Het Ducati Superbike 848, 1098 en 1198 topic part II

Status
Niet open voor verdere reacties.
:?

was dat ritje toch met zijn S4RS en die gele SSie en die zwarte SSie en nog een zwarte SSie en een 600 supersport oldskool.

Ik was niet bij het ritje van die D16RR DCN. Heb wel foto's gemaakt later...



zondag in de Rijp classic Dammentocht... Home - Ducati Club Nederland
 
leuke tocht, alleen kan ik die route wel uittekenen. Ik vind juist wat verder rijden veel leuker om te doen.

Maar ik kijk wel of ik meega.
 
Slotjespolitiek hier op het forum.

Wat baal ik hier van het forum. Als er in een weekend vier motorrijders het leven laten dan wordt er gelijk een slotje op gezet. Zoals dit weekend.

Waar is dat nou goed voor.

Ik kan mij voorstellen dat men niet over elk ongeluk een topic mag openen, tenzij je er zelf mee te maken hebt gehad.

Maar vier is wel van een andere orde en grootheid.

Ik vind het gewoon heel fijn en goed om er met andere motorrijders over te praten.

Want zelfs een ongeluk in een krant of andere media, houdt mij heel erg bezig zeker als het om ons als motorrijders gaat!. De slotjespolitiek van dit forum moet voor wat mij betreft van de baan als het gaat om dit soort zaken. Iedereen kan leren van de fouten die men maakt, dus ik zie het ook als een leerproces. Let op auto's die afslaan, geen voorrang geven, let op je snelheid, houdt afstand, noem maar en ga maar door.
Nu maakt men het aantal motorrijders die jaarlijks overlijden een soort doofpot, want alleen individuele gevallen mogen worden genoemd. Een leuke verdwijntruc die m.i. niet werkt en zelfs beschamend is.

Zijn jullie dit met mij eens?

De insteek op M-F is dat alleen de onfortuinlijke MF-ers "besproken mogen worden" Niet MF-ers vallen hier niet onder.

Wat kun je na al die jaren nog leren mbt tot je door jou genoemde voorbeelden ???

IKzelf vind het altijd een soort van meehuil topic worden..... sterkte aan de familie. bladiebla ( die lezen over het algemeen toch niet mee...)... lijkt wel een beetje een trend te worden om maar een "condoleance register"te openen en je krabbel achter te kunnen laten.
 
Is een super baan !! :]
Ben je er woensdag en donderdag ? ben er zelf vrijdag.

Met de MPP 2CT zou ik 2,2 voor en achter rijden.
Pirelli's op 2,1 ofzo.
Maar iedereen heeft hier een beetje zijn eigen waardes geloof ik ;)

Wordt super weer deze week, dus denk dat ik de Pirelli Dragon SuperCorsa Pro er weer op leg, blijven de MPP's wat gespaard voor op straat :+

Aai dat moet een smak geweest zijn daar in Leeuwarden :/

Ik ben er komende vrijdag :Y
Alleen wel als debutant ...ken de baan niet dus effe rustig aan :$

Moet nog even uitdokteren waar ik de Corsa III's het best op kan zetten ...
Standaard staan ze voor op de ow op 2,1 voor en 2,3 achter
Allebei op 2,1 denk ik dat er problemen gaan ontstaan bij de voorband (glijden etc :/ )
 
Wie heeft er allemaal een rode 848? De meeste hier hebben geloof ik een witte. Ikzelf heb een rode, maar kan dit gelukkig nog zelf typen O-)

Is wel een smakker geweest! Maar ook niet echt slim om te gaan wheelien met tegemoet komend verkeer -O-

Niemand van MF,een paar die hem kenden-of weleens met hem reden, zitten wel op MF,bestuurder(s) van auto waren er na het ongeluk vandoor gegaan in een andere auto, zonder zich te bekommeren om de toestand van motorrijder.
Gelukkig was er iemand die het kenteken heeft doorgegeven.
Bestuurder wordt vandaag voorgeleid,20jr en had een rijontzegging,dus mocht niet chauffeuren. :r

hier het verhaal van Vosjuh;

Vosjuh in "Onvolwassen in Noord Nederland -OiNN- he..."
 
Laatst bewerkt:
Niemand van MF,een paar die hem kenden-of weleens met hem reden, zitten wel op MF,bestuurder(s) van auto waren er na het ongeluk vandoor gegaan in een andere auto, zonder zich te bekommeren om de toestand van motorrijder.
Gelukkig was er iemand die het kenteken heeft doorgegeven.
Bestuurder wordt vandaag voorgeleid,20jr en had een rijontzegging,dus mocht niet chauffeuren. :r

hier het verhaal van Vosjuh;

Onvolwassen in Noord Nederland -OiNN- het laatste deel. (18)
Naar wat ik begrijp is het wel op de weghelft van de 848 gebeurd omdat die auto aan het inhalen was, of niet? Die automobilist heeft zeker niet goed gekeken (los van de rij-ontzegging) en het is ronduit schandalig dat ie er vandoor gaat in een andere auto. Echter met wheelien ga je als motorrijder ook niet helemaal vrijuit. Naar mijn mening doe je dat als de weg leeg is (ik bedoel dan wel een echte wheelie en geen hopjes natuurlijk). Zeer zuur allemaal!!
 
Naar wat ik begrijp is het wel op de weghelft van de 848 gebeurd omdat die auto aan het inhalen was, of niet? Die automobilist heeft zeker niet goed gekeken (los van de rij-ontzegging) en het is ronduit schandalig dat ie er vandoor gaat in een andere auto. Echter met wheelien ga je als motorrijder ook niet helemaal vrijuit. Naar mijn mening doe je dat als de weg leeg is (ik bedoel dan wel een echte wheelie en geen hopjes natuurlijk). Zeer zuur allemaal!!
Op de Junokade treffen posers van blitsauto's/scooters en motorijders elkaar op vrijdagavond.
De bewuste auto zat idd op de verkeerde weghelft,hij haalde net een meeting-brother in,men verklaarde stapvoets....jaja :X
 
Op de Junokade treffen posers van blitsauto's/scooters en motorijders elkaar op vrijdagavond.
De bewuste auto zat idd op de verkeerde weghelft,hij haalde net een meeting-brother in,men verklaarde stapvoets....jaja :X
Ja, nu begrijp ik het. Dan kan ik me ook voorstellen dat je dan wel een wheelie trekt :')
 
Ik ben er komende vrijdag :Y
Alleen wel als debutant ...ken de baan niet dus effe rustig aan :$

Moet nog even uitdokteren waar ik de Corsa III's het best op kan zetten ...
Standaard staan ze voor op de ow op 2,1 voor en 2,3 achter
Allebei op 2,1 denk ik dat er problemen gaan ontstaan bij de voorband (glijden etc :/ )

Dan rijden we in dezelfde groep :]
Heb er 1x gereden in 2006, dus debutant kan geen kwaad dan ;)
Zal wel ff :W als ik je zie !

Die spanning zal wel loslopen joh !
 
Heb nu MPP 2CT eronder, maar denk dat ik de standaardbandjes (Pirelli Dragon SuperCorsa Pro) er weer opgooi met het warme weer.
Die een beetje opgummen :]
 
Ik laat de Corsa III's eronder ,heb special voor Spa afgelopen vrijdag de achterband nog laten vervangen :X

Alleen als deze op zijn ga ik die banden van Spidy proberen ,die Dragon Supercorsa Pro :Y

Heb zo het idee dat die beter zijn voor circuit werk :P


Kan ik trouwens vrijdag een keer een sessie achter je aan rijden :?
Ben totaal niet bekent op Spa dus als ik even bij iemand mag aanhaken die me een rondleiding baan wilt geven : graag O-)
 
Ik laat de Corsa III's eronder ,heb special voor Spa afgelopen vrijdag de achterband nog laten vervangen :X

Alleen als deze op zijn ga ik die banden van Spidy proberen ,die Dragon Supercorsa Pro :Y

Heb zo het idee dat die beter zijn voor circuit werk :P


Kan ik trouwens vrijdag een keer een sessie achter je aan rijden :?
Ben totaal niet bekent op Spa dus als ik even bij iemand mag aanhaken die me een rondleiding baan wilt geven : graag O-)

Ja die zijn ook goed hoor.
De Dragon SuperCorsa Pro is een raceband die ook op straat mag. Maar omdat op de wangen geen profiel zit, is ie niet echt fijn in de regen. Vandaar dat ik de MPP 2CT heb.
En die wil ik dus een beetje sparen op zo'n warme dag. Weet nog niet wat ik ga aanschaffen nadat deze banden op zijn. MPP 2CT vindt ik wel erg fijn in elke weersomstandigheid.

Ja tuurlijk, zal voor mij de eerste sessie ook wel weer ff wennen zijn hoor ;)
We zijn met een paar man in debutants dus sluit maar aan !

Kijk ook maar eens naar dit filmpje:
Heb je al een idee hoe de baan gaat. En deze gast rijdt gewoon lekker zijn rondjes.
 
Ik was er al voor gewaarschuwd dat de Dragon niet de van het is in de regen :Y
Wil het gewoon een keer proberen eigenlijk :P

Probeer altijd zo min mogelijk ,lees niet ,in de regen te rijden ... tot nu toe nog maar amper gelukt :X

Was zelf ook eerst van plan om weer MPP2CT te gebruiken op de 1098 ,geizen ik ze altijd onder de 750 had en er altijd te vreden mee ben geweest :}
De Corsa III's daarin tegen ben ik ook echt zeer te vreden ,eigenlijk zijn het echt MPP2CT's maar dan van Pirelli ,dus als je keer wat anders wilt proberen ;)

'k zal zo even naar dat filmpje kijken thanx *D
 
Probeer ook niet in de regen te rijden. Maar we rijden meestal op zondagochtend de ardennen in en daar kan de weg dan nog weleens nat/vochtig zijn. Zal ook wel beetje tussen de oren zitten vandaar dat ik de MPP heb gepakt.
Hoor goede dingen over de Corsa III dus die misschien maar eens proberen hierna ;)
 
Mooi filmpje :Y

Nog even een paar keer kijken ,studie materiaal O-)

Hoop wel dat het vrijdag droog blijft trouwens :/
 
Mooi filmpje :Y

Nog even een paar keer kijken ,studie materiaal O-)

Hoop wel dat het vrijdag droog blijft trouwens :/

let goed op dat op SPA na het rechte eind je een rechts-links krijgt, daarna een rechtse.

Dan kom de dubbele rechts"brussel" deze loopt naar beneden waardoor je snelheid al snel hoger is dan je verwacht.( ook ligt deze vaak in de schaduw en smorgens zal deze langer vochtig blijven.
De volgende naar links is ook naar beneden en dus zelfde probleem.
 
Mooi filmpje :Y

Nog even een paar keer kijken ,studie materiaal O-)

Hoop wel dat het vrijdag droog blijft trouwens :/

Voorspellingen zien er goed uit. Eind van de dag zou er een onweersbui kunnen overtrekken. Hopelijk is dat pas in de avond ja.

let goed op dat op SPA na het rechte eind je een rechts-links krijgt, daarna een rechtse.

Dan kom de dubbele rechts"brussel" deze loopt naar beneden waardoor je snelheid al snel hoger is dan je verwacht.( ook ligt deze vaak in de schaduw en smorgens zal deze langer vochtig blijven.
De volgende naar links is ook naar beneden en dus zelfde probleem.

:^
Je ziet ook in het filmpje dat de rijder daar niet opschakelt en ff in de toeren blijft hangen en dan gaat remmen.
 
let goed op dat op SPA na het rechte eind je een rechts-links krijgt, daarna een rechtse.

Dan kom de dubbele rechts"brussel" deze loopt naar beneden waardoor je snelheid al snel hoger is dan je verwacht.( ook ligt deze vaak in de schaduw en smorgens zal deze langer vochtig blijven.
De volgende naar links is ook naar beneden en dus zelfde probleem.

Thanx voor de waarschuwing Chief :}

:^
Je ziet ook in het filmpje dat de rijder daar niet opschakelt en ff in de toeren blijft hangen en dan gaat remmen.

Daarom wil ik ook liever achter iemand aanrijden de 1ste sessie(s) :+

'k weet hoe handig ik ben met circuit rijden afentoe O-)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan