mun nwe driewieler

ik heb met mijn gs ook problemen met de achterrem. ik krijg hem niet op druk.
Ik heb een vacuumpomp maar ook daarmee lijkt het of ik de lucht er niet uit krijg.

Op advies heb ik de remleiding van de bak direct op de achterrem van de motor gezet. Dit omdat het aan de kant van de rempomp niet kan. Dat is een hele gekke aansluiting.
Maar nu wil het dus maar niet lukken om er ook maar een beetje druk op te krijgen.
Ik zit al te denken om hem weer los te halen en voorlopig dan maar zonder geremt zijspan wiel te rijden.

Heb je de abs er nog ussen zitten? dan kun je inderdaad er liggen te klote voor het goed komt
Je zult rustig aan moeten rondpompen en na veel geduld gaat het lukken
 
Zuigers van kunststof ken ik niet, dat lijkt me ook heel bijzonder. Je hebt wel Brembo zuigers met kunststof coating.
De kleintjes beginnen volgens mij bij A05. A08 zijn de grotere remklauwen die op Guzzi Laverda, BMW zitten.

@Rutger, schuiven je pennen van de achterrem nog wel? Anders kun je blijven ontluchten, maar remt hij nooit.
 
Heb je de abs er nog ussen zitten? dan kun je inderdaad er liggen te klote voor het goed komt
Je zult rustig aan moeten rondpompen en na veel geduld gaat het lukken


Ik heb, gelukkig, geen ABS op de gs. :N
Maar ik ben niet zo goed in rustig aan he.
Dat moet je ondertussen toch wel weten. :P



@Rutger, schuiven je pennen van de achterrem nog wel? Anders kun je blijven ontluchten, maar remt hij nooit.

Je bedoelt de pennen waar de klauw zelf op schuift? Die doen het gewoon. Ik heb tussen de rem blokjes een houtje gedaan dus de bussen lopen ook niet helemaal tot het einde.
 
http://www.2dehands.be/motoren/accessoires-onderdelen/overig/garage-opruiming-bmw-hd-honda-175213900.html

ikke lol

thanks, maar ben op zoek naar brembo's met de gaten onderin, deze hebben de gaten aan de zijkant
zoals deze
full


@rutgerjuh
hoe ziet de remklauw eruit?zoiets
full
 
thanks, maar ben op zoek naar brembo's met de gaten onderin, deze hebben de gaten aan de zijkant
zoals deze
[afbeelding]

@rutgerjuh
hoe ziet de remklauw eruit?zoiets
[afbeelding]
Dit is er een van een achterrem, Deze worden op de kardanklok gemonteerd.
De onderste die je post is inderdaad een achterrem van een R1100, of de voorrem van een C1.
Jij zoekt waarschijnlijk een voorrem van een K-serie, die hebben twee oogjes aan de zijkant.
 
was weer te kriptiesch denk ik.
de brembo's in de advertentie hadden de gaten aan de zijkant (zoals de A08 voorrem).
ben op zoek naar de brembo's met gaten onderin. denk dat met de gaten onderin het makkelijker is om de adapter pas te (laten) maken.
de brembo's zijn bedoelt voor de achterrem en zijspanrem.
hier foto van spanrem
full


wilde vandaag verder met de bak, maar kwam een probleem tegen :)
full

toen maar verder gegaan met de rem, zijspanrem losgekoppeld
& alleen de achterrem is nog maar aangesloten.
full
 
Laatst bewerkt:
Ja, dan moet je een Brembo achterrem van een BMW hebben. Ik heb zowel die vaste, van de K-serie, als het R1100 exemplaar hier liggen. Die mag je wel lenen om malletjes te maken. Ik kan ook wel metingen voor je op een blaadje zetten.
 
filosofiesche vraag:
slopen of opknappen?

de ouwe span trekker ligt nu uit elkaar, dus slopen of opknappen.

Opknappen kost tijd, geld, bloed, zweet en tranen.
heb nu 2 complete xs1100's & een derde niet echt nodig.
toch eigenlijk zonde om te slopen.

lees/hoor wel eens verhalen over verbogen frame/balhoofd
xs1100 frame ziet er stevig uit, hoe groot is de kans dat het frame/balhoofd krom is?
 
filosofiesche vraag:
slopen of opknappen?

de ouwe span trekker ligt nu uit elkaar, dus slopen of opknappen.

Opknappen kost tijd, geld, bloed, zweet en tranen.
heb nu 2 complete xs1100's & een derde niet echt nodig.
toch eigenlijk zonde om te slopen.

lees/hoor wel eens verhalen over verbogen frame/balhoofd
xs1100 frame ziet er stevig uit, hoe groot is de kans dat het frame/balhoofd krom is?

Opslaan, is dat een optie?
 
opslaan om het opslaan vind ik nergens op slaan :9
opslaan om later op te knappen = geen probleem.
(gaat waarschijnlijk een jaar duren voor ik er aan begin en het opknappen zelf duurt natuurlijk eindeloos)
 
Laatst bewerkt:
opslaan om het opslaan vind ik nergens op slaan :9
opslaan om later op te knappen = geen probleem.
(gaat waarschijnlijk een jaar duren voor ik er aan begin en het opknappen zelf duurt natuurlijk eindeloos)

Ik dacht meer aan: Opslaan, voor de heb. Gewoon voor de onderdelen. Je kunt natuurlijk ook de belangrijkste onderdelen los opslaan, dat neemt mogelijk wat minder ruimte in.
 
Terug
Bovenaan Onderaan