Afdak bouwen of onder hoes laten staan?

afdak of hoes??

  • Bouw dat afdak

    Stemmen: 35 44,9%
  • Keep it simple...de hoes

    Stemmen: 1 1,3%
  • Best of both worlds....alle 2

    Stemmen: 42 53,8%

  • Totaal aantal stemmers
    78

Maistro_44

MF'er
20 apr 2006
217
1
Eindhoven
Ben even benieuwd naar jullie mening.
Mijn motor staat (met wat moeite) in de tuin voor de schuur (past er niet in: te klein, te vol, te smalle deur, te krappe bocht). Als ik thuis kmo laat ik hem altijd even afkoelen en zet hem daarna onder een motor-hoes. Nu zit ik er echter over te denken een afdakje tegen de schuur aan te bouwen waar de motor dan onder zou kunnen staan. Moet hij dan nog steeds onder de hoes?? Iemand ervaring met alleen een afdak?
 
Laatst bewerkt:
Als het buiten vochtig is of in de winter zou ik wel de hoes gebruiken ja. Met dit weer is dat natuurlijk niet nodig maar ook het afdakje niet ;)
 
Zo een (uit een ander topic gejat)
full
 
Bouw dan meteen een schuurtje wat ook goed op slot kan, alleen een afdakje is eigenlijk maar half werk ;) dan kan je het net zo goed bij alleen een hoes houden is mijn mening.
 
Ik heb onlangs een carport gebouwd voor de motor in de achtertuin. De motor paste helaas niet in de schuur. Daarnaast gaat er ook een hoes overheen als ik de motor voor wat langere tijd niet nodig heb. Dus voor mij heeft beiden de voorkeur.
 
Laatst bewerkt:
Hier zat ik nou laatst over na te denken i.v.b.m een vriend die geen motor koopt omdat hij hem niet (veilig) kwijt kan. Een minder valide kennis van mij heeft voor haar scootmobiel een safe: http://www.scootsafe.nl/

Die krengen zijn niet open te breken en kunnen op verzoek in alle maten gemaakt worden.... Idee? :P Bovenkant gaat nog automatisch open ook..
 
Hier zat ik nou laatst over na te denken i.v.b.m een vriend die geen motor koopt omdat hij hem niet (veilig) kwijt kan. Een minder valide kennis van mij heeft voor haar scootmobiel een safe: http://www.scootsafe.nl/

Die krengen zijn niet open te breken en kunnen op verzoek in alle maten gemaakt worden.... Idee? :P Bovenkant gaat nog automatisch open ook..

Als de kosten niet erg hoog zijn is dat inderdaad ook wel een optie :) Kan alleen de prijs niet vinden, laat staan de prijs voor een aangepaste versie.
 
Afdakje, hoes is teveel gekut, en onder zo'n afdakje kun je ook nog eens je fietsen e.d. stallen

In de winter de accu gewoon aan de lader en voor de rest geen problemen, kun je ook nog eens fijn sleutelen als het regent
 
Afdakje + hoes. Zo doe ik het al jaren, werk prima.
Die hoes houdt net wat meer vocht en stof weg als het weer wat minder is of in de periodes dat je wat minder rijdt.
 
het vorige huis waar ik woonde was niet zo veel ruimte. Hier kon de motor ook niet de schuur in. Ik had er een afdak voor gemaakt. Aan de ene kant een stenen muur en aan de andere kant betonmat begroeid met herda ed. ik had er ook eletra liggen.
Een hoes heb ik er nooit nodig gehad, het was er niet vochtig oid.
 
Had de motor bij mijn ex ook onder een afdakje staan, met een afdekhoes, gaat goed.
Maar nu ik weer voor de keuze sta, wordt het toch een hele schuur, enige verschil is een extra wand en deur, voor mij een voordeel, want schuur kun je ook nog voor andere dingen, zoals opslag van tuinmeubelen, BBQ, kampeeruitrusting etc gebruiken.
 
Afdakje en dan met een flap van zeildoek die je er dan voor kan laten vallen.

die van mijn man en mijn staan gewoon in de schuur.er passen wel 4 motoren in onze schuur,hihih
Eerlijk waar joh? Wil je er misschien nog iets meer over vertellen? :z
 
Laatst bewerkt:
Dat is ook wel een goed oplossing. Zeker als je plaats gebrek hebt

hmmmz juist vanwege het plaatsgebrek zou ik echt niet weten waar je dit dan weer moet laten... Te weinig ruimte om heen en weer te schuiven en daarnaast staat zo'n ding steeds in t zicht...

zit met hetzelfde probleem namelijk

Voorlopig enkel een hoes erover, maar inderdaad bang dat het krassen maakt
 
Wat voor afdakjes hebben de mensen hier? Gewoon alleen een dakje tegen een muur? Of aan 1 kant nog een wandje gemaakt (steen/schuttingdeel)?
 
Hoes is beter tegen diefstal
afdakje zonder hoes is beter voor je motor (vocht kan sneller weg)

PS: op wielen telt het niet als bouw werk. Nu mag je van de gemeente we het e.e.a. bouwen in je achtertuin maar je mag niet meer dan een x aantal procent van het totale oppervalkte bebouwen. Een bouwsel op wielen telt dan niet mee.
 
Laatst bewerkt:
In het begin onder een hoes naast het huis. Beviel niet erg omdat er geen zicht op was.
Daarna een schuur gemaakt van 6X4 met 2 deuren erin. Bevalt perfect! Passen 2 Motoren in en zelfs dan is er nog genoeg ruimte voor alle bende :+
SL272818.jpg

En het mooie is, de schuur is helemaal gemaakt van afvalt hout! compleet gratis dus 8-) *D
 
Zoiets is inderdaad wel mooi reib-flip dat zou ook mijn keuze zijn als ik er plaats voor had :P
 
Ik zag laatst ook in een motorblad dat mensen een oud kwart - rond zonnescherm aan de muur hadden gehangen, en dat werd dan uitgeklapt over de motor heen.


ongeveer zo eentje:

337235076_13731522d3.jpg


De mijne staat onder afdak en bij langer stilstaan ook onder een hoes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan