SuZuki Gsx r 600 k7 kapot !! ?? of toch niet.?

degrees

Die hard MF'er
13 nov 2007
330
0
beste mensen,

mijn suzuki gsx doet het al tijden goed. Totdat ik zojuist mijn motor uit deed na een mooi rit, en hem vervolgens na 10 min weer wilde starten. Ik draaide het contact om maar er gebeurde totaal niks. Na paar keer contact om te hebben gedaan, accu te hebben losgekoppeld, en zekeringen te hebben nagekeken gaf hij nog geek kick.

Normaal gesproken als je je contact omdraait gaan je lichten enz aan, maar er gebeurd nu elektronisch helemaal niks.

Wat kan ik doen ?
 
goed lezen jongens, er staat dat zelfs het licht niet aangaat!!

heb je de zekeringen ook doorgemeten, soms lijkt een zekering goed te zijn maar bij controle blijkt die dan toch door te zijn...
en is je accu nog goed? gebeurt er iets als je de accu verwisseld.

last but not least: zet de motor is in parkeerstand (1 stand verder dan stuurslot) . gaan er dan wel lampen branden (parkeerlicht) dan zou ik het gaan zoeken in je contactslot
 
Accu heb ik aan druppel lader gehangen maar deze geeft aan dat hij vol is.
Parkeerstand geeft mijn motor ook geen parkeerlicht.
Normaal brand er een rood lampje met een sleuteltje als je sleutel eruit is, deze brand ook niet meer.

Zoals ik al aangaf doet mn motor niks als ik het contact omdraai DUS: geen licht, geen gear indicator helemaal niks. Wat mij wel opvalt is dat las ik het contact weer terugdraai, dat mn toerenteller wel de test uitvoert naar bove en naar benede.

- Zekeringen moeten dan worden doorgemeten, maar optisch zijn ze nog heel. En zo ja als er ee nzekering kapot is is het er 1, dus dat kan zijn van de fan of van een ander onderdeel Maar dan nog dan zou iets het wel doen.
 
Probeer hem eens te starten met je andere sleutel. Volgens mij heeft de 600 een gecodeerde sleutel (mijn 750 in ieder geval wel). Het lijkt erop dat je elektronica geblokkerd blijft en dat zou kunnen komen omdat je sleutel niet herkend wordt door de motor. met andere woorden; je ingebouwde startbeveiliging geeft problemen.
 
Ik hoor voor de rest niks, het enige wat ik zie is als ik de sleutel op ignition heb en dan terug doe naar de off stand dat de toerenteller zijn test uitvoerd, maar verder gebeurd er niks !

Zoals ik eerder aangaf, accu zit vol, levert voldoende spanning, en zekeringen zien er heel uit.

Met de andere sleutel proberen zou een optie kunnen zijn, dit zal ik proberen.
 
Op de druppellader gezet, en deze gaf aan dat hij vol is.

Als een accu 9 volt levert is hij denk ik kapot, ik heb nu een accu en nu doet hij het wel.
Kan het aan mijn spanningsregelaar liggen dat mijn accu kapot is ?
 
Een druppellader geeft aan dat ie vol is op het moment dat ie geen lading meer opneemt. Als ie 9 volt levert is ie gegarandeerd kapot.

Zorg eerst maar dat ie weer loopt, dan kun je dan de laadspanning meten.


grz Thijs
 
Op de druppellader gezet, en deze gaf aan dat hij vol is.

Als een accu 9 volt levert is hij denk ik kapot, ik heb nu een accu en nu doet hij het wel.
Kan het aan mijn spanningsregelaar liggen dat mijn accu kapot is ?

Je moet het voltage van de accu altijd meten onder belasting. Zonder belasting kan een kapotte accu best 14V aangeven, maar zo gauw hij belast wordt zakt het voltage in. Bij een goede accu zal het voltage niet (of een klein beetje) inzakken onder belasting.

Tja, mijn ervaring is dat accu's over het algemeen gewoon zo maar kapot gaan. Ik heb nog nooit een reden kunnen vinden waarom mijn accu's af en toe kapot gaan. Fact of life, denk ik :).
 
Ik heb percies het zelfde mijn viel uit in de bocht tijdens het rijden, de zekering op de startrelais doorgebrand , ik denk doe ik er een nieuwe in doet hij het weer, jammer joh brand meteen weer door ergens kortsluiting, oorzaak nog nie gevonden.
Ik heb zelf ook een gsx-r 600 k7

Groeten niels
 
ik weet wel dat de spanningsregelaar van de GSR 600 slecht zijn deze zijn op een terugroepactie vervangen, je hebt best kans dat je er 1 hebt die ook uit die groep komt en niet is vervangen (kan de dealer denk ik wel na kijken voor je) die nieuwe regelaars zijn iig beter :Y


GR NEMO
 
ik weet wel dat de spanningsregelaar van de GSR 600 slecht zijn deze zijn op een terugroepactie vervangen, je hebt best kans dat je er 1 hebt die ook uit die groep komt en niet is vervangen (kan de dealer denk ik wel na kijken voor je) die nieuwe regelaars zijn iig beter :Y


GR NEMO

GSX-R600 K7 valt niet onder de terugroepactie :N (maar gaan evengoed stuk)
 
Terug
Bovenaan Onderaan