Perfecte racebus: Citroën Jumpy 2.0 Hdi

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tapey

MF veteraan
8 sep 2004
2.808
397
Rotterdam
Twitter
Hierbij bied ik Citroën Jumpy 2.0 HDi aan. Ik heb hem in maart 2008 gekocht voor € 6000 bij een autobedrijf (bon beschikbaar). Nu voor slechts € 4900,-. € 4250,=. Zelf heb ik hem gekocht voor het vervoer van mijn racemotor en alle bijbehorende spullen van en naar de diverse circuits.

Er passen gemakkelijk twee motorfietsen in de laadruimte. Zelf heb ik er heel comfortabel in geslapen. De laadruimte is voorzien van binnenverlichting en is van binnenuit afsluitbaar. De Jumpy heeft een grote en praktische laadruimte.

Let op: deze heeft een 2.0 HDi-motor. Deze is heel anders dan de oude 1.9 diesel!! Met de 2.0 HDi kun je zeer vlot meekomen in het verkeer. De acceleratie is uitstekend. Een kruissnelheid van 140 km/h is geen enkel probleem met deze wagen. Als extra heeft deze cruise control, waarmee je comfortabel en snel grote afstanden aflegt. Hij is ook zuinig en betrouwbaar. Ik heb er nooit problemen mee gehad; gewoon starten en gaan.

Een Jumpy (in deze uitvoering) is een zeer goed, voordelig alternatief voor een veel duurdere Volkswagen bus. Zelf heb ik hem anderhalf jaar gebruikt als eerste (enige) wagen. Parkeren is makkelijk, ook in de stad. De meeste parkeergarages kan hij gewoon in (doorrijhoogte meer dan 1,95 m).

Het is misschien niet de mooiste, maar beslist wel een degelijke, betrouwbare, snelle bus.

Gegevens:
- vermogen 69 kW (94 pk)
- wielbasis 282 cm
- breedte 181 cm
- laadvermogen 895 kg
- bouwjaar mei 2001
- voorbank geschikt voor maximaal 3 personen
- stuurbekrachtiging
- heeft pas een beurt gehad, met nieuwe olie, filters, enz.
- motorisch 100%
- heeft nieuwe remschijven rondom
- per maart 2008 heeft hij een nieuwe distibutieriem gekregen (kmstand 160510)
- APK tot maart 2010!

Extra's:
- goed werkende cruise control met memory toets!
- radio/cd speler
- centrale deurvergrendeling (vallen ook de zijdeur en achterdeuren onder)

Zie foto's of mail voor meer info.

Overname met inhoud (Blade) bespreekbaar!

full
 
Laatst bewerkt:
heb je ook een foto van de laadruimte met 2 motoren? want ik betwijfel of ik die van mij erin krijg..

ziet er netjes uit :Y
 
ik heb er ook eentje gehad en het is ff uitzoeken en wat behelpen als je t alleen moet doen, maar er passen idd wel twee racers in.

(dan zit ie ook wel echt vol, je moet er geen 3 extra sets wielen en n kuip meer gaan bijgooien)
 
Laatst bewerkt:
Serieus leuke bus, ik prop mijn motor nu al jaren in mijn kangoo. Maar ben wel op zoek naar wat ruimers. Ik denk er nog even over...

Even een vraag: wat is het verbruik als je gewoon aan het cruisen bent met die bak in (liter/km)? Ongeveer heh, met die kangoo 1.9d (ja wel zo'n oude atmosferische) haal ik zo' 1 op 15 voornamelijk snelweg dan.
 
Laatst bewerkt:
Serieus leuke bus, ik prop mijn motor nu al jaren in mijn kangoo. Maar ben wel op zoek naar wat ruimers. Ik denk er nog even over...

Even een vraag: wat is het verbruik als je gewoon aan het cruisen bent met die bak in (liter/km)? Ongeveer heh, met die kangoo 1.9d (ja wel zo'n oude atmosferische) haal ik zo' 1 op 15 voornamelijk snelweg dan.
Misschien dat je dat wel haalt bij rustig rijden en veel snelweg, maar ik denk dat 1:13 a 14 realistischer is met de Jumpy.
 
Na de verplaatsing zijn de geïnteresseerden de advertentie kwijt... B|

Nog een foto dan maar

full
 
hier ga ik eens goed over nadenken.
Heb je evt interesse in een seat cordoba vario tdi 110 pk uitvoering (is gechipt naar 140pk, neon koplampen, erg nette staat...)
Hoi, bedankt voor je interesse. Mmmm... Seat kan ik niet zo veel mee. Heb net zelf een anxdere auto gekocht :)
 
Ik heb even de laadruimte opgemeten: lxbxh = 207 x 160 x 134.

Om en nabij, want het is niet een exacte rechthoek, er zijn wielkasten en andere uitsteeksels/uitsparingen.
 
Die seat die ik heb is eigenlijk gewoon een Volkswagen hoor. Heeft dezelfde motor als die van de Volkswagen Passat TDI.
Seat lijkt me een prima merk! Maar ik heb inmiddels al een andere auto, vandaar :)

Inruilen voor een kleinere auto voor m'n vrouw zou wel bespreekbaar zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan