Motor-Forum

Select Forum

Hornix gaat kleploos: Yamaha RD400 1977

wil de zon!!

Reg. datum:
11 mei. 2003
ik vind persoonlijk de duc niet zo erg mooi maar dit vind ik wel mooi.
http://www.sr500club.org/..._sr500_street_tracker.jpg
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/421132/Onderdelen-1.html

Hey Ho, Let's Go!!!!

Reg. datum:
24 nov. 2004
quote:
Hornix schreef op 30 oktober 2011 @ 15:28:
Zojuist bij Triaatje een SR frame opgehaald. De bedoeling is dit als basis te gebruiken voor een heel basic racertje om misschien in de toekomst de heer Ronald P. van wat gezelschap te kunnen voorzien op het circuit van Spa.

_O- _O- _O- _O- misschien? Noem me n reden om het niet te doen _O- _O- _O- _O-Zal zodra ik de inschrijvinsformulieren weer binnen heb ze voor je invullen en opsturen, zo ben ik dan ook wel weer.

Hebt mail trouwens, heb her en der nog wat liggen wat SR gerelateerd is.
Rockert wijzigde dit bericht op zondag 30 oktober 2011 19:20 (10%)

Yamaha RD400 1977

Reg. datum:
05 sep. 2005
Ohoh....zie ik daar een deadline verschijnen?? Ik voel de druk toenemen 8-)
Wanneer maak je de teamkleuren bekend?
"Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together."- Carl Zwanzig

Hey Ho, Let's Go!!!!

Reg. datum:
24 nov. 2004
quote:
Hornix schreef op 30 oktober 2011 @ 19:37:
Ohoh....zie ik daar een deadline verschijnen?? Ik voel de druk toenemen 8-)
Wanneer maak je de teamkleuren bekend?

Helaas, voor "ons" team hebben we een ledenstop, past gewoon niet meer in de tent. Maar zal eens vragen of ik uitgeleend kan worden aan andere teams, doen ze in de profivoetballerij ook, zal dan ook een kleurenschema bekendmaken

Yamaha RD400 1977

Reg. datum:
05 sep. 2005
Fraai is dat :(
Nah, dan ga ik wel solo :P

Vandaag was het een prima dagje om een klusje te doen wat ik eigenlijk steeds maar voor me uitschoof: het coaten der tank. Hoewel het een nieuwe tank is van 40 jaar oud is er toch aan gelast om hem passend te krijgen. Na een ontvetsessie met benzine heb ik er twee lagen coat in aangebracht. Eigenlijk een klusje van niks, maar wel iets om vr het spuiten te doen want een vlek is zo gemaakt. Tank is nu helemaal glimmend van binnen en staat uit te wasemen.

Ook nog een alu plaatje gemaakt voor onder de accubox. Wordt met rubber dempertjes aan het frame gebout. Pas op MP nog een oude sticker gevonden voor de eerste km's *D

DSCN3449 (Medium).JPG
"Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together."- Carl Zwanzig

Reg. datum:
09 sep. 2006
hey Hornix, ken je dit zaakje? www.short-cut.nl maakt erg gave dingen als je het mij vraagt (alleen niet origineel) :o
Wie denkt dat ie binnen is, moet eens buiten gaan kijken...

xs750 xs850 r1

Reg. datum:
03 apr. 2011
quote:
Hornix schreef op 30 oktober 2011 @ 18:05:
Whoeps...ik zeg niks :X
Maar u mag niet meer raden ;)

ik weet wat mooi is ! _O-
en geil op lakjes !!

xs750 xs850 r1

Reg. datum:
03 apr. 2011
mogen we dan nu het kleurtje van het frame raden ? :+

Yamaha RD400 1977

Reg. datum:
05 sep. 2005
Doe je best, een hint: Henry Ford zou de framekleur verzonnen kunnen hebben :P
@Dilbert: staan inderdaad leuke projecten tussen, al ben ik meer van de kroegracers.

xs750 xs850 r1

Reg. datum:
03 apr. 2011
dan ben ik bang dat ie zwart word ,wat wel mooi is !
anders is wit de enige andere optie . van zilver komt het blok niet uit en donkere tint blauw word goedkoop .heb ik gelijk?

Yamaha RD400 1977

Reg. datum:
05 sep. 2005
You're right *O*
Ga maar op mijn kosten een biertje pakken uit de koelkast *D

Reg. datum:
29 apr. 2009
ik heb wit tussendoor eens in de soep gehad voor t frame. Was inderdaad niets, dat werd een beetje teveel van t goede. Zwart is echt het beste, hoewel een donkergrijs frame met zwart blok ook wel wat had.
Yamaha XJ600S Diversion - BMW R1100S - Triumph Speed Triple 1050

xs750 xs850 r1

Reg. datum:
03 apr. 2011
quote:
Hornix schreef op 04 november 2011 @ 22:47:
You're right *O*
Ga maar op mijn kosten een biertje pakken uit de koelkast *D

oke ! kijken of ik de trap nog op kom ! ha ha

Yamaha RD400 1977

Reg. datum:
05 sep. 2005
Well shave my head and call me Santa...... :?

