden de experts hiervan?

groet,

Niek


En als je dan ook nog 500 euro per maand aan kwijt bent....Heb ik veel respect voor jou...ouwe biker ... :}
 
Ja joh Ernie.

blabla

En, wat is je punt? ;) :?

jij bent echt een kloon van Bugeater :Y


In je eerste topic nam ik het nog voor je op Harm. :Y Lees maar eens na. Maar je moet het niet te bont maken met je grappen. *O*


@ PICA

Sportster: die 1200 heeft natuurlijk veel (meer) vermogen dan een 883. Hij kost ook meer. Je moet ze gewoon allebei gaan proefrijden :Y Dan pas kun je wat bepalen. Vooral niet op het internet gaan vragen wat je moet doen. :P
 
Laatst bewerkt:
Harm en Bug zijn niet een persoon. :N Hoewel Harm wel behoorlijk wat kilometers bij Bugs achterop heeft gezeten.
 
En, wat is je punt? ;) :?

jij bent echt een kloon van Bugeater :Y


In je eerste topic nam ik het nog voor je op Harm. :Y Lees maar eens na. Maar je moet het niet te bont maken met je grappen. *O*


@ PICA

Sportster: die 1200 heeft natuurlijk veel (meer) vermogen dan een 883. Hij kost ook meer. Je moet ze gewoon allebei gaan proefrijden :Y Dan pas kun je wat bepalen. Vooral niet op het internet gaan vragen wat je moet doen. :P


merci voor de raad, ik zal uw wijze raad volgen...
alhoewel dat dit nog niet voor direct zal zijn, mits de oudjes tegenwerken |(
ze denken da mijn volgende feest een begrafenis zal worden.
Ik zou me daarom juist een harley kopen en geen snelheidsmachine, omdat ik opt gemak wil cruisen en (en bij uitzondering eens door tjezen O-) )
En mits de oudjes 'mijnen financielen toever' zelf in handen hebben...
:r
 
Hoi Thomas,

ALs je eerst op een Honda hebt gereden en dan wil opstappen op een Harley, kan je misschien eerst wat trainingen doen ( deze geef ik ). Het is toch heel anders op een Harley rijden.
Je leeftijd is OK...dat maakt niet zoveel uit. Het is juist stoer om op jongere leeftijd op een Harley te rijden. Stuur me anders maar een email.

Groet,

harm.

WHOEHAHAHAHAHAHAHAHAHA _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

vergeet de patch niet _O- _O- _O- _O- _O-
 
Hoi Thomas,

ALs je eerst op een Honda hebt gereden en dan wil opstappen op een Harley, kan je misschien eerst wat trainingen doen ( deze geef ik ). Het is toch heel anders op een Harley rijden.
Je leeftijd is OK...dat maakt niet zoveel uit. Het is juist stoer om op jongere leeftijd op een Harley te rijden. Stuur me anders maar een email.

Groet,

harm.


Waarom :?
 
Laatst bewerkt:
DSC03391%20%28Large%29.JPG
 
Hoi Thomas,

ALs je eerst op een Honda hebt gereden en dan wil opstappen op een Harley, kan je misschien eerst wat trainingen doen ( deze geef ik ). Het is toch heel anders op een Harley rijden.
Je leeftijd is OK...dat maakt niet zoveel uit. Het is juist stoer om op jongere leeftijd op een Harley te rijden. Stuur me anders maar een email.

Groet,

harm.


hoi harm,
ik heb nu al meerdere keren over je training en de daarbij behorende ruige patch gelezen.

Ik zou dolgraag zo'n ruige patch willen hebben voor op mijn motorjas, maar ik ben bang dat mijn vrouw het niet goed vind als ik met een vreemde kerel in een tentje ga liggen tijdens een ruig motorweekend op de senke chopper.

is er een mogelijkheid dat je me ophaalt bij mij thuis met een stel hengels en een schepnet?
dan zeggen we dat we gaan vissen.

:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan