Honda Rebel (CMX250 + CMX450), deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb je al een goed schema Pink-y? ik heb er eentje waar ik met kleur wat paden heb opgehaald zodat je de wegen kan volgen van de stromen in de motor ... (bijna een gedicht die zin ..;) ).

ik zal hem je maar gewoon mailen dan kun je hem zelf even bekijken. ik kan hem niet hier publiceren omdat ie veel te groot is (over de 1 MB). Het is door de extra kleurtjes een handig schema van de rebel450. met een beetje puzzelen kun je alles terugvinden.

als je hulp wilt gaan we samen er eens naar kijken, want een elektrische storing is niet zo makkelijk te vinden zonder ervaring in foutzoeken. meestal ligt er ergens wat bloot. _O-

ik zal een verkleinde versie proberen hier, dan kun je al een indruk krijgen van het schema (en anderen ook):
full


Onderaan zie je welke punten met elkaar door worden verbonden in de ON stand, bijvoorbeeld TL1 wordt met TL2 verbonden en dan komt de spanning via de 10A zekering waar 'TAIL' bij staat bij je achterlicht, je ziet nog heel vaag lettertjes bij de draden staan: Br=Brown en Br/W=Brown White: dat zijn als het goed is ook de kleuren die de bedrading in de motorkabel heeft. EIk heb een detail uit het hoge resolutie plaatje van het schema uitvergroot, dan zie je het nog beter:

full

Het lijkt er sterk op dat de bruine of bruine witte draad in jouw motor ergens bloot tegen een frame deel aan ligt. inspecteer daarom vooral dat draad en misschien is het controleren van de bruine al genoeg, want bruin is de draad die achter het ON contact zit (TL2). Bruin wit zit ervoor (TL1). Ervoor wil zeggen: via die draad wordt de spanning vanaf de zekering naar het ON-contact gevoerd. Wordt de motor in ON gezet dan komt ook de bruine op spanning en dan zal de zekering doorbranden als er ergens een sluiting zit, dus op het moment dat je de motor in ON zet, misschien gebeurt dat zelfs met een kleine vertraging, want een zekering hoeft niet meteen door te branden, dat hangt van de stroomsterkte af.

Kun je je herinneren wanneer de zekering doorbrandt? Gebeurt dat tijdens het rijden? Of inderdaad is ie gewoon kapot als je de motor aan zet? Er is nog iets grappigs: als je de motor in de PARK stand zet zou alleen je achterlicht moeten gaan branden, gaat die zekering er ook uit? Je kunt in het schema zien dat er in PARK een extra stroomweg loopt naar het acherlicht. Het ontstekingsdeel van de motor wordt in die stand juist kortgesloten. Het kan zijn dat een eerdere monteur van je motor daar misschien een bedradingdsfout heeft gemaakt. In dat geval zal als je er 15 inzet bij TAIL de PARK zekering er uit vliegen omdat die 10 is... De sluiting zit dan wel in de achterlichtbedrading.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,
Ik doe maar even brutaal, ik ging op zoek naar een forum dat over honda rebel motoren gaat, dus kwam hier uit.
ik heb vandaag ook een honda rebel 250 aangeschaft, mijn eerste eigen motor!! zaterdag haal ik hem op en dan kan het toeren beginnen!!

bij deze,

GJ
 
welkom GJ
maak je gauw een fototje,dan kunnen wij hem bewonderen

ben benieuwd ik rij ook de 250
als je nou in de buurt woont dan kunnen we misschien samen op rijden

simply
he peter nog eentje voor de line-up
 
Hoi Smittie 1989, welkom op het forum, hoop dat je heel veel plezierige kilometers op je Rebel zult rijden, maar daar twijfel ik niet aan, want Rebel rijden (zowel de 250 als de 450) staan voor ultiem plezier...... :]
 
Smittie, welkom. Veel mooie en veilige kilometers (mijlen?) gewenst. Hopelijk snel tot ziens?

Gefeliciteerd jong bruidspaar, veel geluk...

Hier gaan wat dingen helemaal anders als gedacht. Mogelijk kan ik 10-10 toch van de partij zijn. Ga in dat geval komende zondag niet naar de Achterhoek.
Groet, Jan
 
@Smittie1989: van harte welkom! hopelijk kom je er bij en denk even aan 10-10: zie de opmerkingen op de eerste bladzijde van deze berichtenreeks en daar weer het eerste bericht: daar staat de agenda en de Rebelmap: ik heb je er meteen als nieuwkomer opgezet. Hopelijk ben je er ook bij op de 10e oktober!

@simply: ik heb je er weer gekleurd opstaan, Thea: kijk maar eens vooraan op het allereerste bericht waar de kaart staart, welkom terug dus! En ik reken zeker op jou de 10-10e! Misschien dat Cindy (een oude bekende van ons van het Nighthawk forum, nog uit het pre-rebel meeting gebeuren) ook nog even langs komt...

@Rebellie: goed nieuws Jan!! ik duim dat je er bij bent, als een van onze stamgasten kan ik je echt niet missen op die foto straks! mijn dag is weer gemaakt *O*
 
Laatst bewerkt:
Deze tassen passen niet op mijn nieuwe aanwinst :]

[afbeelding]

Hoi Ton,
Dat is een mooie, leuke, geinige, had ik al mooi gezegd? Soesoekie :}
Ziet er mooi uit, lijkt wel nieuw. :9~
Maare het is wel een vooroverleuner, of ga je het nog een beetje aanpassen?
Zijn in ieder geval zeer betrouwbare fietsen, getuige dat half Nederland hier op gelest heeft in de jaren '90

Gefeliciteerd met je aankoop *O*
(ps ik heb hier ooit een wheelie op gemaakt, suppeerrrrrr)
groetjes Jet en Andre
 
Inderdaad Simply, hij ziet er "af" uit.... :} en zelfs de spiegels staan goed....... :]
 
wat is ze toch mooi en apart he....de REBEL dus hoor hihi.
Het is net of we weer terug in de tijd gaan.
Oke...ik ben gek op glimmende motoren....maar dit heeft ook wel weer wat hoor.
 
Rebels, veel plezier morgen in de achterhoek :] , ik zelf kan niet mijn zoon is morgen jarig. *O*
de kleine verbouwing is klaar.
large
 
GAAF GAAF
jeetje wat gaaf
ik wilde ook een rekje maar dan kon mijn dochter niet achterop
haha blijkt dat ze nu ook niet achterop kan ivm de kistjes dan tegen mijn veering aan zitten
en mijn spatbord was niet zo mooi en er liepen kabels zie foto
Foto-KBLMTZ3B.jpg


waar is jouw kabel van je licht
zit dat er onder?

mooie en gave motor heb je
 
Laatst bewerkt:
Bijzonder mooi gemaakt Rocker. Wat dat betreft ben je een perfecte "knutselaar" :} .

Voor morgen alvast proficiat met jullie zoon...enne...Rocker...de trip waar je het over hebt staat gepland voor volgende week zondag...dussuh...dan zou je misschien wel kunnen O-).

Het is hier prachtig weer :Y , wij gaan ons omkleden en eens een flink stuk toeren...prettig weekend allen :W .
 
De eerste kilometers zijn gemaakt!!
merk wel dat ik eraan moet wennen om het kraantje van de benzine open te draaien als ik weer weg wil rijden, heb al een paar keer stil gestaan,,, en maar schelden op dat ding(A). hehe
maar ben er blij mee, kheb hem gekocht in Goor, begin twente, en woon zelf in wapenveld, achter zwolle! heb dus een mooi eindje terug kunnen toeren, heerlijk geluid,
ik zag de motor staan in frankrijk waar ik op vakantie was, en was eigenlijk meteen verkocht.. *D
sta op deze foto nog met een brommerhelm op, heb nog geen goede helm kunnen kopen,
raden jullie me aan om een integrale helm te kopen?? ik weet het zelf nog niet, dit rijd ook echt ideaal!
ik las wat over 10-10, wie weet kom ik ook,
nu eerst bezig voor school :Z.

fijn weekend allemaal!
thanks voor de snelle reactie allemaal! leuk!!

groeten,

GJ
full
 
Hoi G J, ziet er gaaf uit..... en inderdaad, veel Rebelrijders (waaronder ik) zullen dat gevoel van "direct verliefd" zijn op de Rebel kennen....... *O*
Voor wat betreft je helm..... (Ik spreek even uit eigen ervaring), maar ik heb voor de korte stukjes een jethelm, (ongeveer hetzelfde model als wat je op hebt op de foto), maar voor de lange ritten een integraal (systeem) helm. Voordelen van de integraalhelm zijn: dat je minder last hebt van de wind en eventuele regenspetters in je gezicht.... (die komen soms aardig hard aan :Y ) Maar je hebt met een goede jethelm minder windgeruis en lawaai dan met een integraal...... *O* Los van een eventueel veiligheidsaspect natuurlijk..... :Y Dus...... :]
 
Laatst bewerkt:
hai gj
ik heb ook een potje
Foto-XVXXLZVM.jpg

voor de kleinere stukjes en een roof boxer voor de langere stukken
ik ken mensen die doen alles met een potje
het is net wat jij het lekkerste vind
en ja eigelijk vind ik een potje het leukste zeker op een 250

simply
 
Laatst bewerkt:
@simply: ik heb je er weer gekleurd opstaan, Thea: kijk maar eens vooraan op het allereerste bericht waar de kaart staat, welkom terug dus! En ik reken zeker op jou de 10-10e!


fijn Peter
heb je mischien ook groen hahhahah
zie je dat de blauwe stipjes meer gaan worden
 
Laatst bewerkt:
Thea dank je, de kabels zitten gewoon onder het rekje ;) ik heb nog wat meer ideetjes voor de wintermaanden :9 .
 
Anke, ik zal het Dennis doorgeven :')

Heb ik me dan een week vergist :$ , dan moet het goed komen :Y volgende week, is de route al bekend, samenkomst locatie, wie er meerijd enz.

ja het was vanmiddag prima weer, zelf even een opzijneentjeminiachterhoekroute _O- gereden. :W
 
Op marktplaats staan diverse Rebel onderdelen te koop.... waaronder accubakken, 2 stuks....... ook een Rebel 250 wordt in onderdelen verkocht...... even kijken?? :]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan