motorlaarzen met verhoogde zool ?

trixo

MF veteraan
25 aug 2007
2.214
439
omg. den bosch
daar ik niet zo groot ben (1,68 mtr.) en toch een zware motor wil rijden zoek ik eigenlijk laarzen met een verhoogde zool om meer steun te krijgen bij stoppen/stilstaan.
weet iemand mischien waar deze te krijgen zijn, ik heb ze zelf al wel gevonden van diadora, maar die kosten 320 euro.

alvast mijn dank.
 
Gewoon laarzen kopen die je graag hebben wilt, daarna naar de schoenmaker en er een extra zool onder laten zetten, ben je voor 25 euro klaar.
 
Ik heb de 'lady star' van Daytona, bevallen zeker goed!! Waren wel € 320,-, maar ja dan heb je ook wat ;)
 
Motor(zadel/veren) verlagen een optie?
Of stiletto's onder je motorlaarzen :+
 
een zware motor DUS hogere laarzen?? :?

is het niet handiger eerst eens naar een motor te gaan kijken, daar op te gaan zitten en te kijken of er idd iets aan de hoogte gedaan moet worden?? dit kan dan vaak ook nog door zadel en vering lager te stellen.. er zijn nl zwaardere motoren genoeg die heel laag zijn, meer dan grotere in mijn beleving..

pas daarna kan je eens gaan kijken of het nodig is dat jij laarzen met een hak nodig zou moeten hebben, ik heb ze overigens ooit volop gezien bij motoport, maar aangezien ik 'ietsjes' langer ben dan jij was ik op zoek naar laarzen met geen zool..
 
Gewoon deze ben je klaar.....

320x320-FULL.jpg

Discount Motorcycle Riding Boots With Awesome Prices & Service
 
Ik heb laarzen van Forma, daar zit een behoorlijke zool onder. Ik heb die extra cm ook nodig!
Edit: kosten max € 100.
 
Laatst bewerkt:
volgens mij gaan die laarsen niet werken.
de hak is wel hoog, alleen de bal van de voet MOET ook hoger.
men zou meer moeten denken aan plateauzool schoenen.
Deze laarzen werken wel degelijk. Mijn vriendin heeft ze ook en de hele voet op de grond zetten is voor haar makkelijker geworden.
 
Waarschijnlijk had je het zelf al bedacht, maar let er op dat de zool niet te hoog is!!
Ik les nu nog en rij met mn wandelschoenen aan omdat ik nog geen officiele motorlaarzen heb. De zolen daarvan zijn ook erg dik en dat geeft soms problemen met terugschakelen. Als je bijv. in z'n drie rijdt en je moet terug naar de eerste dan kan je, na de eerste keer schakelen naar z'n twee, je voet niet vergenoeg omhoog doen, om vervolgens nog een keer terug te schakelen. Ik moet dan bijna mn hele voet/been optillen.... :/
Succes met zoeken!
 
Zoals iemand al zei kun je ook laarzen kopen en bij de schoenmaker er een hogere zool er onder te zetten. ;-)
 
Hallo Trixo,

Welke schoenmaat heb je?

Mijn vrouw heeft een paar Daytona's met verhoogde zool die jij bedoelt.
Zij zijn nieuw, ze heeft er nooit mee gereden en zou ze graag kwijt willen.
De maat zal ongeveer 38 zijn, moet ik even checken vanavond.

Laat me weten of je interesse hebt.

Jorrit
 
Hallo Trixo,

Welke schoenmaat heb je?

Mijn vrouw heeft een paar Daytona's met verhoogde zool die jij bedoelt.
Zij zijn nieuw, ze heeft er nooit mee gereden en zou ze graag kwijt willen.
De maat zal ongeveer 38 zijn, moet ik even checken vanavond.

Laat me weten of je interesse hebt.

Jorrit

38 is toch heeeeeeeeeeeeeeeeel, heeeeeeeeeeeeeeel klein beetje klein? :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan