Honda Rebel (CMX250 + CMX450), deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
....
om 3,6cc te gebruiken heeft de rebel 60 sec nodig bij ±1200 toeren.

Goed en dan gaat ik het nu gewoon proefondervindelijk uitproberen of de rebel weer lekker loopt! :]

ofwel een hele toer (=1 inhaalslag) kost dan (1cc=1cm3=1000mm3):
3,6cc/1200=3600 mm3/1200=3mm3, in woorden uitgesproken: 3 kubieke mm per toer

nog eentje:
3,6cc/min = 60x3,6cc/uur= 216cc/h dus na bijna 5 uur ben je een liter brandstof kwijt

met diezelfde hoeveelheid brandstof had ook een afstand van ongeveer 20 km gereden kunnen worden. bij een gemiddelde snelheid van 60km/h had dat in 20 minuten gereden zijn geweest, dat is een derde van een uur. Met andere woorden: als je de redel stationair laat draaien, gebruikt ie 15x zoveel (5 gedeeld door een derde) als dat je er mee (rustig) rijdt.

Is echt leuk om te weten, want je moet de motor dus niet nodeloos stationair laten draaien, dat is verspilling. Zullen we de motor daarom maar uit zetten als we voor een brug of stoplicht staan te wachten?

@goos: als het je uitkomt zou ergens in de middag tussen 4 en 5 goed uitkomen. Kunnen we meteen ook even naar iets anders kijken waar ik een vraagje over had. Kwam Lydia met je mee, achterop ... of kun je haar met de rebel niet meer bijhouden nu? Dus dan kom jij achterop ;)
 
Laatst bewerkt:
is goed, dan ben ik rond een uur of vier bij jou!

en nope, lydia kan ik niet meer bij houden...
 
Tadaaaaa:
img0837b.jpg

img0838rp.jpg

img0839ce.jpg

img0840fg.jpg


Iets gepoetst :)
Kwam er achter dat die uit 86 is en niet uit 88 :p Staat heel groot naast het serienummer op de voorvork :D Bijna belastingvrij :(
 
nou...bijna belastingvrij ... volgens mij kijkt de belastingdienst naar je kentekenbewijs en niet naar het echte bouwjaar ... wie weet dat zeker? Rob misschien? ehh Rob ... !! Hoe is het daar in het hoge noorden ???
 
nou...bijna belastingvrij ... volgens mij kijkt de belastingdienst naar je kentekenbewijs en niet naar het echte bouwjaar ... wie weet dat zeker? Rob misschien? ehh Rob ... !! Hoe is het daar in het hoge noorden ???

Er wordt naar het bouwjaar gekeken dusssss bijna belastingvrij...... wij vallen met het bouwjaar 1986 nog nèt binnen de oude regeling........

Verder gaat het hier wel, geen veranderingen, eind van de week weet ik meer, dan vertel ik wel even hoe de plannen zijn..... :]
 
Hey RP bedankt voor de klokkies, k heb ze al gebruikt en nu looptie prima!
Volgens mij heb ik de klokkies al vaker gebruikt dan jij :$

En wat de aanpassingen betreft: het rijdt een stuk beter! *O* de rebel trekt vlotter weg en de gas response is flink toegenomen :} zonder veul problemen 95 mijl op de teller O-)
en het verbruik is (bij flink door rijden) 1:20 / 1:21 :Y
Alleen produceert het luchtfilterhuis wel wat meer geluid, maar dat is nog niets vergeleken bij de holle pijpen sommige rebelrijders! })

Tot snel allemaal!

Goos

PS--> komt er nog een najaar rebel meeting?
 
Hoi Bram ziet er erg netjes uit na 24 jaar ik vind het onbegrijpelijk dat de meeste die te koop
worden aangeboden er zo goed uit zien het pleit ook voor de kwaliteit van Honda. Heb dezelfde
ervaring met de scoopys van Honda.
Heb mijn sloper nu helemaal gestript en zo kom je dingen tegen die ik deze winter beslist bij
mijn rebel onderhanden ga nemen.
A) het vet in het stuurhuis was totaal verdroogd en de kogeltjes konden hierdoor niet
lekker soepel meer lopen dus dat pak ik als eerste aan want bij de mijne zal het wel net zo zijn
B) de achterrem werkte eigenlijk nog wel goed maar de remsleutel binnen stond stijf van de roest en was met veel moeite heen en weer te kijgen dus ook die krijgt een beurt.
C) Het luchtfilter was aardig vergaan
D) de carburateur zat aardig wat prut in.
Lekker zo,n sloper je kan ervaring opdoen zonder risico,s aan je eigen motor.
Nog een paar leuke details het blokje weegt 42 kg het (kale) frame 20 kg
dus de zaak is goed te hanteren als je alleen aan het klussen bent.
Ben benieuwd hoe de jouwe loopt als hij net zo mooi loopt als hij eruit ziet heb je een
goede koop gedaan. Groet frits
 
Tadaaaaa:
[http://img828.imageshack.us/img828/9929/img0837b.jpg (afbeelding)]
[http://img192.imageshack.us/img192/8865/img0838rp.jpg (afbeelding)]
[http://img716.imageshack.us/img716/9120/img0839ce.jpg (afbeelding)]
[http://img251.imageshack.us/img251/504/img0840fg.jpg (afbeelding)]

Iets gepoetst :)
Kwam er achter dat die uit 86 is en niet uit 88 :p Staat heel groot naast het serienummer op de voorvork :D Bijna belastingvrij :(
'88, '86 dat zal geen problemen op leveren.
Hopelijk ga je er veel veilige en mooi km's op maken! :]
 
Hoi Bram ziet er erg netjes uit na 24 jaar ik vind het onbegrijpelijk dat de meeste die te koop
worden aangeboden er zo goed uit zien het pleit ook voor de kwaliteit van Honda. Heb dezelfde
ervaring met de scoopys van Honda.
Heb mijn sloper nu helemaal gestript en zo kom je dingen tegen die ik deze winter beslist bij
mijn rebel onderhanden ga nemen.
A) het vet in het stuurhuis was totaal verdroogd en de kogeltjes konden hierdoor niet
lekker soepel meer lopen dus dat pak ik als eerste aan want bij de mijne zal het wel net zo zijn
B) de achterrem werkte eigenlijk nog wel goed maar de remsleutel binnen stond stijf van de roest en was met veel moeite heen en weer te kijgen dus ook die krijgt een beurt.
C) Het luchtfilter was aardig vergaan
D) de carburateur zat aardig wat prut in.
Lekker zo,n sloper je kan ervaring opdoen zonder risico,s aan je eigen motor.
Nog een paar leuke details het blokje weegt 42 kg het (kale) frame 20 kg
dus de zaak is goed te hanteren als je alleen aan het klussen bent.
Ben benieuwd hoe de jouwe loopt als hij net zo mooi loopt als hij eruit ziet heb je een
goede koop gedaan. Groet frits
Wat je eigelijks probeerd te zeggen is dat er niets mis mee is *D en dat ie alleen een grote beurt nodig heeft :Y

nou ff doorwerken dan kun je er volgend weekend lekker op rond toeren :] En als de kleur je niet aanstaat+teveel roest dan weet ik nog wel iets om daar vanaf te komen O-)

Veel succes en plezier en mee!

Goos

PS--> veel en vaak foto's posten doen het altijd goed!
 
Heeft iemand met een 250 een open uitlaat en kan iemand hiervan het geluid laten horen..
wil het niet te ernstig maken namelijk..
thanks!
 
Nog een vraagje..

Ik heb binnenkort een nieuwe voorband nodig, kan iemand een indicatie geven hoeveel dit gaat kosten?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan