cb 1300 turbo

Status
Niet open voor verdere reacties.

boneless (jeroen)

Die hard MF'er
14 feb 2006
384
0
kuinre
heb weer een mooi project voor een klant klaar!!!!

spec,s standaard
cb1300 4 cilinder

117,73 nm ahw bij 6344 rpm
119,3 pk ahw bij 7858 rpm

spec,s vdb works
cb1300 4 cilinder turbo

226 nm ahw bij 4858 rpm (100nm ahw bij 2150 rpm!!!)
226 pk ahw bij 8128 rpm
full
 
Godver dat ziet er lekker uit, mooi weggewerkt.
En lekker bijna dubbel de paardjes.
 
Dit betreft de topic waar ik op zat te wachten... :} :} :}

Ik wil ook een turbo op mijn X4, zelfde blok en ziet er echt perfect uit.

Ik ga je even mailen voor het een en ander.
 
Heel mooi gedaan Jeroen :). Je bent er al erg handig in :}. En dat ook nog eens op een fiets die ik graag zie *O*.

Heb je nu een EGT meetpunt voor de turbo zitten? (op de uitlaatflens)

En de grote vraag: Welke turbo hangt er onder? :)
 
Laatst bewerkt:
Heel mooi gedaan Jeroen :). Je bent er al erg handig in :}. En dat ook nog eens op een fiets die ik graag zie *O*.

Heb je nu een EGT meetpunt voor de turbo zitten? (op de uitlaatflens)

En de grote vraag: Welke turbo hangt er onder? :)


er zit idd een egt meet punt op de flens,,,,voor het afstellen van het management.
de turbo die er op zit is een kkk k04 225pk audi tt ,,,,,,0,5 bar vuldruk.
 
Dat was ook de bedoeling toen ik mijn fiets bij Jeroen neerzette............ Een zo standaard mogelijke look! :]

Enne X4R; deze watergekoelde CB1300 SC54 heeft niet hetzelfde blok als jouw X4 (SC38). Die heeft (bijna) hetzelfde luchtgekoelde blok als de eerdere CB1300 SC40 (1999-2001) en zelfs die is qua cilinderkop ietsjes anders. Van de X4 kom ik met enige regelmaat turbo's tegen in Duitsland en NL, is daar (nog) geen kit voor te krijgen?

Ik ga mijn CB binnenkort ophalen bij Jeroen maar ik kan je nu al zeggen dat je fiets in vertrouwde handen zal zijn bij hem........ *O* *O* *O* *O*
 
Laatst bewerkt:
Dat was ook de bedoeling toen ik mijn fiets bij Jeroen neerzette............ Een zo standaard mogelijke look! :]

Enne X4R; deze watergekoelde CB1300 SC54 heeft niet hetzelfde blok als jouw X4 (SC38). Die heeft (bijna) hetzelfde luchtgekoelde blok als de eerdere CB1300 SC40 (1999-2001) en zelfs die is qua cilinderkop ietsjes anders. Van de X4 kom ik met enige regelmaat turbo's tegen in Duitsland en NL, is daar (nog) geen kit voor te krijgen?

Ik ga mijn CB binnenkort ophalen bij Jeroen maar ik kan je nu al zeggen dat je fiets in vertrouwde handen zal zijn bij hem........ *O* *O* *O* *O*
succes ... je hebt zo 220 pk tot je beschikking... :X godsamme das een bult
 
Het koppel vind ik veel belangrijker......... Rijdt lekkerder! :]
Daarom rijdt ik dit soort fietsen, veel toeren en schakelen heb ik geen lol in! Met een turbo kun je zo naar de 300+ pk maar dan wordt het nog veel ingrijpender, kostbaarder en kwestbaarder. In principe is er nauwelijks iets veranderd aan het blok zelf en dat bevalt me wel. :Y :}
 
Dit is een hele z(j)ieke brommer. Optrekken in 5e versn. is geen probleem meer, vermoed ik...
Erg mooi gedaan!! En veel rijplezier toegewenst
 
kan je zomaar op "een" blok een turbo schroeven>? ik bedoel kan het blok/frame/achterbrug de power aan? of komt er meer bij kijken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan