Honda Rebel (CMX250 + CMX450), deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Peter,
Hierbij dan mijn eerste foto. heb een hele tijd geprutst maar ik weet nu hoe het werkt.
Probeer de volgende keer scherpere te nemen camera is net als zijn baas ook erg oud.
Groet Frits
full
 
Hoi Bram,
Nog net voor het afsluiten jouw bericht gezien. In mijn 250 zit een YUASA accu type YB9L-B.
Mocht je accuboer geen YUASA hebben dan kan heeft hij waarschijnlijk wel een herleidingstabel
om het goede formaat te vinden,
Veel succes ik ben benieuwd naar je nieuwe aanwinst weer een 250 rijder erbij!
 
Ff wat foto's van een geheel andere orde {off topic :} }

Sjoerd in actie samen met het Middeleeuws Genootschap Monnickendam. Zij traden afgelopen zaterdag op in Hattem {Dikke Tinne Festival} waarvoor Sjoerd uitgenodigd was mee te spelen.

Zie hier zijn première/debuut

Een deel van het Genootschap
full



Wachten totdat hij aan de beurt is...
full


Op het eind vd dag, gezamelijk goulash eten wat gedurende de dag in een ketel boven open vuur heeft staan te garen
full
 
Laatst bewerkt:
Hoi Bram,
Nog net voor het afsluiten jouw bericht gezien. In mijn 250 zit een YUASA accu type YB9L-B.
Mocht je accuboer geen YUASA hebben dan kan heeft hij waarschijnlijk wel een herleidingstabel
om het goede formaat te vinden,
Veel succes ik ben benieuwd naar je nieuwe aanwinst weer een 250 rijder erbij!
over accu's gesproken... ik de accu bij gevult met ruitenwisser vloeistof :') (er zat niet in de fles wat er opstond _O- ) maar dat is nog niet zo erg want één insertmoeren van het luchtfilterhuis dolgedraaid (zit vast aan bout, maar draaid door in het kunststof) :N
heb ik mijn nieuwe luchtfilter gebruikt als schroevendraaien houder, met als gevolg: iets meer luchtdoorlaat dan gewenst _O-
nouja jullie horen het wel als hij weer rijdt :]

Goos

Ps--> er zijn ook dingen wel goed gegaan hoor, kleppen stellen, carburatie aanpassen, kortsluiting verholpen, roest verwijderd, olie er uit zonder te knoeien etc...
 
OWJA en de rebel opkomst tijdens de motor-forum mega meeting was een beetje mager...
Volgens mij was alleen Anneke op de Rebel.

jaja ik weet het, ook ik was niet op de rebel :9 maar ik had heel veel goede redenen O-) (passagier, rebel kaduuk, Lydia bij houden _O- *O* )
 
over accu's gesproken... ik de accu bij gevult met ruitenwisser vloeistof :') (er zat niet in de fles wat er opstond _O- ) maar dat is nog niet zo erg want één insertmoeren van het luchtfilterhuis dolgedraaid (zit vast aan bout, maar draaid door in het kunststof) :N
heb ik mijn nieuwe luchtfilter gebruikt als schroevendraaien houder, met als gevolg: iets meer luchtdoorlaat dan gewenst _O-
nouja jullie horen het wel als hij weer rijdt :]

Goos

Ps--> er zijn ook dingen wel goed gegaan hoor, kleppen stellen, carburatie aanpassen, kortsluiting verholpen, roest verwijderd, olie er uit zonder te knoeien etc...

Goos je kunt hem altijd nog wat verbouwen
images
 
Hoi Bram,
Nog net voor het afsluiten jouw bericht gezien. In mijn 250 zit een YUASA accu type YB9L-B.
Mocht je accuboer geen YUASA hebben dan kan heeft hij waarschijnlijk wel een herleidingstabel
om het goede formaat te vinden,
Veel succes ik ben benieuwd naar je nieuwe aanwinst weer een 250 rijder erbij!

He Frederik!

Bedankt voor je informatie! Op motorcorner.nl kan ik deze accu bestellen, hier staat wel dat ik het accuzuur er apart bij moet bestellen. Klopt dit?
(er staat trouwens bij dat deze accu geschikt is voor de honda rebel 250)

Of weet iemand in de buurt een goede accuboer? *omgeving Utrecht*
 
Hoi Bram,
Los accuzuur is tegenwoordig wel gebruikelijk je moet het er zelf ingaieten met een klein
trechtertje wees wel voorzichtig met dit zuur want het bijt gemeen draag bij voorkeur
plastic huishoudhandschoenen het is geen drama maar je moet een beetje oppassen.
Het voordeel is dat je accu zijn leven begint op het moment dat jij het zuur toevoegt dus
""verser"" kan niet. Daar het zuur al in de goede verhouding gemixt is is je accu ook meteen
redelijk vol en er is ook mee te starten zonder dat je hem eerst moet opladen.
Ik ben benieuwd naar de verdere ontwikkelingen met je motor. Succes frits
 
Hoi Bram,
Los accuzuur is tegenwoordig wel gebruikelijk je moet het er zelf ingaieten met een klein
trechtertje wees wel voorzichtig met dit zuur want het bijt gemeen draag bij voorkeur
plastic huishoudhandschoenen het is geen drama maar je moet een beetje oppassen.
Het voordeel is dat je accu zijn leven begint op het moment dat jij het zuur toevoegt dus
""verser"" kan niet. Daar het zuur al in de goede verhouding gemixt is is je accu ook meteen
redelijk vol en er is ook mee te starten zonder dat je hem eerst moet opladen.
Ik ben benieuwd naar de verdere ontwikkelingen met je motor. Succes frits

En je weet zeker dat dit een goede accu is? dan ga ik hem bestellen namelijk ;)
 
Deze accu zat er bij mij in met de koop en werkt goed. Zelf ben ik nogal Duits georienteerd dus
zou ik zelf voor een Varta gaan maar deze zijn wel duurder en bij een motor maakt het waaarschijnlijk niet eens veel uit. Mijn praktijk wijst uit dat de gemiddelde accu door het trillen
van de motor en het wegzetten in de winter een kortere levensduur heeft dan wanneer hij in
een auto zit. Gemiddeld gaat bij mij een accu zo,n 4 a 5 jaar mee. YUASA zit in heel veel motorfietsen en je houd het bovendien ook nog Japans dus gaan met die banaan want zonder
accu kan je niets uitproberen succes Frits *D
 
Woehoee! Mijn motor is er zometeen al! Hij wordt zelfs netjes thuisbezorgd, lang leve aardige collega's met een vrachtwagen (H)

Beetje jammer alleen is dat ik nu moet wachten op mijn bestelde accu, en dat gaat pas na het weekend worden :( Kan er dus nog weinig mee doen..
 
Nou hier beter nieuws wat de accu betreft, die doet het weer! na helemaal uit geschuimbekt te zijn en bijgevuld met gedestilleerd water geeft ie weer 12.3V en tijdens gebruik 13,4V dus dat komt wel goed.

Maar nou heb ik een ander probleem B|
De rebel zuipt harder dan Bonnie St. Claire. k heb geprobeerd er een filmpje van te maken maar het is niet echt goed te zien. Tijdens de paar seconden dat de motor loopt verbruikt ie ongeveer 50cc :r (en ja dat heb ik driedubbel getjeckt). ik vraag me af waar alle benzine blijft :?
Nouja volgende keer weer verder sleutelen.

Goos

KLIK HIER VOOR FILMPJE ±7,5mb
 
*tromgeroffel*

en hij staat voor de deur :D
Helaas is het nu wachten op de nieuwe accu :S dus enige wat ik kan doen is poetsen, hier en daar wat dingetjes aan draaien/vervangen..
En natuurlijk er op zitten en vroemmmm geluiden maken :D
Zaterdag zal ik foto's maken! Morgen werken..
 
Hallo,

Kleine update van mijn werkzaamheden tot op heden :

-verwijdering van beide zitjes.

-verwijdering tank met de bedoeling te reinigen--> beconstateerd dat ze onderaan rechts volledig doorgeroest was

-alle dealers in de buurt bezocht op zoek naa tank cure
uiteindelijk iemand gevonden die op zijn zolder een nagenoeg nieuwe ""rode" ipv zwarte tank had liggen voor 100 €


- Carburator afgenomen voor reiniging waarmee ik deze avond ga beginnen

groetjes

Geert
 
a) Geert jammer van de tank hopenlijk kom je niet meer verassingen tegen
Succes met het werk Groet Frits :W

b) Bram gefeliciteerd met je aanwinst ik kan me voorstellen dat je handen jeuken
m hem te starten maar zonder accu begin je niet veel misschien een vriendelijke
buurman met een autoaccu en startkabels? Groet Frits. :W
 
Hoi Goos,
Bij Bonnie hebben ze het ook nooit begépen waar ze het liet maar ja een vrouwen
lichaam is gecompliceerder als een Rebel. Was je vlotterkamer vol toen je ging starten
want ik denk dat hier ook wel 25 cc in verdwijnt en dat zit er als restje waarschijnlijk
nog wel in. Succes met de sleutellarij groet Frits ;)
 
Hoi Goos,
Bij Bonnie hebben ze het ook nooit begépen waar ze het liet maar ja een vrouwen
lichaam is gecompliceerder als een Rebel. Was je vlotterkamer vol toen je ging starten
want ik denk dat hier ook wel 25 cc in verdwijnt en dat zit er als restje waarschijnlijk
nog wel in. Succes met de sleutellarij groet Frits ;)
Nou ik heb nogmaals de de carburateur open gehaald en de gasnaald zat niet zoals zou moeten, dus ik vermoed dat daar het probleem zat. Ook ben ik nog maar eens aan het rekenen geslagen, want dat slangetje gaat wel erg snel leeg. 'k zal de berekening er binnen kort nog wel eens opzetten voor de liefhebber :Y maar het lijkt aardig te kloppen.

Al is mijn rebel wel wat aangepast. Half open uitlaat systeem, stand van de gasnaald en het luchtfilterhuis zijn allemaal aangepast. om een lang verhaal kort te maken..
openuitlaat kan meer lucht door, aangepast luchtfilter kan meer aan zuigen. veel meer lucht betekend ook dat er meer benzine naar binnen moet, vandaar de aanpassing van de gasnaald.
'k ga morgen eens proberen of het succes is. voor heen trok de rebel bij lage toeren slecht ivm brandstof te kort en bij hoge toeren te veel brandstof.... hopelijk is dat nu opgelost.
Eén ding is wel zeker, hij loopt weer als een zonnetje! :] :] (en als die er nou ook nog eens bij komt!) alleen nog ff de carburatie synchroniseren (@RP--> kan ik binnen kort eens langs komen?)

goos
 
ja dat is prima, hoelaat ongeveer? ik ga nu zo eerst nog ff iets anders doen maar de middag of avond is goed.

Goos
 
Laatst bewerkt:
Hier nog een foto van het aangepaste luchtfilter
[img=250]http://home.kpn.nl/jobbema/cmx/luchtfiltermod.jpg[/img]

En hier nog de berekening
Het slangetje heeft een diameter van 12mm en er wordt gemeten over een lengte van 10cm.
inhoud = oppervlak x hoogte --> 0,006 meter x 0,006 meter x 0,01 meter = 0.0000036m3
1cc = 1 cm3 en 1m3 = 1000000 cm3
0.0000036 x 1000000 = 3,6cc
om 3,6cc te gebruiken heeft de rebel 60 sec nodig bij ±1200 toeren.

Goed en dan gaat ik het nu gewoon proefondervindelijk uitproberen of de rebel weer lekker loopt! :]
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan