honda cb400n naar cafe racer

Tiemen

MF'er
15 jun 2009
97
0
Sleen
Foto's!!!

12792968-honda-cb-400-n-motorblok.jpg


Foto-YWPZVKYS.jpg


Foto-QXFO4IT7.jpg



De achterrem moet na gekeken worden net als de voorrem. Dit laat ik even doen door iemand die er vaker mee werkt zodat de remmen in iedergeval goed zijn. Verder boor ik de orginele uitlaten eerst uit zodat t lawaai wat leuker word (hoop ik) en als er geld overblijft komen er 2 megatons op.
Foto-CBZPR6VE.jpg


Bougies moeten vervangen worden caberateurs ben ik aan het schoonmaken en daar komen 2 kelkjes/powerfilters achter.
~http://www.mijnalbum.nl/Foto-NK8EAUHX.jpg[/img

Voor en achterlicht worden vervangen door nieuwe. Voor en achter dubbel licht. 2 ronde lampen naast elkaar. (englisch style)
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-SGLLA6UH.jpg

Zo als je ziet is de tank niet meer op zijn mooist. Hij gaat daarom ook naar de spuiterij waar ze hem ook gelijk repareren.
Foto-SOZDJHHO.jpg


Ik ben er nog niet overuit of ik spaakwielen wil of deze er onder hou.
Foto-CHFWAWVP.jpg


Dit deel van de seat wil ik weer gebruiken.
Foto-QTT4CB6Z.jpg


grtz
 
Laatst bewerkt:
Gewoon beginnen en die comstar wielen weggooien. Je moet echt spaakwielen op de kop tikken, want anders hoef je niet eens te beginnen.

Verder blijft het natuurlijk een CB400N en dat is niet een snel gebakje. Misschien is het beter om een CB750 als basis te gebruiken. Heb je wat meer plezier van en het motorblok oogt al een stuk beter.

Remmen van een 400N zijn ook vrij waardeloos, dus die moet je zeker upgraden.
 
Kijk ook eens bij Brikken en klassiekers, daar staan ook hele leuke voorbeelden van het ombouwen naar caferacers
 
Laatst bewerkt:
remmen worden deze week na gekeken, filterbak is er achter weg. de tank kan naar de spuiterij, de caberateurs zijn er af en ben ik aan het schoonmaken etc. De buddyseat ligt nu helemaal uit elkaar. het kunstoffe gedeelte wil ik weer gebruiken in de nieuwe zit.

verlichting ben ik nu een beetje naar opzoek. ik zit te denken aan dubbele voorlichten english style. en ook een dubbele achter licht. verder bull eyes knipperlichten.

ik zal binnenkort ff paar foto's maken :D
 
Ik heb een cb450n caferacer en ben zeer nieuwsgierig naar de foto,s

maar zit je niet in het verkeerde forum, moet je niet naar brikken en klassiekers?
 
ja ik zit in het verkeerde forum.. heb hem ook al gekopieerd naar brikken en klassiekers alleen daar kwamen niet zo veel reacties ..
en bevalt de honda450 ook nog steeds dan? :D
 
ja ik zit in het verkeerde forum.. heb hem ook al gekopieerd naar brikken en klassiekers alleen daar kwamen niet zo veel reacties ..
en bevalt de honda450 ook nog steeds dan? :D
Hij ligt nu uitelkaar, ik heb het frame gestraalt en word binnenkort gespoten.
Ik denk dat hij in januari weer inelkaar gaat.

Waar zijn je foto,s nou?
 
De foto's komen dit weekend.
Ik hoop zelf ook dat ik tegen die tijd de motor kan opbouwen!
 
zadel word inproviseren. ik weet nog niet precies hoe maar hij komt op basis van dat oude stukje van de buddy.

eerst wil ik dit stuur er even ophouden en anders zit ik te denken aan een click-on stuur.
 
Laatst bewerkt:
niet extreem veel.. ik wil gewoon een leuke motor er van maken. eerst kijken hoe het er uit ziet als de meeste dingen klaar zijn. de tank gespoten andere verlichting ander zadel andere uitlaten als ik dan nog niet tevreden ben over iets pas ik het dan nog aan.
 
Oh, ik dacht echt caferacer.

Er passen zat andere spullen op hoor.
De Tank van de cb750 van begin jaren 80 passen er met iets aanpassen op.
Universele zitjes van bv ruig polyester
velgen en vork van de cb400f.
 
oke ja ik zat daar ook naar te kijken naar tanken.. en zon cb750 tank is wel mooier! dus dat zeker nog iets om te overwegen. ja en spaakvelgen zou ook mooi zijn maarja.. dat is nog even sparen.. arme student he ;)
 
Ik heb nog een cb750kz tank liggen, zonder tankdop.
Is een 20liter tank met wat werk.

Jou velgen kunnen ook wel hoor, Zoiets haden de oude racers ook.
Waar laat je de accu , als je openfilters neemt??
 
oke een tank met schade dan? of valt dat wel mee?
Ik denk dat de accu tegen het achterspatbord aan komt wat ik er op maak als dat gaat passen. dat achterspatbord haal ik weer uit de filterkast.
 
oja en een cb750 achterwiel past dat ook? die is misschien wat breder.. ziet er wel leuker uit denk ik
 
oke ziet er wel goed uit voor mijn honda! en hij past precies op een cb 400n toch?
en wat vraag je er voor?
 
het achterste bevestigingspunt ligt wat verder naar achter,en van de voorste bevestiging ogen op de tank moet je ongeveer 1cm af zagen/dremelen.

de tank is wat langer dan de originele maar je past toch je zadel aan dus dat maakt opzich weinig uit.

voor 25eu stuur ik um op.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan