Honda Rebel (CMX250 + CMX450), deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jammer Ton, had ik hem toen toch maar meegenomen dan, want ik zoek een 450 tank en ik lees net dat die van een 250 anders is....
 
Haha, Blazez slaat niet op muziekinstrumenten hoor. Ze speelt viool en altviool, dus bij de strijkers.
En dat bij meerdere symfonie orkesten. Laat ik het zo zeggen dat www.ogso.nl onder mijn beheer zit :-)

He leuk Blazez ik heb in het theater gewerkt een jaar of 11 en bij het Gelders orkest regelmatig gewerkt op dinsdag avond in Amersfoort als ze daar een uitvoering hadden.
 
Wij willen wel, maar het hangt van 2 factoren af.
1. Het weer....droog MOET het zijn.
2. Mijn werk....laatste tijd weer druk druk druk...werk gaat bij mij momenteel even voor aangezien ik nu moet werken voor 3 motoren....en een dure vrouw AU....
 
Als de roest op een plek zit, is het misschien mogelijk om er dan een nieuw stuk in te lassen? Natuurlijk moet dan de tank worden herspoten, maar dan is ie wel weer dicht....... :] Of stel ik het me nu te simpel voor...... (afgezien van de technische kant, het lassen en zo)..... :?
 
http://www.tankcure.com/
Wat kunt u bereiken met "TANK CURE" tank coating?

afschermen van roest
dichten van kleine lekkages (poreus, lekkende lasnaden of gaatjes)
preventieve behandeling tegen lekkage en roestvorming
afscherming van verontreiniging in olietanks (bijvoorbeeld na zandstralen)

En hier kun je het kopen www.snelmotoren.nl
SNELMOTOREN
Aalscholverlaan 24
3704HN Zeist
Telefoon 030-6990813 Fax 030-6990878
info@snelmotoren.nl
 
Laatst bewerkt:
Als de roest op een plek zit, is het misschien mogelijk om er dan een nieuw stuk in te lassen? Natuurlijk moet dan de tank worden herspoten, maar dan is ie wel weer dicht....... :] Of stel ik het me nu te simpel voor...... (afgezien van de technische kant, het lassen en zo)..... :?

Ja, zoiets misschien.
Maar je schijnt niet zomaar te kunnen lassen, moet met een vlam, omdat die het metaal heet maakt. Anders wordt het nogal dramatisch begreep ik van mijn ex-vriendje. Die begint er dus ook niet meer aan, want hij heeft niet het juiste apparaat.

En dat de lak er aan gaat, tja, het zij zo. Desoods kledder ik er een 'pleister' op met de hand :Y Als de benzine er maar niet meer uit loopt 8-)
 
http://www.tankcure.com/
Wat kunt u bereiken met "TANK CURE" tank coating?

afschermen van roest
dichten van kleine lekkages (poreus, lekkende lasnaden of gaatjes)
preventieve behandeling tegen lekkage en roestvorming
afscherming van verontreiniging in olietanks (bijvoorbeeld na zandstralen)

En hier kun je het kopen www.snelmotoren.nl
SNELMOTOREN
Aalscholverlaan 24
3704HN Zeist
Telefoon 030-6990813 Fax 030-6990878
info@snelmotoren.nl

Dank je Ton!
Ik was zelf ook al op zoiets gekomen met google en denk dat ik dat maar ga proberen; klinkt prettiger dan lassen, want dan blijft mijn tank tenminste kanariegeel ;)

Dit had ik gevonden (handige site trouwens):

'Hoe kan ik mijn lekke of verroeste tank repareren?'
http://faq.luiemotorfiets.net/?command=faq&itemid=25#49

Ik weet alleen nog niet hoe groot het gat is (nog niet naar gekeken, had het ff gehad en moest alsnog de auto pakken om op tijd te zijn :( ) en tot welke grootte zoiets werkt.
 
Laatst bewerkt:
Ja, zoiets misschien.
Maar je schijnt niet zomaar te kunnen lassen, moet met een vlam, omdat die het metaal heet maakt. Anders wordt het nogal dramatisch begreep ik van mijn ex-vriendje. Die begint er dus ook niet meer aan, want hij heeft niet het juiste apparaat.

En dat de lak er aan gaat, tja, het zij zo. Desoods kledder ik er een 'pleister' op met de hand :Y Als de benzine er maar niet meer uit loopt 8-)

Dat is inderdaad het grootste probleem, de apparatuur en er dan ook nog mee om kunnen gaan...... maar hoe dan ook: succes Pinky :]
 
P.R.Het wordt dringen in Duiven :9~

Pinky, Woesthoff motorsloper had er ook al geen meer liggen, moeilijk aan te komen. :?
 
Laatst bewerkt:
ja henk we pakken maar eens groot uit dacht ik zo. misschien wel leuk ook dat er nu 250-ers zullen zijn, ik ben zeer benieuwd!

@Pink-y: je kunt het woord motorsloop intikken bij Google en dan vind je de adressen maar er is een centrale ingang: de onderdelenzoeker: OnderdelenZoeker

ik heb ondertussen daar alvast een zoektocht gestart, voor het model 1986 en een tweede voor 1987, zodra ik iets weet hoor je van me, je mag het uiteraard zelf ook doen, dan gaan de heren motorsloop misschien wel denken dat de vraag hoog is .. maar ach wie weet, slooponderdelen komen op willekeurige momenten binnen en misschien dat jij ze wel aan het werk krijgt: ze moeten daarvoor namelijk even in hun voorraadje duiken en niet alle motorsloper heeft er op een zeker moment zin in ;)

hier een paar adressen waar ik in het verleden succes heb gehad:

- motorsloop "Bij Piet", Antoniusstraat 20A, 6011 SE Mook(Ell) Limburg
tel. +31 (495) 551804, open op di..vr van 13..19u en op za 10-17 maar Piet neemt dat niet zo nauw.. dus check het eerst! url: MOOK - Motoronderdelen | Ell, kijk daar ook eens en niet te vergeten mail hem: bijpiet at home.nl (verbouw dit dan tot een echt email adres), meestal krijg je wel antwoord.

- motorsloop "Guido Broux", Oude Kerstraat 26, 3660 Opglabeek, België,
tel. +32 (898) 58223, Open op Ma-vr 14-18u, Di-do 14-21u, Za,zo,wo gesloten en ook buiten het seizoen. url: http://www.motorsloopbg.be/

- motorsloop "Roukama", Westknollendam 122, 1525 PT Wormerveer,
tel. +31 (756) 400370, url: Motorsloop Nederland de site voor gebruikte motoronderdelen voor Japanse Motoren !Roukama Motorsloperij, email: sales at roukama.com.

- motorsloop "Woesthoff", Hazenberg 16, 6971 LC Brummen Gelderland
tel. +31 (575) 560015, url: Home - Woesthoff, Used Parts & Motorcycles, email: info at woesthoff.nl

Als je hierheen gaat, staan er een heel stel bij elkaar: Handige adressen voor de sleutelende nl.motorfietser
 
Laatst bewerkt:
Roukema in wormerveer ben ik jaaaaren geleden wel eens geweest. Was wel grappig aangezien je daar (ik weet niet of dat overal is) zelf ook door het magazijn kon loopen en tussen de onderdelen kon snuffelen.

Maar nog even wat anders. ik heb begrepen dat er wat plannen veranderd zijn voor de 10e. het is namelijk een dag van een generale repetitie en misschien (misschien misschien) kan ik het zo regelen dat als het mooi weer is ik de motor nog even uit kan laten. Dus even op en neer rijden naar duiven voor een line-up foto en een kort bakje koffie zou misschien toch tot de opties horen. Dus dan moet ik wel even weten hoe laat en waar ik kort kan aansluiten voor de line-up.
 
Peter, dankjewel.
Ik ben benieuwd of er wat op komt en zal zelf ook even kijken en bellen enzo.
Heb er vandaag geen tijd voor gehad; was de hele dag weg, maar hopelijk komt er morgen wat van.

Overigens is mijn Rebel uit '88, maar ik denk dat dat qua tank niks uitmaakt.
 
Peter, dankjewel.
Ik ben benieuwd of er wat op komt en zal zelf ook even kijken en bellen enzo.
Heb er vandaag geen tijd voor gehad; was de hele dag weg, maar hopelijk komt er morgen wat van.

Overigens is mijn Rebel uit '88, maar ik denk dat dat qua tank niks uitmaakt.

De 450 is toch slechts 2 jaar (86 en 87) gefrabiceerd? of heb ik het mis? :] De 250 wordt geloof ik nog steeds gemaakt..... :]
 
De 450 is toch slechts 2 jaar (86 en 87) gefrabiceerd? of heb ik het mis? :] De 250 wordt geloof ik nog steeds gemaakt..... :]

Kweetniet ... maar er staat echt 88 op mijn papieren :?
Ik wíst wel dat ik op een apart geval rij.... (of eigenlijk meer niet dan wel rij :( )
 
luitjes ik had toch zo'n speciaal tasje gekocht voor mijn auto navigatie
maar is voor mijn rebeltje te groot
heb hem alweer op mp staan
ga even iets anders verzinnen


@pinky kijk eens op je frame meestal staat daar het juiste geboorte jaar
op mijn papieren staat 86 terwijl op mijn frame 85 staat
 
Dat er in de papieren een later jaartal staat komt omdat hij later in Nederland is ingevoerd (grijze import). meestal te zien aan de mijlen tellen in plaats van een kilometerteller.
 
luitjes ik had toch zo'n speciaal tasje gekocht voor mijn auto navigatie
maar is voor mijn rebeltje te groot
heb hem alweer op mp staan
ga even iets anders verzinnen


@pinky kijk eens op je frame meestal staat daar het juiste geboorte jaar
op mijn papieren staat 86 terwijl op mijn frame 85 staat

Waar op het frame kan ik dat vinden?
 
het jaartal in je papieren is het jaartal dat je motor is toegelaten in nederland, dat is dus NIET het bouwjaar! dat staat op het balhoofd, vooraan bij je tank, Je kunt ook even kijken naar het frame nummer: er is ergens in het verleden op onze berichtenreeks een posting geweest waaruit je zelfs kon afleiden waar je motor in elkaar gezet is, dus waar de fabriek staat waar de motor is gebouwd.
 
Laatst bewerkt:
Dat er in de papieren een later jaartal staat komt omdat hij later in Nederland is ingevoerd (grijze import). meestal te zien aan de mijlen tellen in plaats van een kilometerteller.

Mijn teller telt gewoon kilometers. Maar ik heb geen idee of die origineel is....
 
het jaartal in je papieren is het jaartal dat je motor is toegelaten in nederland, dat is dus NIET het bouwjaar! dat staat op het balhoofd, vooraan bij je tank, Je kunt ook even kijken naar het frame nummer: er is ergens in het verleden op onze berichtenreeks een posting geweest waaruit je zelfs kon afleiden waar je motor in elkaar gezet is, dus waar de fabriek staat waar de motor is gebouwd.

Ik heb eens even gekeken:
op mijn papieren staat een min of meer overeenkomstige reeks getallen als op mijn frame, maar dan met nog wat letters en 2 getallen ervoor en een getal minder aan het einde.
Op mijn frame staat: 20008527
Het enige jaargetal dat ik daar uit kan halen, zou dan '85 zijn.
 
Het plaatje met in grote cijfers het bouwjaar staat idd op je balhoofd. Even je stuur draaien en (zeg maar) achter je stuur kijken.
 
Ik heb eens even gekeken:
op mijn papieren staat een min of meer overeenkomstige reeks getallen als op mijn frame, maar dan met nog wat letters en 2 getallen ervoor en een getal minder aan het einde.
Op mijn frame staat: 20008527
Het enige jaargetal dat ik daar uit kan halen, zou dan '85 zijn.
Framenummer zou toch echt hetzelfde moeten zijn op je frame en op je papieren (kentekenbewijs) :? :]
 
Foto-MHNR8YWK.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan