Honda Rebel (CMX250 + CMX450), deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Om op te rijden zweer ik bij een jap


164.gif
 
dan komt er tijdens de acceleratie te weinig brandstof in de cilinder.
bijv. omdat deze te arm staat afgesteld, gasnaald te laag, verstopt iets...
om er zeker van te zijn dat dat het probleem is--> ff gaan rijden met de choke er vol op. als de motor dan van onderuit lekker door trekt en niet inhoudt weet je waar je ergens moet gaan zoeken. (naja door trekken met een rebel 250 :+)

Goos


Bedankt voor je reactie Goos,
maar eigenlijk ben ik vrij leek op dit vlak, met choke heb ik dit probleem inderdaad minder, wat betekent dit dan, dat ik de jets van mijn carbu nogmaals moet kuisen of dat ik de afstelling moet wijzigen ?

mvg


Geert
 
Wij bestellen de bandjes in Duitsland {worden gratis thuis bezorgd} en onze vriendelijke achterbuurman zorgt ervoor dat de oude bandjes van de velgen gaan en de nieuwe erop komen te liggen *O* . En dat alles voor een kratje bier :X ;)

* Vrees dat jij weinig aan deze info hebt :') . Maar bij deze is je vraag toch beantwoord :Y
 
bij de meeste sites word die gratis thuis bezorgd, dus dat scheelt wel.

Weet iemand misschien de exacte maat van de voorband? 250 uit 86..

Ik kan evt een metzeler band bestellen bij motorbandenmarkt.nl voor 46,90 euro incl.

Hoe weet ik of een band tubeless is ofniet? Bij ons zit een binnenband in of niet?
 
Vraagje:

Waar haalt iedereen zijn bandjes? En waar laten jullie hem er op zetten?
zorg maar dat je een goeie band koopt, daar heb je veel meer aan dan de goedkoopste band :Y en waar je die band dan koopt maakt vaak wel uit. maar het is wel handig als ze hem er gelijk op kunnen leggen. ipv via het internet...
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie Goos,
maar eigenlijk ben ik vrij leek op dit vlak, met choke heb ik dit probleem inderdaad minder, wat betekent dit dan, dat ik de jets van mijn carbu nogmaals moet kuisen of dat ik de afstelling moet wijzigen ?

mvg


Geert
Tja, het is nu een beetje proberen en zoeken naar waar het probleem zit.
Je kunt proberen om de carb. is zijn geheel rijker te zetten. ( dat is geloof ik de jets needle) maar als je deze te rijk zet zul je merken dat de motor bij 85% gas open harder gaat dan bij vol gas. maar dit is redelijk makkelijk te proberen, gewoon stukkie snelweg uitzoeken waar je na een paar km's weer om kunt draaien. Ik weet niet wat de standaard instelling is, maar ik zou gewoon +1/2 slag proberen. Als dit een beetje effect heeft gewoon nog eens +1/2 slag. dit zal waarschijnlijk al te veel zijn maar (na ±20min afstellen) heb je dat de jet needle helemaal goed staan. :Y

Als het probleem dat nog niet verholpen is moet je verder zoeken _O-
misschien om het een en ander op te helderen:
- De lucht/brandstof verhouding is cruciaal voor een goed lopende motor.
deze kun je wijzigen op de volgende manieren met bijbehorende resultaat (uitzonderingen daar gelaten)

- Meer lucht door bijv. ander luchtfilter, aanpassing luchtfilter = armer mengels
- Gasnaald verhogen = de motorpakt sneller op omdat er eerder (bij minder toeren) meer brandstof in komt. maar ook bovenin krijgt de motor meer brandstof.
- grotere sproeier = bij lagetoeren blijft het mengsel nagenoeg gelijk, naarmate de toeren hoger worden komt er (tov standaard sproeier) meer brandstof naar binnen
- jet needle = de algemene lucht/brandstof verhouding. dit geld voor stationair, lage en hoge toeren.
- aangepaste uitlaat = De uitlaatgassen worden makkelijker afgevoerd en de uitlaad trekt harder aan het blok waardoor er meer lucht wordt aangezogen. resultaat = een armer mengsel

Om hier een voorbeeld van te geven:
Mijn rebel heeft een aangepast luchtfilter en er kan ongeveer 40% meer lucht naar binnen. Omdat de motor ook voorzien is van halfopen uitlaten loopt de motor dus te arm. Omdat te compenceren zijn de gasnaalden met 1,2mm verhoogd en de jet needle 1/4 slag rijker gezet. het resultaat is meer lucht+meer brandstof= meer pk's }) en trekkracht (en ja dat is goed te merken :Y )

misschien krijg je nu een idee van hoe de onderdelen met elkaar samenwerken en wat het effect is. hopelijk heb je er iets aan :Y

Goos


ps--> 'k heb gelezen dat je de carbs al heel vaak hebt schoongemaakt, dus ik ga er vanuit dat daar het probleem niet zit.
 
jep Anke dat heb je helemaal goed!
ik wil (alleen voor jou dan!) wel een tipje van de sluier oplichten...
:Y :Y :Y (ctrl+C --> ctrl+V)
 
Goos...... ik ben helemaal vergeten dat je de 19e jarig was...... Ik schaam me rot, vorige keer dagen te vroeg.... en nu dagen te laat......... |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |(

Maar toch: van harte proficiat met je 26 ste verjaardag, en natuurlijk heb je er een schitterende dag met de jouwen van gemaakt, nog heeeeeel veel jaren in goede gezondheid!! :} :} :} :} :} *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
:]
 
Ohh, shit zeg |( wat een blunder |( ook ik had NOOIT meer aan Goos zijn verjaardag gedacht |( .


***Komt door RP :Y , hij is altijd degene die 's morgens in alle vroegte de jarige geluk wenst waardoor wij natuurlijk direct volgen :Y.



Er is op de dag des onheils zelf dus helemaal NIEMAND die aan onze Goos gedacht heeft....SCHANDALIG !!!


@ Goos, beter laat dan nooit jongen
h075.gif
en nog vele gelukkig, liefdevolle en natuurlijk gezonde jaren toegewenst.

Dikke
a010.gif
van ons 3-tjes.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad, afgelopen dinsdag ben ik 26 geworden *O*

Dus allen bedankt voor uw reactie!

@--> al die mensen die mij lastig vallen met pm's --> gedaan en beantwoord!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan