Virago 535 of 750?

Headonline

Rookie
20 jul 2009
2
0
Hey

Ik ben 182cm groot, weeg 70kg.
Heb totaal geen ervaring met motorrijden; welke motor is best voor me, Virago 535 of 750?
Lange trips / autosnelweg zal ik er waarschijnlijk niet mee doen.
Rijlessen nemen ga ik sowieso doen.

Alvast bedankt voor wijze raad.

Hedwig
headonline@gmail.com
 
Hoi,

Ik zou voor de 750 gaan, maar das persoonlijk. Als je eens een keer iemand
mee achterop wil, rijd het makkelijker met de 750.
 
Patman

ik begrijp wat je bedoelt, maar zou al bij zijn als ik op mijn eentje vlot kan rijden.
Het blijft uitkijken, eerst zelf goed kunnen rijden, daarna iemand achterop.

Is er eigenlijk verschil tussen zadelhoogte/comfort tussen 535 en 750?
Voor sommigen is een 535 voor de ladies!

Head
 
Makkelijke keus, de 750 :Y

Die 535 is imho 3x nix.
Motorisch veel te licht en ziet er uit als een brommer
 
182 ????

Dan is de 535 niets, maar de 750 kon ook nog wel es te klein zijn.
proefzitten op een exemplaar en een foto van de zijkant maken.
 
een 535 IS zeker lager dan de 750

hoewel de 535 een ideale beginners motor is, zal je met een 750 veel meer plezier hebben.
en idd als je wat langer bent, zijn forwardcontrols of tenminste highway steps op wat langere afstanden heerlijk .
 
Laatst bewerkt:
Ik zou ook voor de 750 gaan ik heb het oude model virago 750 en ben 188 en dast gaat prima.
heb ook wel eens op de 750 van mijn moeder gereden met forward controls en dat gaat ook heel goed is alleen wel wennen is een hele andere zithouding als met mijn eigen motor
 
nou ik weet niet waar jullie het allemaal over hebben, maar 182 is eigenlijk helemaal niet zo lang, en met het juiste stuur kun je ook prima op een XV 535 rijden. Ik ben 1.95m en heb 2 jaar lang met plezier op de XV 535 gereden. Heb zelfs ritten van 300 km gereden, en met een klein beetje zadelpijn afgestapt, maar dat heb ik met mijn huidige XVS 1100 nog steeds. Het verschil in vermogen is niet erg groot met de XV 750, en de XV 535 vind ik een stuk mooier qua lijn. Ook is deze goed terug te bouwen, zelfs op kenteken. Ook is de XV 535 een motor die erg lekker stuurt en die makkelijk de hoek om te gooien is. De remmen zijn voldoende tot goed, al met al een prima fiets die niets onder doet voor de XV 750.

Bovendien zou ik niet al teveel op het formaat letten met de lengte die je hebt. Eigenlijk zou je op vrijwel elke motor moeten passen. 1.82m is een harstikke doorsnee lengte, dus dat zou geen probleem moeten zijn.
 
Hallo,

Ik heb ook een vraagje namelijk;
Zit eraan te denken om een virago xv 250cc te kopen maar ik ben 1.80 meter en hebben er nog mensen ervaring of je er dan wel goed op kan rijden met die lengte?
Of maakt het eigenlijk niet zoveel uit hoelang je bent?
Heb er wel eventjes op gezeten (kan geen proefrijden aangezien ik het rijbewijs nog niet binnen heb).
Heeft iemand daar ervaring mee?
 
Ik heb een xv 250 en ben 1.85m ongeveer.
250cc blijft een brommer maar ik zit er prima op hoor.
 
Ik ga zaterdag iemand een proefrit laten maken (zelf nog geen rijbewijs moet examens nog doen) op een Virago250cc.
Het schijnt wel een mooie beginnersmotor te zijn.
Het heeft iets van 17 kw en iets van 20pk. Weet iemand of die nog wel een beetje vaart maakt? Of is die nog slomer dan een auto.
Ik wil hem echt heel graag kopen maar alleen als die motorisch goed is en als die niet te sloom is.
Ik zelf rijd nooit echt superhard of enorm boven de maximumsnelheid maar het zal wel leuk zijn als die nog een beetje wou optrekken.
 
Ik ben 1.86 en heb een 535 eigenlijk net iets te klein maar met highway steps gaat het prima.
Mooie beginners motor!
 
Een goeiendag Merel,

Ik denk dat je er hééééél snel op uitgekeken ben!!!
250cc is echt weinig, als je alleen maar in de stad rijd waar je maar max 50kmh kan is het misschien een optie.
Maar dan zou ik er nog niet voor kiezen!

Waarschijnlijk trek hij nog geen frikandel van een schuin dak...
En met jou 1.80 lijkt het me ook een bietje erg krapjes.

Waarom niet een 535 of anders een schaduw 600???
Ik zou echt niet voor zo'n lichte fiets gaan, krijg je spijt van.

Hoop dat je er wat aan heb!
 
Ik heb er een (250 uit 1990) en inderdaad voor de stad is het prima, die frikandel lukt nog net...
Op de snelweg max 125 km/h.

Ik beleef er wel plezier van, maar dat komt omdat ik weet dat ik een brommer heb en niet een scheurijzer.
 
Ja mijn vriend die zelf zijn oog op een thundercat heeft laten vallen (ouder dan 21) die zei al dat dat misschien te sloom was en aangezien zijn broer ook een cbr of een vfr honda wil kopen zijn ze bang dat ik absoluut niet meekom enzo.
misschien ga ik dan wel voor een 535 ofzo.
Maar het is zo'n mooie!
Hij staat op www.anbergenmotoren.nl en dan bij occaissons en bij yamaha virago. Ik ben er dus wel verliefd op maar als die zo enorm sloom is.
Zit er trouwens veel verschil tussen een 250 en 535?
 
Ziet er idd leuk uit ;)
Je moet zelf de keuze maken. Het verstandigste is proefritten maken. Het verschil voelen.
Besef goed wanneer je erop gaat rijden en waar. Ik rij voornamelijk in de stad of in de spits en dan is licht en wendbaar een plus.
 
Ziet er idd leuk uit ja...
Het verschil tussen de 250 en de 535 is 285 cc extra, en ze zijn iets groter.
Dan zou een 535 een betere keuze zijn...

Maar zoals ik al eerder zij, kijk eens naar de Honda shadow 600 gekeken.
Persoonlijk vind ik die meer hebben dan een virago.
 
Terug
Bovenaan Onderaan