Waar op te letten bij aanschaf honda magna vf 750c

gatygun

Rookie
20 jul 2009
22
0
Goededag,

Ik heb totaal geen ervaring met motors en ben op het moment dan ook een motorrijbewijs aan het halen. En ben van plan om een honda magna vf 750c aan te schaffen ( 2e hands ). ( 3e generatie )

Nu krijg ik van de één te horen dat ik op de uitlaten moet letten, de andere op die wielen etc, maar niemand die maar echt zegt waar ik echt op moet letten. Aangezien al die dealers hun eigen straatje schoon praten.

Doordat ik nieuw op het forum ben, heb ik al het één en andere proberen uit te vinden, maar kon het via de zoekfunctie niet echt een topic over vinden.

Mijn vraag is, waar moet ik opletten zodat ik niet binnen 1000 kilometer aan een reparatie zit van 3000 euro waar ik dus totaal geen geld voor heb ( student ).

Het gaat dus om de laatste generatie magna's. Ik hoop dat iemand me wat kan helpen hiermee.

alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Hoi gatygun,

Mijn ega heeft nu al 3 jaar lang een Magna 750 uit 1985. Tot op heden geen problemen mee gehad (op de beurtjes na dan, olie, filters ect). Het is een krachtige 4-cilinder en hij loopt als een zonnetje. Wij hebben hem destijds ook gekocht bij een dealer en die vertelde toen al dat de Magna echt een hele betrouwbare motor is. Andere motorrijders uit onze vriendenkring bevestigen dit bericht ook. Maar als je gaat kijken bij een dealer, vraag altijd om een proefrit en vooral vragen wanneer de motor zijn laatste onderhoud heeft gehad en check de banden.
Veel succes,
 
En als ik het juist heb, bedoel je dit type:

full
 
En als ik het juist heb, bedoel je dit type:

[afbeelding]

bedankt voor de reactie sillie en wimvf750c.

Ja dat is inderdaad het model dat ik voor ogen heb op dit moment.

Moet ik anders nog ergens op letten ketting uitlaten?

ik zal het topic vanavond doorlezen dat gelinkt is, bedankt.
 
bedankt voor de reactie sillie en wimvf750c.

Ja dat is inderdaad het model dat ik voor ogen heb op dit moment.