CR500 info en pics.......DEEL 5 !!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heren (en dames),

Ik ben sinds dit weekend in het bezit van een CR500 (1991) in SM trim *D

[afbeelding]

Dit weekend ook gelijk wat nieuw plastic erop geplakt want het originele was meer oranje en rose ipv rood. Nu ben ik eigenlijk ook nog opzoek naar een witte tank en een partij stickers voor dit type. (Er heeft toevallig vorige week iemand zich gemeld in het te koop gevraagd gedeelte, maar die persoon reageert niet meer en heeft geen mail adres in zijn profiel) Heeft iemand iets liggen?

groet,
John


Zo deze is hem wel heeeeel snel zat.

http://link.marktplaats.nl/285938969

Waarom? :?
 
Omdat ik binnen nu en een paar maanden ga verhuizen en die beslissing is er sneller gekomen dan verwacht. En ik heb dan nog maar de ruimte voor 1 motor. En deze motor is niet de meest praktische dus gaat ie weer de verkoop in.

Het was leuk om er een aantal keer op te rijden, maar ik woon in een stedelijke omgeving en dat is niet zo leuk met deze motor. Veel te druk op de weg, te veel controles, industrie terreinen worden veel gecontroleerd etc etc. En ik heb geen tijd/geld voor circuitdagen.

Dusssss te koop... -O-
 
Die had ik ok al zien staan!

Als er iemand intresse heeft in mijn CR500AF hoor ik het ok graag!
Had hem hier op het forum gezet maar kreeg echt alleen maar van die domme leipe opmerkingen en verhalen!
Dus bij deze probeer ik het hier!
 
755140672_5_0zeN.jpeg


755140907_5__eu1.jpeg


755141026_5_UBty.jpeg


755141215_5_FcjN.jpeg


755141369_5_786i.jpeg


755141498_5_XJXG.jpeg


755141817_5_gw6q.jpeg


755141979_5_9l3h.jpeg

Mijn nieuwe trots. Giteren gehaald, nu nog ff nieuwe carters regelen.
 
Zo, heeft niet al te veel gekost hoop ik?

Carters zijn aardig aan de prijs.
Amerika/Ebay kan je overigens ook goed carters vandaan halen.
 
als je je kickstarter niet goed monteert. trap je het zo in stukken.

versleten kickstarter kan ook de oorzaak zijn.
 
middencarter was daar al gelast.
die motor komt bij JJ weg, 'k had al mijn bedenkingen en die zijn weer bevestigt.
maar het motortje liep wel perfect, al was het maar een half uurtje!
 
middencarter was daar al gelast.
die motor komt bij JJ weg, 'k had al mijn bedenkingen en die zijn weer bevestigt.
maar het motortje liep wel perfect, al was het maar een half uurtje!
Wat "amateur" lassers meestal doen is een rups op de breuk lassen. Wil je een carter goed lassen dan moet je de breuk/scheur in een V vorm uitvrezen en dan vollassen.

Succes met de fiets, best een leuk ding! :Y

(ben wel erg benieuwd wat ie gekost heeft) Middencarter kost je ongv. 150 euro 2e hands in NL als je ze kunt vinden...
 
Wat "amateur" lassers meestal doen is een rups op de breuk lassen. Wil je een carter goed lassen dan moet je de breuk/scheur in een V vorm uitvrezen en dan vollassen.

Succes met de fiets, best een leuk ding! :Y

(ben wel erg benieuwd wat ie gekost heeft) Middencarter kost je ongv. 150 euro 2e hands in NL als je ze kunt vinden...

zal wel goedkoop gelast zijn, volgens hem door ene DJ Kram die heeft zijn cr500af's ook gelast.
 
dj kram is geen amateur.

zijn maar weinig mensen in nederland die zo goed als hem kunnen lassen.
hij heeft al meer crf frame's om gelast voor cr500 blokken dan jij hebt gezien.
zijn lassen doen niks onder aan een fabrieks las.
 
Laatst bewerkt:
dj kram is geen amateur.

zijn maar weinig mensen in nederland die zo goed als hem kunnen lassen.
hij heeft al meer crf frame's om gelast voor cr500 blokken dan jij hebt gezien.
zijn lassen doen niks onder aan een fabrieks las.

zeg toch nergens dat het een slechte lasser is, en dat die meerdere cr500af's heeft gelast had ik idd ook gehoord. mario zijnde ook volgens JJ, maar dat weet ik niet.

bedoelde er meer mee dat het kan zijn dat JJ het goedkoop klaar wilde hebben, dus bak er maar snel overheen.
 
Laswerk van DJ is super! Dat hoeven we niet eens ter discussie te stellen :)
Derk Jan heeft die van mij gelast en totaal misschien al wel 9 of 10 van die CR500AF's en altijd goed, met kilometers garantie.

Dit carter heb ik trouwens gezien na het lassen en het zag er ook goed uit!

Maar een carter lassen en ondertussen het probleem niet verhelpen is een tikkeltje dom..
Zoals hypermobile al zegt zorgt overmatige speling van de kickstarter dat er een zijwaartse hefboomwerking ontstaat. Je kickstarter is dan de hefboom. Als je zou uitrekenen wat de krachten dan zijn, dan snap je dat het buigen of barsten is.

Dat is dus het probleem..

Juiste oplossing in zo'n situatie: lassen en kickstarter vervangen!
 
Laswerk van DJ is super! Dat hoeven we niet eens ter discussie te stellen :)
Derk Jan heeft die van mij gelast en totaal misschien al wel 9 of 10 van die CR500AF's en altijd goed, met kilometers garantie.

Dit carter heb ik trouwens gezien na het lassen en het zag er ook goed uit!

Maar een carter lassen en ondertussen het probleem niet verhelpen is een tikkeltje dom..
Zoals hypermobile al zegt zorgt overmatige speling van de kickstarter dat er een zijwaartse hefboomwerking ontstaat. Je kickstarter is dan de hefboom. Als je zou uitrekenen wat de krachten dan zijn, dan snap je dat het buigen of barsten is.

Dat is dus het probleem..

Juiste oplossing in zo'n situatie: lassen en kickstarter vervangen!

dan zal dat idd het probleem zijn geweest.
'k heb zelf net ook even geinformeerd naar een nieuwe kickstarter bij CMX,
to be on the safe side.
 
daar staat die al, hopelijk heb je der meer plezier van dan m'n buurjongen.
Ja, ik hoop het ook. Ik heb hem naar de lasser gebracht, en die wilde het wel ff lassen. Woensdag even ophalen. Koppelingsdeksel wilde hij niet lassen ondat deze door de keeringspassing is gescheurd. Maarjah, dat laat ik dan wel door een ander doen, scheelt weer 150 euro ofzo
Zo, heeft niet al te veel gekost hoop ik?

Carters zijn aardig aan de prijs.
Amerika/Ebay kan je overigens ook goed carters vandaan halen.
Ik kon niets vinden, maar het hoeft wss ook niet, als je het goed last is het goet te doen.
Laswerk van DJ is super! Dat hoeven we niet eens ter discussie te stellen :)
Derk Jan heeft die van mij gelast en totaal misschien al wel 9 of 10 van die CR500AF's en altijd goed, met kilometers garantie.

Dit carter heb ik trouwens gezien na het lassen en het zag er ook goed uit!

Maar een carter lassen en ondertussen het probleem niet verhelpen is een tikkeltje dom..
Zoals hypermobile al zegt zorgt overmatige speling van de kickstarter dat er een zijwaartse hefboomwerking ontstaat. Je kickstarter is dan de hefboom. Als je zou uitrekenen wat de krachten dan zijn, dan snap je dat het buigen of barsten is.

Dat is dus het probleem..

Juiste oplossing in zo'n situatie: lassen en kickstarter vervangen!


Van buiten zag het er goed uit idd, maar dat zegt niet alles.

755851167_5_v2a6.jpeg


Zie je die leuchtbelletjes? Niet echt tof.
Laswerk van DJ is super! Dat hoeven we niet eens ter discussie te stellen :)
Derk Jan heeft die van mij gelast en totaal misschien al wel 9 of 10 van die CR500AF's en altijd goed, met kilometers garantie.

Dit carter heb ik trouwens gezien na het lassen en het zag er ook goed uit!

Maar een carter lassen en ondertussen het probleem niet verhelpen is een tikkeltje dom..
Zoals hypermobile al zegt zorgt overmatige speling van de kickstarter dat er een zijwaartse hefboomwerking ontstaat. Je kickstarter is dan de hefboom. Als je zou uitrekenen wat de krachten dan zijn, dan snap je dat het buigen of barsten is.

Dat is dus het probleem..

Juiste oplossing in zo'n situatie: lassen en kickstarter vervangen!

dan zal dat idd het probleem zijn geweest.
'k heb zelf net ook even geinformeerd naar een nieuwe kickstarter bij CMX,
to be on the safe side.

Ik heb hem ook gevraagd idd, maar ik vondt hem maar vreemd overkomen via de mail. Morgen ff lang henk pel.

Oorspronkelijk gepost door: maxisport
schroef je t blok ook nog ff open.

meestal scheuren ze ook gelijk tussen de hoofd en secundaire as aan de binnenkant.

Wie weet hier meer van?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan