Aantal kilometers

amsterdam2226

Rookie
28 jun 2009
2
0
Amsterdam
Hallo lezers,

Heb in een wat ver verleden aardig wat jaren motor gereden en nu wil ik er weer aan beginnen. Wil een Yamaha XVS 1100 Dragstar kopen. Maar nu komt het en misschien is het een rare vraag, maar hoeveel kilometers kun je eigenlijk op een verantwoorde wijze (zonder te veel mankementen) rijden. Had heb een machine op het oog die plus minus 60000 km op de teller heeft staan. Is dat veel?

Groetjes, Marc
 
Ik heb er geen echt verstand van, maar het is volgens mij belangrijker hoe er met een motor is gereden. Als die netjes is onderhouden, netjes ingereden, olie goed op peil is, etc etc kan zon blok heel lang mee.

Je ziet ze vaak rond de 50.000 km te koop staan. Volgens mij is dat meer een psychologische grens en dat de verkoop waarde ontzettend in gaat zakken.
 
De blokken wijken niet zoveel van de xv blokken van yamaha af. Ik kan daar een blok van die de 2 ton heeft gehaald en zag er nadat het blok uit elkaar was gehaald nog redelijk uit. Verderdere XV blokken halen vlug de ton,. Het blok wat ik onder mijnzelfbouw heb liggen is nu bijna aan de 80.000.


Zoals Sleeeér al zegt is regelmatig onderhoud wel belangrijk.
Of de XVS ook de km standen van de xv dat ook haalt kan ik je nog niet zeggen. Ik vermoed wel dat je er nog een tijd lang plezier van zult hebben.

Het zal allemaal ook een beetje aan de prijs liggen, een xvs met 60.000 mag niet al teveel kosten, je koopt de xvs 11000 al vlug voor 6000 euro met een km stand van rond de 10.000
 
Laatst bewerkt:
Rijd zelf een XVS 1100, en heb er eigenlijk nog nooit wat aan gehad. Heb m gekocht vorig jaar mei met 11000 op de teller, en er staat inmiddels bijna 24000 op. Voor de winter haal ik de 30000 nog wel, en over ong. 2000 km zal ik de kleppen even moeten stellen, die hoor ik nu soms een klein beetje tikken. je moet er op rekenen dat het belangrijkste onderhoud het jaarlijks verversen van:
-bougie's
-banden
-olie
-remblokken
-remolie

het belangrijkste is. Verder moet je ook een maal per jaar het luchtfilter verversen/schoonmaken.

Dat is eigenlijk het belangrijkst. O jah, natuurlijk nog af en toe poetsen, om roest op het chroom tegen te gaan e.d. Verder denk ik dat je dan zeker wel de 100.000 km moet kunnen halen. Misschien wel meer. Ook afhankelijk van hoe erg je aan het gas hangt. Al met al dus behoorlijk slijtvast brommertje, o ja, en hij rijd ook nog es superfijn, ziet er goed uit, genoeg onderdelen beschikbaar m.b.t. customizen...wat wil je nog meer

Over anderhalve week ga ik het beessie naar zuid-west Engeland sturen (ter hoogte van Plymouth), da's ongeveeer 1000 km heen, en dan ook weer 1000 km terug natuurlijk. Zal nog even melden of dat ook beviel, of dattik m dan te koop zet :P...
 
Heel erg bedankt voor de uitgebreide reacties. hier ben ik behoorlijk mee geholpen! Denk n u aan een gemiddelde kilometerrage. weet dat Yamaha degelijk is, maar als ik Mlaroi hoor die het over plus minus 100000 km heeft en de machine voor 5000 euro wordt aangeboden dan ga ik wel achter de oren krabben!
Aan de andere kant als ik Trash hoor over 2 ton. Afijn, ik kom er nu wel uit!

Nogmaals bedankt, Marc
 
Laatst bewerkt:
Heel erg bedankt voor de uitgebreide reacties. hier ben ik behoorlijk mee geholpen! Denk n u aan een gemiddelde kilometerrage. weet dat Yamaha degelijk is, maar als ik Mlaroi hoor die het over plus minus 100000 km heeft en de machine voor 5000 euro wordt aangeboden dan ga ik wel achter de oren krabben!
Aan de andere kant als ik Trash hoor over 2 ton. Afijn, ik kom er nu wel uit!

Nogmaals bedankt, Marc

Ik bedoelde het meer in de zin van, kilometrage maakt niet zo veel uit. 100.000 moet je makkelijk kunnen maken met een dragstar. Ik denk namelijk dat 200.000 ook goed mogelijk is, en misschien nog wel meer. Ik bedoelde 100.000 zeker niet als een max, dan haddik m zelf ook niet gekocht, want daarvoor rijd ik veelteveel op dat ding.
 
Terug
Bovenaan Onderaan