4-daagse trip van NL naar Italië... en terug..

Bozzie

MF veteraan
5 jul 2005
2.668
1
NMGN
Hier volgt een klein verslagje van mijn vakantie(tje) door europa 8-)

Allereerst zal ik vermelden wat ik bij had aan bagage en wat ik aan de SRAD heb laten doen aan onderhoud voor vertrek, misschien dat iemand hier iets aan heeft!

Bagage:
- Ondergoed/sokken
- Diverse verzorgingsmiddelen (reserve setje lenzen meegenomen!)
- 1 Spijkerbroek
- 6 T-shirten
- MP3 speler
- Reserve sleutel (van motor EN slot)
- Papieren, paspoort etc.
- Één paar schoenen, neemt veel ruimte in beslag!
- Telefoonoplader e.d.

Onderhoud SRAD:
- Grote beurt een maand voor vertrek, mocht er in die tussentijd nog iets zijn dan kom je daar thuis al achter en niet als je in het buitenland bent ;)
- Direct voor vertrek nog ff alles nagelopen, denk hierbij aan de staat van de ketting en tandwielen, olie, koelvloeistof, bandjes en meer eigenlijk niet... oja en een flinke poets en was beurt mag niet ontbreken!

full


Verder heb ik aan mijn geliefde SRAD een tom tom one V3 bevestigd doormiddel van een fietssteun(!) Werkt ideaal! Er gaan van die verhalen rond op MF dat deze tom tom daar niet tegen zou kunnen(trillingen e.d).... die van mij WEL! Zat goed vast, ook met 260 km/u bleef deze goed zitten }) Ingeval van regen had ik een zakje bij die ik om tommie deed om hem droog tehouden, ook dit werkt perfect! En om tommie te voorzien van stroom heb ik een kant-en-klaar stekkertje gehaald bij een motorzaak, deze kun je direct monteren op de accu en met afdekplaatje erbij kan ik alleen maar zeggen dat dit ideaal werkt!
Ofwel klaar voor mijn avontuur waar ik al 3jaar naar uitkeek maar door omstandigheden dit vorig jaar en het jaar daarvoor niet mogelijk was... nu dus WEL!!! *O* *O* *O*

Dag 1: Nordschleife *O*
Omstreeks 12.00uur reed ik pas aan. Dag één was volgens de planning een kleine 250km, richting Nordschleife. Hier ging ik uiteraard het circuit op!
Ik had tommie ingesteld op het gewenste adres en hem verzocht om snelwegen te vermijden. Dit deed hij ook perfect en ben op dag 1 dan ook geen snelweg tegen gekomen!

full


Verder deze dag niet echt gekke dingen meegemaakt. Om 16.00 uur arriveerde ik in Nurnberg. Toen ff een hotelletje gezocht om mijn bagage kwijt te kunnen waarna ik het circuit op ging. Wat is dat toch een lijpe baan! :} Na een 4 tal rondjes zat ik nog te twijffelen om een 5e keer te gaan maar toen ik een bus(ja zo een met toeristen erin! :+ ) de baan op zag gaan dacht ik bij mezelf dat het zo wel leuk was geweest.
Bij terugkomst in m'n hotel nog een lekker biefstukje naar binnengewerkt, met bijbehorende biertjes uiteraard 8-) En toen bijtijds naar bed gegaan aangezien ik de volgende dag een flinke rit richting zwitserland op de planning had staan.

full

full


Dag 2: Switserland here I come *D
Ik werd gewekt door mijn telefoon om 08.30uur ff douchen ontbijtuh en vervolgens me pak weer in om klaar te staan voor de mooiste dag! Het weer zat mee, een graad of 25 en lekker zonnig.
Ook tommie weer ingesteld op vermijd snelwegen en wederom gaf hij mij een MEGA mooie route! Door duitsland via frankrijk( :? ) naar zwitserland. Eenmaal in frankrijk kwam ik op een weg van +/- 80km die zo recht als een kaars was :Z :( Dus wat doe je dan je kijkt een beetje om je heen, niet slim! Kijk links.. kijk rechts... kijk weer voor me.... #%$?&*#! een KEI....!!! KUT... VOL en dan bedoel ik ook VOL eroverheen!! Voorwiel vliegt de lucht in.. toen het achterwiel... en met een klap kwam de SRAD weer op 2 pootjes terecht... schrok me kapot... maar was het nu mazzel of kunde dat ik de SRAD overeind hield... :/ Bandjes voelde na deze klapper goed aan dus waarom controleren? _O- Gewoon door gaan aangezien m'n geliefde fiets geen tekenen van schade vertoonde. Hup gas er weer op!

full


Zwitserland komt in zicht! Wat een prachtig land is dat zeg! (hier ga ik zeker nog eens naar terug en neem dan een dag of 4 de tijd om in zwitserland rond te touren/racen)
Basel bereikt, een beetje rommelige stad met fietsers ala holland! Heb ik nooit geweten...

Ff na Basel in een klein dorpje een hotel gepakt en hier een of andere Zwitserse specialiteit gegeten (kaas gebakje ofiets :? , was lekker :9 .
SRAD mocht van de eigenaren van het hotel in de garage van hen :} toch een fijn idee dat je medegezelschap ook lekker warm en droog staat.
Na een doorzakkertje te hebben gehad ging ik om 23.00 uur slapen....
full

full



Dag 3: Heel Italië aan een EMG-cursus!
Dag drie brengt mij naar Genova in Italië. Makkelijker gezegd dan gedaan...
Vanuit zwitserland stel ik tommie weer in op vermijd snelwegen. Dit werkte hiervoor perfect maar hoe verder ik richting italie ging werkte deze functie minder tot niet! Tommie vertelde mij soms dat er geen route bestond wanneer je "vermijd snelwegen" invoerde.
Ik rijd door de regen pas om 11.00 uur aan vanuit zwitserland richting italië. Wederom een prachtige route over de meest uiteenlopende weggetjes, van bergpassen tot plattelands weggetjes en alles daar tussenin!

full


Aldus tommie mag ik zo met de boot en de SRAD een stukkie gaan varen *O* Helaas het blijkt geen boot te zijn maar een TREIN! *O* "Kom SRADJE van me, niet bang zijn... kun je weer ff uitrusten..." uiteindelijk ga ik samen met de SRAD de trein op en nadat zij in het begin wat stond te wiebelen op der rubberen pootjes was ze na een tijdje wel gewend aan de trein. In deze trein zit ik en m'n geliefde ongeveer een 20minuten waarna deze tot stilstand komt en we de trein weer, opgeladen en fris, verlaten. Hierna volgt een mooie afdaling.

full


Niet veel later mogen we weer in een treintje 8-) Sta met de SRAD in de trein en er komt een vriendelijke Zwitserse gozer richting mijn raam gelopen en verteld mij: "It's raining on the otherside of the hill", dus ik antwoord vriendelijk: "thanx but I have no choice.. I can't go back annymore". En ik hoop dan ook dat wanneer ik aan de andere kant arriveer dat het droog is...
Ja fijn! Het regent als een idioot! :( Hup niet piepen en gaan met die banaan SRAD.
Ik arriveer vrijwel direct in italie en ook hier regent het nogsteeds. FF doorbijten! Het is maar regen dacht ik nog. En idd het begon te stoppen met regenen *O* waarna het begon te hagelen! -O- :( Auto's gaan stilstaan op de vluchtstrook maar Bozzie en de SRAD gaan door! 8-) :]

full


Hoe verder ik richting het zuiden ga hoe beter het weer weer word. Tommie begint weer moeilijk te doen en besluit om dan toch maar een klein stukje tolweg te nemen.
"heb er nu wel genoeg van, ik neem de eerst volgende afslag", dacht ik na een uurtje... Dat had ik beter niet kunnen doen! Ik kom in een dorpje terecht waar max 100 mensen wonen en waar een wind staat zoals je die alleen in een oude amerikaanse westernfilm ziet... moeilijk te verwoorden maar was eerlijk gezegt best creapy! :$
Via deze weg kwam ik nooit of te nimmer aan in Genova en dus maar weer terug de tolweg op. Saai maar ook wel ff lekker om wat kilometers te overbruggen.
Ik vlieg o.a "Milano" voorbij met 240 km/u en al snel zie ik Genova op de verkeersborden aangegeven! *O*
Een km of 50 voor Genova beginnen er weer bochten in de tolweg te komen! Leipe shit!!

full


Eindelijk arriveer ik na een hoop tunnels, bruggen, regen en hagel in Genova!
Wat een verkeer! Links, rechts het maakt niet uit je word aan allekanten door scooters auto's en alles ingehaald! Er is een 2baans weg... althans zo lijkt het voor mij... voor een italiaan niet! Die maken er, letterlijk(!), een 4 baans weg van en soms wel 5!
En dan heb ik een EMG aan de kont hangen...?? :? ??
Nadat ik in het begin overdonderd was door het verkeersbeeld paste ik en de SRAD ons niet veel later aan en reden we "netjes" met het verkeer mee _O- :+
Na een dik uur te hebben rond gereden vond ik een mooi hotel met eigen parkeer garage! Ideaal! Weer kon mijn geliefde veilig achter gesloten deuren uitrusten.

full


Dag 4: A hell of a day! })
Ik ontwaak s'ochtends uit mijn roes en zie uit het raam dat het weer er goed uitziet en de SRAD nog steeds op z'n plaats staat *O* .
Ik had er nu, met een rugzak van +/- 15 kilo, ongeveer 1200 km opzitten! Ik was gebroken en zou volgens de planning nog naar Monaco gaan... Is hem niet geworden...
Ben rechtstreeks vanuit Genova weer naar Holland gevlogen/gereden })
Ongeveer 1200 km in precies 12uur inc. stops! 8-)
Nadat ik om 10.00 uur ben vertrokken vanuit Genova kwam ik om 22.00 uur aan in Nijmegen! (Bijna) Allemaal tol- en snel-wegen... door weer en wind... wat een slijtage slag was dit... Maar als je dan eindelijk, na "a hell of a day" thuiskomt geeft je zo'n rit toch ook wel een gigantische kick!

De SRAD en Bozzie hebben het geflikt! Heel thuis gekomen en een mooi verhaal voor in de kroeg...!! En ondanks dat ik alleen ben gegaan kan ik het iedereen aanraden want wat een avontuur was dit! :} :] *D
 
Laatst bewerkt:
Leuk verslagje om te lezen Bozzie *D
Een leuke en nieuwe ervaring rijker :}
Effe 2400km's in 4 dagen, dat is veel op een SS. Wanneer ben je weer 100% gerevalideerd ? ;) :+

Ik wil ook een keer naar de Dolomieten toe, maar dat zal wel over een jaartje of 2 worden. (nog ff geduld 8-) )

Kom maar op met die foto's :]
 
Leuk verslag ;)

Volgende keer maar wat meer dagen reserveren en een kaart kopen van Zwitserland / Italië? :P Tomtom vind ik erg geschikt om een route naar de bestemming te rijden, maar als ik ergens ben koop ik altijd een kaart.
 
Laatst bewerkt:
Leuk ritje!

wat bagage betreft heb ik met min 3 weekse reis door Rusland nouwelijks meer meegenomen, indardaad een paar schoenen nemen veel plaats in beslag maar zijn onmisbaar. Je kan toch niet de hele tijd met je motorlaarzen rondstappen, zeker niet met dat warme weer.
Ook rug tas mee, dat bevalt toch wel heel goed (ook met 14 uur op de motor)
In mijn rugzak ging ook nog mee:
een spiegelreflexcamera
een minilaptop
een geigerteller (vanwege Chernobyl)
als je je draagbanden van de rugtas zodanig afsteld dat de rugtas op de buddy leunt dan voelje het nouwlijks, voor mij is de rugtas een blijvertje.
 
Leuke rit Bozzie!

Ik zou zelf voor de navigatie een paar kaarten hebben genomen voor in de tanktas.
En schoenen nemen helemaal niet veel ruimte in beslag, gewoon de schoenen volstouwen met sokken/ondergoed! ;)
 
Hoi Bozzie,

Wat een bijzonder goed en mooi reisverslag. Zelf heb ik voor deze zomer nog geen directe vakantie plannen, maar het gaat bij mij toch wel kriebelen. ;)

Ciao,
Richard
 
Leuk verslag :) maar zo had ik 't zelf never nooit niet gedaan :o

Volgende keer zou ik wat meer dagen hiervoor uittrekken. zwitserland en italie zijn zoooooooo mooi om te rijden, you aint seen nothing yet. De kant van Genova vond ik zelf niet zo interessant, kunt beter richting bolzano de dolomieten in kun je dagen vooruit daar.
 
Laatst bewerkt:
Dat van die trein snap ik niet helemaal, vermoedelijk een "autoverladung".
Tip: koop een kaart en dan kun je je eigen route uitstippelen.
Door alleen die stom stom te gebruiken heb ik het idee dat je de mooiste wegen net gemist hebt.
 
Dat van die trein snap ik niet helemaal, vermoedelijk een "autoverladung".
Tip: koop een kaart en dan kun je je eigen route uitstippelen.
Door alleen die stom stom te gebruiken heb ik het idee dat je de mooiste wegen net gemist hebt.
Wat een onzin zeg over die tomtom, hij zegt toch dat hij prachtige wegen heeft gereden.
Kaart is natuurlijk altijd een goed idee. Leuk verslag, krijg gewoon zin om te gaan!
 
Wat een onzin zeg over die tomtom, hij zegt toch dat hij prachtige wegen heeft gereden.
Kaart is natuurlijk altijd een goed idee. Leuk verslag, krijg gewoon zin om te gaan!

De stom stom heeft TS naar een doodlopende weg geleid, vanwaar alleen verder transport per trein mogelijk is.
Ernaast ligt een prachtige bergpas, maar dat is niet de kortste weg.
 
De stom stom heeft TS naar een doodlopende weg geleid, vanwaar alleen verder transport per trein mogelijk is.
Ernaast ligt een prachtige bergpas, maar dat is niet de kortste weg.
Ja en nu heeft hij in een trein gezeten en dat ook weer meegemaakt. Doe toch niet altijd zo negatief. Jij bent echt van het half lege glas.... -O-
 
De stom stom heeft TS naar een doodlopende weg geleid, vanwaar alleen verder transport per trein mogelijk is.
Ernaast ligt een prachtige bergpas, maar dat is niet de kortste weg.
Maar je mag mij wel de mooiste route van Rdam naar de Ring geven natuurlijk *O*
 
Wat een onzin zeg over die tomtom, hij zegt toch dat hij prachtige wegen heeft gereden.
Kaart is natuurlijk altijd een goed idee. Leuk verslag, krijg gewoon zin om te gaan!
Mwa, ik denk dat je met een kaart of betere GPS heel wat leukere wegen vinden kunt ;)
Het mooist zijn de bergpassen en die zie ik in het verhaal niet :N



Wat een trip in 4 dagen, respect hoor :}

Tip: Blijf volgende keer ff hangen in de dolomieten...
full
 
Ja en nu heeft hij in een trein gezeten en dat ook weer meegemaakt. Doe toch niet altijd zo negatief. Jij bent echt van het half lege glas.... -O-
:^ En wtf, hij heeft echt wel bergen en rivieren gezien hoor, dat hoeft toch ook niet 12 uur non-stop :X
 
Mwa, ik denk dat je met een kaart of betere GPS heel wat leukere wegen vinden kunt ;)
Het mooist zijn de bergpassen en die zie ik in het verhaal niet :N



Wat een trip in 4 dagen, respect hoor :}

Tip: Blijf volgende keer ff hangen in de dolomieten...
[afbeelding]

De Dolomieten zijn erg leuk, ik ben er dit jaar in mei geweest.(dan is het er nog rustig)
Alleen al in de bergpassen heb ik 2000 km gereden. :]
 
De Dolomieten zijn erg leuk, ik ben er dit jaar in mei geweest.(dan is het er nog rustig)
Alleen al in de bergpassen heb ik 2000 km gereden. :]

En in juni was het daar ook goed toeven! :Y

Vind persoonlijk dat de Dolomieten een verplicht onderdeel van een motorreis naar Italië zijn, zeker het rondje Gardena/Sella/Pordoï/Campolongo/Giau e.o.

Dus Bozzie, helaas jongen: je zal terug moeten :)
 
Goed idee. Zo een rit lijkt mij ook wel wat!Lekker een paar dagen de bergen in met mooie routes. Het is altijd lekker als je al wat goede routes in je navigatie hebt staan.
 
Leuk verslag, zeker met de foto's erbij.
Wij gaan naar Noord-Italië maar dan met de auto en de motor er achter.
Ik heb ook al wat routes via MApsource gemaakt voor de Garmin Nuvi 550.
Zal ook eens wat meer foto's onderweg maken om zo hier een reisverslag te kunnen maken.
 
Mwa, ik denk dat je met een kaart of betere GPS heel wat leukere wegen vinden kunt ;)
Het mooist zijn de bergpassen en die zie ik in het verhaal niet :N



Wat een trip in 4 dagen, respect hoor :}

Tip: Blijf volgende keer ff hangen in de dolomieten...
[afbeelding]


Op het kaartje zie ik Manghen staan.
Ik heb daar 8 jaar geleden via die pas daar gereden, schitterend om te rijden.
Vanaf Caldanazzo dat is vlakbij Levico Therme, links onderin op het kaartje.
Ik hoop dat dit jaar ook weer te doen.

Er zijn daar meer van die passen, prachtig met veel haarspeldbochten.
Was een mooie vakantie met de XVS 1100 Dragstar nu met de BT1100 Bulldog.
Wel met de motor achter de auto.
(Er kunnen geen 4 personen op)
 
Hey Bozzie,

Nadat ik met jou & POSER op Zandvoort had gereden, me aangemeld op het MF! Alles goed? Mooie trip man, respect! Heel wat km'ers gemaakt kerel... De ouwe ZXR is inmiddels ingeruild voor een nieuwe R1, want na ons circuitdagje was ik helemaal verkocht, en wil ik ooit onder die 2 minuten komen op Zandvoort moet ik toch met wat anders komen dan die bejaarde ZXR... :+

@POSER, met jou ook alles goed? Wanneer gaan we voor groep 3 naar MSL? *D
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan