Yamaha FJR deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja hoor...kom je Friesland in...gaat het regenen.....ga je eruit, houdt het op...dat heb ik nou altijd....

Ben je lekker ver weg geweest:
'Friesland is een dorp met ongeveer 300 inwoners en is gelegen in Columbia County in de staat Wisconsin, Verenigde Staten van Amerika.' :)
 
Ben je lekker ver weg geweest:
'Friesland is een dorp met ongeveer 300 inwoners en is gelegen in Columbia County in de staat Wisconsin, Verenigde Staten van Amerika.' :)

Nee! niet dat Friesland...arme Amerikanen, je zou daar maar wonen, zal daar ook aan ieder huis zo'n lap met blauwe strepen en rode bloedvlekken hangen?
 
Mijn knipperlichten zijn er mee opgehouden! :(
Alle bolletjes zijn heel.
De zekering is heel.
Blijft alleen het knipperlicht relais nog over, maar waar zit dat ding?

Alle tips zijn welkom -O-
 
*O* Gevonden :Y

Achter het klokkenpaneel. Na wat oeverloos gepruts er achter weg gekregen. Na het relais doorgemeten te hebben volgens het handboek blijkt hij dus kapot te zijn.
Nieuwe besteld, is een algemeen yamaha onderdeel zit op een heleboel yammie motoren.

Wachten op het relais , dan kan het terugprutsen weer beginnen.
 
*O* Gevonden :Y

Achter het klokkenpaneel. Na wat oeverloos gepruts er achter weg gekregen. Na het relais doorgemeten te hebben volgens het handboek blijkt hij dus kapot te zijn.
Nieuwe besteld, is een algemeen yamaha onderdeel zit op een heleboel yammie motoren.

Wachten op het relais , dan kan het terugprutsen weer beginnen.

good job, succes verders dan! Ik besteed dergelijke dingen uit, want anders gaat de motor ineens heel veel licht geven en hitte, veel hitte
 
Mijn knipperlichten zijn er mee opgehouden! :(
Alle bolletjes zijn heel.
De zekering is heel.
Blijft alleen het knipperlicht relais nog over, maar waar zit dat ding?

Alle tips zijn welkom -O-

Is bijna voor 100 procent niet je knipperlichtrelais.
Ik heb precies hetzelfde gehad op teruweg uit Munchen, het is bijna altijd de beruchte witte stekker (de grootste) onder de tank.
Haal je tank ff omhoog, zoek de grote witte stekker op, trek hem uit elkaar, maak hem schoon en droog (contactspray) en je knipperlichten doen het weer !

Deze stekker is vaak de oorzaak van dit soort problemen.

Succes ermee
 
Ik ben van plan om binnenkort de G2 Ergonomics TAMER Throttle TUBE FJR1300/A 40-400 te kopen. Ik verwacht dan makkelijker gedoseerd gas te kunnen geven. Als ik nu met mijn FJR uit 2006 met weinig gas de bocht uit wil sturen, vereist dat veel concentratie. Het resultaat is dat ik vaak te laat op het gas ben of schokkerig versnel.

Heeft iemand ervaring met bovenstaande en helpt het?

Ik vermoed dat de veer van mijn gassysteem al een wikkeling gelost is.
 
Ik ben van plan om binnenkort de G2 Ergonomics TAMER Throttle TUBE FJR1300/A 40-400 te kopen. Ik verwacht dan makkelijker gedoseerd gas te kunnen geven. Als ik nu met mijn FJR uit 2006 met weinig gas de bocht uit wil sturen, vereist dat veel concentratie. Het resultaat is dat ik vaak te laat op het gas ben of schokkerig versnel.

Heeft iemand ervaring met bovenstaande en helpt het?

Ik vermoed dat de veer van mijn gassysteem al een wikkeling gelost is.
Heb er zelf geen ervaring mee, maar ik geloof dat de ervaringen wel positief zijn. Alternatieve (en goedkopere) remedie: speling op gashendel verkleinen (afstelling) en altijd met een streepje gas de bocht in, en eventueel de achterrem iets laten slepen om reactiekrachten bij gasgeven wat te dempen en/of snelheid bij te regelen. Dat was vroeger zowiezo de beste manier om met een cardanfiets vlotjes bochten in te zetten. Persoonlijk heb ik nooit behoefte gehad aan updates aan gashendel o.i.d.
 
Ik ben van plan om binnenkort de G2 Ergonomics TAMER Throttle TUBE FJR1300/A 40-400 te kopen. Ik verwacht dan makkelijker gedoseerd gas te kunnen geven. Als ik nu met mijn FJR uit 2006 met weinig gas de bocht uit wil sturen, vereist dat veel concentratie. Het resultaat is dat ik vaak te laat op het gas ben of schokkerig versnel.

Heeft iemand ervaring met bovenstaande en helpt het?

Ik vermoed dat de veer van mijn gassysteem al een wikkeling gelost is.

Gisteren juist één binnen gekregen uit de VS. Heb hem er nog niet op gekregen. kreeg het handvat niet van de oude af. Als je hem bij G2 Ergonomics bestelt, houdt er dan rekening mee dat je, naast het bedrag dat je bij de bestelling moet betalen, ook nog 28 Euri moet betalen bij aflevering (inklaringskosten, invoerrechten...). Kleine onaangename verrassing!
 
