post hier je grootste sleutelblunder !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Skwefje

MF veteraan
27 mrt 2003
1.565
0
omgeving Tilburg
Ik zal het spits wel afbijten. Een paar jaar terug reed ik nog op mijn ouwe trouwe Kawa ltd 440 (RIP). Toen ik 120 reed brak in ene de distributie ketting. Niet op mijn bek gegaan (vond ik best knap van mezelf :+ ) en vol goede moed begonnen met sleutelen. De schade was gelukkig erg beperkt gebleven en met wat pakkingen en wat kettingen konden we het wel redden.

Tijdens het opbouwen van het blok moesten we een momentsleutel hebben met een kleiner en nauwkeuriger bereik dan we in huis hadden. Op dat moment waren we bezig met het vastzetten van de balansassen. Die hadden we handvast gedraaid waarna we erop uit gingen om een juiste sleutel op de kop te tikken. Zo gezegd zo gedaan, alleen waren we vergeten dat de bouten van de balansassen alleen maar handvast zaten. Wij vrolijk verder gaan met opbouwen, en toen alles eronder hing liep het blok als nooit tevoren...voor ongeveer 50 km. Toen draaide letterlijd alles in de soep: kleppen krom, krukas vernacheld, kettingen wederom naar de filistijnen ;(

Volgende keer toch maar beter opletten... :+
Iemand anders een leuke sleutel-anekdote?
 
Mijn voorvorken voorzien van nieuwe olie keerringen,... ze weer gemonteerd en vervolgens weg gereden zonder de bouten waar de voorpoten mee op het balhoofd zitten goed aan te draaien... Gelukkig ree ik heel langzaam toen ik voor de eerste keer remde, want mijn motor was gelijk 20 cm lager aan de voorkant...

Ook een keertje gehad dat na het sleutelen in een linker bocht de kap van mijn radieur af viel,... schroefjes helemaal vergeten...

En een keertje olie ververst en vergeten de olieplug onder in de motor te doen.. was nog toen ik bij mijn ouders sleutelde,.. mijn moeder was me heel dankbaar ;o)
 
In mijn brommer periode heb ik ooit eens de zuiger van m'n Yamaha DT verkeerd om gemonteerd. Ik dacht dat het pijltje naar m'n inlaat moest in plaats van naar m'n uitlaat |(
Het heeft lang geduurd voordat ik erachter kwam dat ie verkeerd om zat. Hij starte namelijk wel, maar hij bleef alleen draaien als ik m'n gas voluit open hield. Hij was dus helemaal futloos :z

Na het omdraaien liep hij weer perfect trouwens.....
 
Met iets teveel bier op een xs650 blok dichtbouwen en dan als alles in het frame zit erachter komen dat de nokkenas er een slag verkeerd om in ligt.

Aan een kant gaatjes voor de grondplaat en aan de andere kant de nok voor de puntjes..................shit................

"Hee eeeuuhh, zitten er aan jouw kant gaatjes in het blok ?"

Ja hoezo ?

"Nou aan mijn kant zitten ze niet maar hier steekt wel de nok uit voor de punten"

Kutgodver...nou eeuuhh....biertje dan maar?
 
ik had de perfekte sproeierafstelling gevonden (dacht ik) van mijn husaberg 650.
een testritje maken dus.
zo 'n husaberg heeft geen ventilator dus ik zette de motor uit aan de lichten om m nie te heet te laten lopen.
hij wilde niet meer starten, de sproeiersetting was niet goed voor een hot-start.
gezellig 6km wandelen met een supermotard in de hand :+
 
GHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAA


sukkel!


da was ik dus

gehehhehe

|( ik zelf ben de middelstekarterpakking vergete van me HVA |(

|( het tandwiel waar me ditriketting om loopt warm gestookt en verkeerd op op de as getimmerd tegen het carter aan zodat we er niet meer met de pullie onder konden. |(

|( me eige 2 uur op me flikker gegeve dat ik nie gekeken had dat me RS250 zonder carter olie stond en hoe ik da nu op moest gaan lossen |( |

8-)
 
Ooit een xl500 in onderdelen gekocht. Hele blok lag uit elkaar en moest gereviseerd worden. Ik alles keurig hersteld, ga proefrijden en na 8 km. bijna op mijn bek. Had de vorige eigenaar de olie aftapplug wel erin gedraaid, maar niet vast gezet en ik had het niet gecontroleerd :z De hele achterband vol met olie dus |(

Gelukkig geen schade aan het blok :]
 
Bij dezelfde xs650 wederom met veel te veel bier op bougies wisselen , we hadden nergens vet dus dan maar zo erin, gaat wel erug stroef, tering, dan de sleutel er maar op.

Met 2 handen bijna niet rond te krijgen, hij zal toch niet.......godver, zo scheef als maar kan, hele draad in de kop naar de kloten.....nog maar een biertje dan........
 
Even een andere "sleutelblunder",

Leen ik m'n bike uit aan een vriend om even een boodschap te doen (pizza!!), belt ie een kwartiertje later op: "ik heb de sleutel laten vallen, ergens tussen het blok".....

Dus op de andere bike (fiets red.) er naar toe gegaan. Bleek de sleutel onvindbaar (bleek later: onder de tank geschoven te zijn langs het balhoofd/frame naar beneden....)
Staan we daar met z'n de kappen eraf te schroeven, zitting d'r af en de tank eraf te slopen. Na een half uurtje de sleutel eindelijk gevonden en met ontdooide pizza's naar huis gegaan. |( |( |(

:X
 
Bij dezelfde xs650 wederom met veel te veel bier op bougies wisselen , we hadden nergens vet dus dan maar zo erin, gaat wel erug stroef, tering, dan de sleutel er maar op.

Met 2 handen bijna niet rond te krijgen, hij zal toch niet.......godver, zo scheef als maar kan, hele draad in de kop naar de kloten.....nog maar een biertje dan........

Bij een maat van me ook een keertje gebeurd: zijn CB 200 proberen we lopend te krijgen zonder meteen het blok eronderuit te halen. Bij het losdraaien van de bougies brak de draad van de bougie af. De ene helft kwam eruit, en de andere helft zit nu te wachten op demontage van de kop.

Werk hebben is niks, maar werk houden.... :+
 
Bij dezelfde xs650 wederom met veel te veel bier op bougies wisselen , we hadden nergens vet dus dan maar zo erin, gaat wel erug stroef, tering, dan de sleutel er maar op.

Met 2 handen bijna niet rond te krijgen, hij zal toch niet.......godver, zo scheef als maar kan, hele draad in de kop naar de kloten.....nog maar een biertje dan........



hahahahaahahahhahahha wat een geweldig verhaal!! je hebt er nog schijt aan ook volgens mij! alle sleutelprobleempjes worden met een pilsje opgelost!! *D
schitterend....
 
idd heb ik ook eens me contactsleutel onder me tank laten vallen, op het frame bij het balhoofd, ploep, onder de tank verdwenen, tijdens vakantie, eerst met 4 man die motor staan jonassen, hielp niet, dus bagage erof, Bagstar tabnkcover van tank af, zijkappen erfa, zadel eraf, tank eraf, en plink, plonk, plink, sleutel op de grond.

Maar is geen echte blunder, wel met me vorige R1 kleppen gestald, alles weer in elkaar, stukje rijden, zit te kijken of die warm wordt, temp meter loopt niet op, ik denk : zal er een nog een luchtbel inzitten, whoaaaaaa, vergeten koelvloeistof in me motor te gooien, dus meteen gestopt, vriendin gebeld om even de flessen koelvloeistof te komen brengen die al nietjes klaarstonden.

Gelukkig geen schade, kwam er snel genoeg achter, was al na 2 km.
 
Nokkenasketting vervangen van een CBR600. Vergeten de tandwielen van de nokkenassen los te schroeven. De oude ketting eraf was geen probleem. Nieuwe erop ging me toch lastig. Bij het samenstellen van de schakels knikkerde de ketting onder in het carter... :( (losse schakels vissen lukte niet)

Dus carterpan eronderuit (horizontaal gesplitst, :} dank u Honda, ketting delen zoeken in de olie, nokkenas tandwielen eraf gehaald, ketting opnieuw van onderen naar boven gebracht.
(carterpan er nog maar effe afgelaten, je weet namelijk nooit.... :+ )
Toen ging het wel... Pfff
 
Nieuwe remblokken op m'n R1 gezet, klauwen met de hand vastgedraaid, en vervolgens wordt er geroepen dat de koffie klaarstaat. (natrekken met de momentsleutel doen we zo wel effe)

Goed, koffie drinken dus, en terug 't schuurtje in, waar waren we gebleven?

O ja, motor maar effe af gaan spuiten bij de plaatselijke wasstraat. De eerste paar keer remmen onderweg niks aan de hand, daarna toch serieuze klonk-klonk geluiden uit 't vooronder. Nog net op tijd, alle bouten zater er nog in maar waren al wel zo'n halve centimeter losgelopen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan