de slijptol erin, het begin van het eind

Neophron

MF'er
15 jun 2005
95
0
apeldoorn
Nou ben ik best tevreden met de standaar looks van mijn VTX 1800 C maar 1 ding boven alles moest echt heel snel veranderen....die ONTZETTEND lange uitlaat, dat ding is gewoon spuuglelijk...is notabene langer dan de motor zelf...maarja dat is ook maar mijn bescheten mening, sommige vinden hem prachtig, ik vind dat ie eraf moet.
voor de beeldvorming :

1896-honda_vtx1800c.jpg


op den duur laat ik er 1 maken die helemaal naar mijn smaak is maar voorlopig ben ik hier wel tevreden met het eind resultaat.
Ik vond het wel bizar om de slijptol in een motor te zetten die me toch bijna 10 ruggen heeft gekost, terwijl ik er vroeger bij een willekeurige andere brommer / motor niet over zou hebben getwijfeld...dus dacht ik, niet zeuren gewoon doen.

some pic's :
het begin van het eind :

p6200166.jpg


om bij alle kamers te komen moest hij in 3 stukken :

p6200170.jpg


en het derde deel :

p6200173.jpg


ook nog maar even een nieuw uiteinde maken, die oude was gemaakt uit twee kleine pijpjes :

p6210185.jpg




** veel slijp, schuur, meten en lassen verder **




p6210198.jpg


het lijkt mischien niet veel, maar hij is toch ruim 25 cm korter geworden, en het geluid past nu tenminste bij die 1800 cc's aan geweld ipv het gepruttel van weleer...
ik ben (voorlopig) in ieder geval tevreden...als iemand intresse heeft kan ik kijken of ik hier een ''how-to'' van kan maken want ik heb nog een hoop meer foto's waar vast wel wat mooi's van te flansen is...
 
Goed bezig Neophron!!!
Netjes gedaan.

Ik zou ook de flex zetten in die MEGA risers, en dan een mooie flybar erop!!!
Zou hem ok zekers goed doen.
 
Dat ziet er inderdaad stukken beter uit! Het ziet er ook gewoon netjes uitgewerkt uit. Rijdt die nog naar behoren, of moest je hem opnieuw afstellen. Heb je alle schotten intact gelaten of is die nu meer "open"?

Wat is het volgende slijptol onderwerp ? Ik kan er nog wel een paar verzinnen =)
 
Dat ziet er inderdaad stukken beter uit! Het ziet er ook gewoon netjes uitgewerkt uit. Rijdt die nog naar behoren, of moest je hem opnieuw afstellen. Heb je alle schotten intact gelaten of is die nu meer "open"?

Wat is het volgende slijptol onderwerp ? Ik kan er nog wel een paar verzinnen =)

hij loopt nog steeds prima, alles is electrisch gestuurd, de ECU en aaanverwante zaken stellen automatisch bij.
in de toekomst wil ik nog wel een powercommander III USB aanschaffen maar voorlopig is me bankrekening op dieet... dan zou ik het zelf aan kunnen passen maar voorlopig regelt dat systeem het zelf prima.
voor de zekerheid was ik nog wel even langs de honda dealer geweest, maar die zei dat ze niet gezonder kon lopen...

ik heb ook het complete secundaire luchtsysteem er uit gesloopt, honda maakt die onderdelen al jaren niet meer dus dan kan het er net zo goed vanaf :D ( en ja dat is allemaal beproefd en getest :P )
groot voordeel daarvan is dat de rare pruttel in de uitlaat die je hoort bij deacceleren weg is, het systeem ''spoot'' voorheen lucht in de uitlaat om overtollige gassen te verbranden maar dat gebeurd toch zelden... :]

volgende slijptol moment....sja nog zoveel eigenlijk...het stuur en de achtervering zijn als eerste aan de beurt al zal daar waarschijnlijk niet letterlijk een tol aan te pas komen.
de voorvork gaat wat meer graden krijgen, heb lang getwijfeld om dat te slijpen maar ik denk dat ik toch gewoon voor een kant en klaar setje ga.
de achterbrug gaat vroeg of laat wel onder het mes, daar wil ik een 240 rubbertje tussen kunnen vrotten dus die moet verlengd worden...
verder nog wat poedercoaten hier en daar, en wat chroom in mindering brengen....pfff dat gaat allemaal nog wel even duren... maar ik zal hier zo veel mogelijk foto's dumpen ;)
 
ik zou zeggen ga lekker door met slijpen... kan veeeeel meer af...

(die beschermkap van je tol zou ik dan juist wel OP zetten...

vind dit toch altijd een eng gezicht ...
zeker als je een kap gewend bent, om zelfs tegen af te steunen
 
och dat is een kwestie van wat je gewend bent.
ik slijp ook 9 van de 10 keer zonder kap heb je nooit het probleem dat dat ding in de weg zit ;)
kan wel zeggen dat het jeukt als je je vel iets raakt maar ja dat kan ook met kap ;)

maar ziet er een stuk beter uit zo met die uitlaat
 
Laatst bewerkt:
och dat is een kwestie van wat je gewend bent.
ik slijp ook 9 van de 10 keer zonder kap heb je nooit het probleem dat dat ding in de weg zit ;)
kan wel zeggen dat het jeukt als je je vel iets raakt maar ja dat kan ook met kap ;)

maar ziet er een stuk beter uit zo met die uitlaat


Ooit stukken geexplodeerde slijpschijf in je smoel gehad?
Ik wel.Stukken zweerden er twee maanden later noguit.
Kap erop.
 
ja ik ook wel eens dingen willen wel eens knappen ja maar ja dat is het risico toch



maar goed daar gaat het niet over gaat over zijn goed gelukte slijptol aktie :}
 
Laatst bewerkt:
goed materiaal is het halve werk, en ''meer'' veiligheid, er zitten hele dure schijfjes op die zo 1 2 3 niet knappen...maar je hebt gelijk, de kap hoort er op
 
Ik vond nog dat die zo goed bezig was, hij heeft tenminste een bril op. Heb weleens iemand naar het oogziekenhuis motte brengen met restanten ijzer in z'n oog van het slijpen. Is niet meer goed gekomen.
 
Mooi gedaan hoor! :Y

Zo had er af-fabriek al uit moeten zien!
 
Terug
Bovenaan Onderaan