Gisteren juist één binnen gekregen uit de VS. Heb hem er nog niet op gekregen. kreeg het handvat niet van de oude af. Als je hem bij G2 Ergonomics bestelt, houdt er dan rekening mee dat je, naast het bedrag dat je bij de bestelling moet betalen, ook nog 28 Euri moet betalen bij aflevering (inklaringskosten, invoerrechten...). Kleine onaangename verrassing!

De verzend kosten zijn mij bekent. Ik wil het kopen bij www.powersportsuperstore.com.
Volgens mij moet je het handvat met perslucht los of er af blazen.
Vertel even hoe en of het bevalt.
 
De verzend kosten zijn mij bekent. Ik wil het kopen bij www.powersportsuperstore.com.
Volgens mij moet je het handvat met perslucht los of er af blazen.
Vertel even hoe en of het bevalt.

Goedkoper dan bij G2 zelf! Ik ben dit bedrijf niet tegen gekomen met google.
Ik had het niet over de verzendkosten, want die zaten al bij de internetbetaling inbegrepen (28 dollar), maar inklaringskosten die ik daar boven nog aan TNT moest betalen! Ik keek hier van op. Ik heb laatst ook binnentassen voor mijn zijkoffers uit de VS laten komen en toen hoefde ik dit niet te betalen!
 
Is bijna voor 100 procent niet je knipperlichtrelais.
Ik heb precies hetzelfde gehad op teruweg uit Munchen, het is bijna altijd de beruchte witte stekker (de grootste) onder de tank.
Haal je tank ff omhoog, zoek de grote witte stekker op, trek hem uit elkaar, maak hem schoon en droog (contactspray) en je knipperlichten doen het weer !

Deze stekker is vaak de oorzaak van dit soort problemen.

Succes ermee

Bandit1967 bedankt het was inderdaad die stekker. *O*

Nu al het plastic weer terug bouwen en weer :]
:W
 
Heb er zelf geen ervaring mee, maar ik geloof dat de ervaringen wel positief zijn. Alternatieve (en goedkopere) remedie: speling op gashendel verkleinen (afstelling) en altijd met een streepje gas de bocht in, en eventueel de achterrem iets laten slepen om reactiekrachten bij gasgeven wat te dempen en/of snelheid bij te regelen. Dat was vroeger zowiezo de beste manier om met een cardanfiets vlotjes bochten in te zetten. Persoonlijk heb ik nooit behoefte gehad aan updates aan gashendel o.i.d.
:^

overigens mezelf nu een beetje aan het aanleren in bochten de achterrem erbij te pakken, bijvoorbeeld bij langzame bochten enzo. Hopelijk wordt het automatisme bij verkeerd ingeschatte bochten waar toch snelheid uitgehaald moeten in case I need it zeg maar... Beter kijken is natuurlijk beter en dat gaat laatste tijd super.
 
@ Picture,

Trottle tamer werkt wel. De gas aanname is geleidelijker door aan andere nok op je gashandel.
Daarnaast een power commander monteren en afstellen helpt ook nog een beetje in de goede richting.

Groet Vlegel
 
Ik heb even gekeken op douane.nl. Daar staat dat je voor goederen boven de €22,- 19% omzet belasting moet betalen. Boven de € 150,- ook nog douanerechten. Daarbij komt nog in alle gevallen een bedrag aan inklarings- en afhandelingskosten. Die betaal je aan het post- of koeriersbedrijf. De hoogte van deze kosten heb ik niet kunnen vinden.
Al met al kan het gunstig zijn om een product uit de EU te kopen, daar komt niets bij.

Vertel nog even hoe de trottle hamer bevalt.


[...]


Goedkoper dan bij G2 zelf! Ik ben dit bedrijf niet tegen gekomen met google.
Ik had het niet over de verzendkosten, want die zaten al bij de internetbetaling inbegrepen (28 dollar), maar inklaringskosten die ik daar boven nog aan TNT moest betalen! Ik keek hier van op. Ik heb laatst ook binnentassen voor mijn zijkoffers uit de VS laten komen en toen hoefde ik dit niet te betalen!~[/quote]
 
Gisteren de speling in de gashendel verkleint, nog een heel klein beetje speling. Het gas oppakken ging vandaag veel gemakkelijker. Bedankt voor de tip DucBMW.
Zojuist de speling naar nul gesteld. Van de week proberen of dat niet te krap is.
 
Gisteren de speling in de gashendel verkleint, nog een heel klein beetje speling. Het gas oppakken ging vandaag veel gemakkelijker. Bedankt voor de tip DucBMW.
Zojuist de speling naar nul gesteld. Van de week proberen of dat niet te krap is.
:W

Of het te krap is kun je gemakkelijk controleren: motor stationair laten draaien, en dan even het stuur van uiterst links naar uiterst rechts draaien. Toerental mag daarbij niet veranderen. Persoonlijk zou ik een heel klein beetje speling behouden, 1 à 2 mm ofzo.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan