Sportieve naked-bike rijders

Dan wordt het deze :)
Wellicht komt er nog een keer een mooie actiefoto voor in de plaats.
full
 
Mods niet echt, alleen wilbers racing suspension binnenwerk in de voorvork.
Verder is ie standaard, bevalt prima.
Google maps kaartjes heb ik niet zoveel mee, ik rijd het meeste in de buurt.
De buurt is, Den Bosch,Waalwijk,Zaltbommel, Breda. In die hoek een beetje...
 
dat wel maar niet op de foto vast gelegd

kd op straat is posen

op als het op het circuit gebeurd weet je dat je de motor rechter moet zetten.

waar heb je die bs gehaald?

kneedown heeft wel functies, zowel op straat als circuit
op straat kan je even hard als op een circuit gaan, hangt er vanaf waar je rijdt

als het op circuit gebeurd moet je de motor rechter zetten :?
ik hoop dat je weet dat de knie ook dient als hulpmiddel als je achterwiel uitbreekt (of je voorwiel schuift) tijdens het kneedownen
als je dan je knie naar buiten drukt heb je kans dat je wiel terug grip pakt, ken iemand die al 4x gered is hierdoor, heeft nogal een wilde rijstijl
kneedown dient ook voor je hellingshoek af te tasten
stepjes zijn nogal kostelijk als je ze continu aan grond rijdt volgens mij :+

als je altijd je motor meer en meer rechtop gaat zetten bij het kneedownen en je knie maximum naar buiten ga je bij gripverlies je knie niet meer verder naar buiten kunnen drukken bij gripverlies ;)
 
Laatst bewerkt:
Heey mensen!
Ik meld me hier ook (het FZ-6N topic is dood hier).

Uh,

Oh!
Motor:
dbb94898cf468aa18730201b9e026454

Mods:
Akrapovic uitlaten
Led achterlicht met geïntegreerde knippers
Kleine kentekenplaathouder
Xenon verlichting voor

Favoriete speeltuin:
Lekdijk

Gelijk een leuke vraag (wekt altijd een discussie op)
Hebben jullie een windscherm, en zo ja: waarom en scheelt het veel? :P
Ik zit er al een tijdje over te denken, maar die voor mijn motor zijn zo gruwelijk lelijk :N
 
Laatst bewerkt:
Heey mensen!
Ik meld me hier ook (het FZ-6N topic is dood hier).

Uh,

Oh!
Motor:
[afbeelding]
Mods:
Akrapovic uitlaten
Led achterlicht met geïntegreerde knippers
Kleine kentekenplaathouder
Xenon verlichting voor

Favoriete speeltuin:
Lekdijk

Gelijk een leuke vraag (wekt altijd een discussie op)
Hebben jullie een windscherm, en zo ja: waarom en scheelt het veel? :P
Ik zit er al een tijdje over te denken, maar die voor mijn motor zijn zo gruwelijk lelijk :N


welkom,

Windscherm als je het zo mag noemen heb ik ja. :Y
Of het scheelt: ja , net ff wat minder turbulentie rond de helm. :]
Voor een Speed is het gelukkig wel mooi. *O*
 
mss kunnen we eens een kneedown work shop houden,het is mij ook nog nooit gelukt maar heb het wel meerdere malen geprobeerd.

twijfel of het wel met mijn 16 jaar oude fiets lukt.
hij heeft nou niet echt een geweldige gewichts verdeling.....
 
waar heb je die bs gehaald?

kneedown heeft wel functies, zowel op straat als circuit
op straat kan je even hard als op een circuit gaan, hangt er vanaf waar je rijdt

als het op circuit gebeurd moet je de motor rechter zetten :?
ik hoop dat je weet dat de knie ook dient als hulpmiddel als je achterwiel uitbreekt (of je voorwiel schuift) tijdens het kneedownen
als je dan je knie naar buiten drukt heb je kans dat je wiel terug grip pakt, ken iemand die al 4x gered is hierdoor, heeft nogal een wilde rijstijl
kneedown dient ook voor je hellingshoek af te tasten
stepjes zijn nogal kostelijk als je ze continu aan grond rijdt volgens mij :+

als je altijd je motor meer en meer rechtop gaat zetten bij het kneedownen en je knie maximum naar buiten ga je bij gripverlies je knie niet meer verder naar buiten kunnen drukken bij gripverlies ;)
eim wit stoepit :+
 
mss kunnen we eens een kneedown work shop houden,het is mij ook nog nooit gelukt maar heb het wel meerdere malen geprobeerd.
Goed plan, ik ben er ook nog steeds niet (al scheelt het weinig volgens anderen). Ik heb blijkbaar toch moeite om net dat laatste stukje te doen.

Moet ook wel zeggen dat het met een krappe 300Kg aan dikke naked ook niet echt makkelijk is om dat bijvoorbeeld op een rotonde te oefenen en bij ruimere bochten moet ik meteen echt hard gaan om die massa goed plat te leggen.
 
waar heb je die bs gehaald?

kneedown heeft wel functies, zowel op straat als circuit
op straat kan je even hard als op een circuit gaan, hangt er vanaf waar je rijdt

als het op circuit gebeurd moet je de motor rechter zetten :?
ik hoop dat je weet dat de knie ook dient als hulpmiddel als je achterwiel uitbreekt (of je voorwiel schuift) tijdens het kneedownen
als je dan je knie naar buiten drukt heb je kans dat je wiel terug grip pakt, ken iemand die al 4x gered is hierdoor, heeft nogal een wilde rijstijl
kneedown dient ook voor je hellingshoek af te tasten
stepjes zijn nogal kostelijk als je ze continu aan grond rijdt volgens mij :+

als je altijd je motor meer en meer rechtop gaat zetten bij het kneedownen en je knie maximum naar buiten ga je bij gripverlies je knie niet meer verder naar buiten kunnen drukken bij gripverlies ;)

ohh

daarom zetten een Pedrosa, een Rossi etc. de motor zo snel mogelijk na de appex rechter

http://www.highrevs.net/motogp_gallery/rossi-pedrosa-duel-wallpaper-mugello-050607.jpg

dat doen ze om het uitbreken van het voor en achterwiel op te vangen :?
 
Laatst bewerkt:
ohh

daarom zetten een Pedrosa, een Rossi etc. de motor zo snel mogelijk na de appex rechter

http://www.highrevs.net/motogp_gallery/rossi-pedrosa-duel-wallpaper-mugello-050607.jpg

dat doen ze om het uitbreken van het voor en achterwiel op te vangen :?

???? als je volgas geeft op grote hellingshoek ga je direct op je gezicht
nogal logisch dat ze terug rechter komen. dat weet toch iedereen

ik moet je toch niet gaan vertellen hoe je precies een bocht moet maken, met insturen, op hellingshoek brengen, en terug rechtkomen bij het uitaccelereren

we hadden het over de kneedown zelf, niet over ervoor en erna

als je blijft kneedownen ga je cirkeltjes draaien, ik denk ook niet dat dat de bedoeling is op circuit :P
 
Laatst bewerkt:
daarom zetten een Pedrosa, een Rossi etc. de motor zo snel mogelijk na de appex rechter
ik moet je toch niet gaan vertellen hoe je precies een bocht moet maken, met insturen, op hellingshoek brengen, en terug rechtkomen bij het uitaccelereren
Inderdaad, hoe sneller de motor na de apex weer recht staat hoe sneller je op het gas kan voor het uitaccelereren.

En over dat hellingshoek meten met een kneedown lijkt me ook helder: ik haal nog (net) geen kneedown maar dat betekend dus dat ik gewoon nog helling over heb, niks mis mee dus :+ .

Overigens wel uitgaande dat je dus wel uithangt en een knietje uitsteekt want als je dat niet doet dan ben je dus al lang plat als je knie het asfalt raakt _O-
 
Laatst bewerkt:
Ik heb sinds een weekje nu dat schermpje erop zitten van Ermax. Ik merk wel verschil, maar je moet er niet teveel van verwachten. Bij mij haalt het alleen wat druk weg van m'n borstpartij. Mijn helm zit nog altijd wel in de wind.

Als je echt hard wilt rijden krijg je met of zonder schermpje vanzelf wel een dikke nek. Of je moet echt zo'n achterlijk groot chopper scherm op je bike zetten :)
 
Als je echt hard wilt rijden krijg je met of zonder schermpje vanzelf wel een dikke nek. Of je moet echt zo'n achterlijk groot chopper scherm op je bike zetten :)
Nee hoor, gewoon lekker plat op je bike gaan liggen en net doen of het een SS is, 'voelt' ook snel :+

jbar.jpg


... maar ff serieus; door je houding aan te passen kun je veel druk van je nek weg halen. Ik ben voor de zomer met een groepje terug komen blazen over de snelweg vanuit Croix, uurtje of twee aan een stuk 150-170 op de teller en dat viel alles mee.
 
Ik heb sinds een weekje nu dat schermpje erop zitten van Ermax. Ik merk wel verschil, maar je moet er niet teveel van verwachten. Bij mij haalt het alleen wat druk weg van m'n borstpartij. Mijn helm zit nog altijd wel in de wind.

Als je echt hard wilt rijden krijg je met of zonder schermpje vanzelf wel een dikke nek. Of je moet echt zo'n achterlijk groot chopper scherm op je bike zetten :)
Hmm, dan maar geen schermpje. Als het veel verschil met zich meebracht zou ik het wel overwegen, maar ik vind het echt superlelijk! :r

Over KD's gesproken...
Allebei in dezelfde bocht, ik vind de tweede foto stoerder :+
685391967_6_OQOi.jpeg

685391984_6_8OuZ.jpeg


Was overigens gemaakt toen ik nog 25 kw reed, nu rijd ik als een oud wijf, een vermogens verschil van factor 3 is echt eng in de bochten in het begin |(
Sinds vandaag vol vermogen *O*
 
Laatst bewerkt:
Dapper hoor zo plat ben ik nog niet gekomen met mijn CB 1300,wel 1 keer met de Blackbird maar dat was meer noodzaak,had de keus of in het gras op mijn bek vallen of zo plat gooien zodat ik toch nog de afrit van de snelweg kon halen.
Ik vind de CB toch wel een zware jongen ik heb het idee dat je met de CB een behoorlijke snelheid moet hebben om zo plat te gaan ( of ik doe iets niet goed ) enne ik ben nog niet zo dapper om er half naast te gaan hangen ik krijg dan het gevoel dat ik eraf donder.
 
Laatst bewerkt:
Hmm, ik heb een lichte 600cc fiets, dus dan heb je meer 'speling' als ik het zo mag noemen.
Met een 1300 zou ik het zelf ook niet gaan proberen :/
De truuc is om zelf aan de binnenkant van de bocht te gaan hangen zodat je motor rechter-op kan blijven en je dus meer grip hebt en harder door de bocht kunt *O*
Mja, als je het wilt doen, vertrouwde bocht nemen en rustig opbouwen.
Of een keer in het buitenland in de bergen rijden, als je dan terugkomt in nederland rijd je zo je knie aan de grond :+
 
Ik vind de CB toch wel een zware jongen ik heb het idee dat je met de CB een behoorlijke snelheid moet hebben om zo plat te gaan ( of ik doe iets niet goed ) enne ik ben nog niet zo dapper om er half naast te gaan hangen ik krijg dan het gevoel dat ik eraf donder.
Ik kan dat beamen Pek, je moet redelijk wild doen met een CB1300 om dergelijke hellingshoeken te halen..... maar ik probeer het toch regelmatig :+

Met een 1300 zou ik het zelf ook niet gaan proberen :/
Ik lekker wel *O* ... valt best mee hoor, gewoon stevig werken aan de techniek en niet overmoedig worden. Nu ik het hangen steeds beter onder de knie krijg kan al veel harder door bochten en een kneedown zit bij mij dus zeker in het verschiet.

@Oh! : als je een van deze foto's in de startpost wilt dan zeg je het maar 8-)
 
Ik kan dat beamen Pek, je moet redelijk wild doen met een CB1300 om dergelijke hellingshoeken te halen..... maar ik probeer het toch regelmatig :+Ik lekker wel *O* ... valt best mee hoor, gewoon stevig werken aan de techniek en niet overmoedig worden. Nu ik het hangen steeds beter onder de knie krijg kan al veel harder door bochten en een kneedown zit bij mij dus zeker in het verschiet.

@Oh! : als je een van deze foto's in de startpost wilt dan zeg je het maar 8-)
1300 is vet zwaar vergeleken met een 600, dus respect! :}
Qua foto: heb liever de foto die er nu in staat, is de meest up to date, en ziet er leuk uit met die smiley sliders _O- *O*
 
Hmm, dan maar geen schermpje. Als het veel verschil met zich meebracht zou ik het wel overwegen, maar ik vind het echt superlelijk! :r

Over KD's gesproken...
Allebei in dezelfde bocht, ik vind de tweede foto stoerder :+
685391967_6_OQOi.jpeg


ah dit noemen ze dus "als een aap langs de motor hangen" ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan