quote:blackrider_nitro schreef op 21 juni 2009 @ 23:03:
Ben daarnet al even begonnen met werken aan de motor. geen grote werken of zo...
eerst en vooral, de motor heeft valschade dat weet ik, maar ik vraag me af of de 'skidplates' horen gebogen te zijn. dit fenomeen doet zich links en rechts voor.
links raakt hij de kettinggeleider zelfs:
links:
[afbeelding]
rechts:
[afbeelding]
nog enkele foto's van de schade links
[afbeelding]
[afbeelding]
en dan ben ik begonnen de achterkant te demonteren. toen kwam er geknoei aan het (achter)licht:
[afbeelding]
'suikertjes' als elektrische verbinding(kan effe niet op een ander woord komen
[afbeelding]
De spotjes zitten vastgeplamuurd in een zelfgemaakt plaatje (no budget???)
[afbeelding]
[afbeelding]
bmw style:
[afbeelding]
mijn mening: wie de conversatie naar R1 kont gedaan heeft inclusief de oplossing met de lichten hoort niet in de buurt van zijn motor, of die van iemand anders![]()
indien die skidplates niet geplooid horen te zijn buig ik ze terug recht.
morgenmiddag examens gedaan ===>>>>werken aan de motor
grtz

quote:blackrider_nitro schreef op 01 juli 2009 @ 15:13:
zopas de achterbrug en veer verwijderd. zit enkel nog met het kettingprobleem. geloof dat ik gewoon het voorste tandwiel zal verwijderen en de achterbrug polijsten met de ketting er nog rond. beschik nu eenmaal niet over het juiste gereedschap. het is misschien wel sukkelen maar uiteindelijk is het volledige project huis-tuin-en keuken- gereedschap.wat niet afneemt aan het feit dat ik het project serieus neem.
[afbeelding]
vind het best wel leuk dat ik er steeds in blijk te slagen mezelf te behelpen met wat ik heb. getuige volgende foto's![]()
de achterveer:
[afbeelding]
ik zou deze nu graag spuiten, dus moet het zaakje uit mekaar.
ik heb dit opgelost door zelf een tool te maken, kan er misschien zelfs een HOW-TO van maken.
men neme een bankschroef en verwijdert de schroeven van de klauwen:
[afbeelding]
deze dus, hoewel ik het wel op het beweegbaar gedeelte gedaan heb
in elk van deze gaten kan je dan zelf een bout draaien. zo kan je dus 2plaatjes bevestigen. tussen deze plaatjes steek je dan de veer. heb de plaatjes zelf bovenaan aan elkaar bevestigd:
[afbeelding]
hierboven is het plaatje reeds verwijderd.
als het aandraaien erg moeilijk begint te worden, en je vreest voor de plaatjes (ze beginnen te buigen), dan kan een vise-grippe de uitkomst bieden om net dat tikkeltje meer in te drukken.![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
en het uiteindelijke resultaat:![]()
![]()
[afbeelding]
mocht je dit zelf proberen, wees verstandig en houd alles in het oog, zien of er niets misloopt. ikzelf heb de hele tijd een veiligheidsbril gedragen.![]()
nu staat de achterveer in de verfafbijt.
grtz

© 2001-2012 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 1