Zag deze op MP staan en heb gelijk toegeslagen :Y

SR blok erin en knallen met dat apparaat :P
Hornix wijzigde dit bericht op dinsdag 08 november 2011 10:21 (16%)

Reg. datum:
05 mei. 2006
Wat is dat voor frame? In ieder geval een mooie basis vor een Spa fietsje

Yamaha RD400 1977

Reg. datum:
05 sep. 2005
Eigenbouwframe van een meneer die Sound Of Singles racers bouwt heb ik begrepen.
Heeft heeft destijds deze voor zichzelf gemaakt voor op straat.
Helemaal compleet rijwielgedeelte met verlichting etc, gekieteld blok erin en knallen maar.
(wel te modern voor spa denk ik).

ik kwam, ik zag en ik vijsde

Reg. datum:
28 dec. 2005
Nou, dat gaat natuurlijk met elk blok hard lopen!!! })

Topkuip van Ducati en nog rood bovendien...... :+

;)

Yamaha RD400 1977

Reg. datum:
05 sep. 2005
Het was eigenlijk die dikke raid waar ik het eerst op viel :o :P
Het ding is helemaal compleet op blok en carb na. Electra, verlichting, alles zit erop. Meccanostukken om blok te monteren ook.
Ingebouwde topkoffer 8-)
Lijkt me echt kicken om bij de motorzaak naar je "racer" te lopen en 'm vervolgens aan te kicken (2xwoordwaarde).
Hornix wijzigde dit bericht op maandag 07 november 2011 13:37 (6%)

Reg. datum:
05 mei. 2006
quote:
Hornix schreef op 07 november 2011 @ 12:44:
(wel te modern voor spa denk ik).

Als je hem in de stijl van de jaren zeventig opbouwd is dat helemaal geen probleem denk ik. Zeker bij zoiets, ze kunnen nooit nagaan wanneer het frame echt is gebouwd.
Ik zou zeggen doe veel inspiratie op van foto's van racers uit die tijd en aan de hand daarvan een mooie motor bouwen. zit er eigenlijk kenteken bij of niet?
P.s. je hebt toch nog een set wielen van je xs over, die kan je er ook inbouwen om hem wat tijds getrouwer te maken

Yamaha RD400 1977

Reg. datum:
05 sep. 2005
quote:
EvN schreef op 07 november 2011 @ 13:40:

[...]

Als je hem in de stijl van de jaren zeventig opbouwd is dat helemaal geen probleem denk ik. Zeker bij zoiets, ze kunnen nooit nagaan wanneer het frame echt is gebouwd.
Ik zou zeggen doe veel inspiratie op van foto's van racers uit die tijd en aan de hand daarvan een mooie motor bouwen. zit er eigenlijk kenteken bij of niet?
P.s. je hebt toch nog een set wielen van je xs over, die kan je er ook inbouwen om hem wat tijds getrouwer te maken

Die wielen.....nah, weet het niet. Zowiezo gaan de XS wielen naar Rocket, die heeft er een mooie bestemming voor. En aangezien dat rooie gevaar best bullig is moet daar ook wel wat breder rubber onder. Eerst dat ding maar eens ophalen en wegzetten, SR #1 moet eerst af :Y
Hornix wijzigde dit bericht op dinsdag 08 november 2011 09:59 (3%)
Reden: typo

Hey Ho, Let's Go!!!!

Reg. datum:
24 nov. 2004
Ik geloof niet dat Spa een probleem zal zijn gezien de andere high tech SR die afgelopen keer mee reed ook werd toegelaten. Hartelijk gefeliciteerd met de aankoop, nee ben absoluut niet jaloers, misschien een klein beetje dan of om eerlijk te zijn toch wel. Wat ik dan wel zeker weet is dat je een verdullemerd goede smoes moet hebben om niet aan de bikers classics mee te doen in 2013...dus :Y DSCF5375.jpeg

Yamaha RD400 1977

Reg. datum:
05 sep. 2005
Nog steeds vriendjes??
huggie.gif
Da's potdikke ook een mooi ding hierboven zeg :Y
En die fiets, het was een lucky shot zeg maar. Tussen ontdekken op MP en de koop zat ongeveer 48 minuten. :o
Heb intussen een kar geregeld en ga zaterdag met boerman de fiets halen. Dit topic blijft dus nog wel ff open....

Hey Ho, Let's Go!!!!

Reg. datum:
24 nov. 2004
tuurlijk gekkerd :$ , hoef maar 8 meter naar mijn schuurdeur te lopen en een blik om de hoek te werpen om mezelf te overtuigen dat ik er toch geen ruimte, tijd en investeringsruimte voor heb met de racer in wording en de triton maar niettemin is het een erg leuk speelgoed natuurlijk..dat blokje heb je nog wel nodig neem ik aan?

Yamaha RD400 1977

Reg. datum:
05 sep. 2005
You've got mail!

Reg. datum:
04 jan. 2011
Sodeju, jij gaat lekker zo !
Even een vraagje over een SR blok in het algemeen.
Is dat een blok alleen voor de SR's , of hangt ie ook in andere motoren ?
Of maak dat blok toevallig gebruik van delen van een ander motorblok, of andersom ?
Waarom ik dit weten wil ?
Omdat ik het een prachtblok vindt, en hem graag zou gebruiken in een volgend project.
Maar wil er absoluut geen complete, "dure" SR voor kopen, vandaar.

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.