Sportieve naked-bike rijders

Goeie tip wellicht voor diegene die er nog een moeten/willen kopen: ik heb de mijne bij de lidl gehaald. De meeste motorspullen van de lidl zijn redelijk waardeloos volgens mij maar die rugprotector kwam heel goed uit verschillende tests ondanks de zeer lage prijs (iets van 29,95 ofzo). Pasvorm is ook goed, maar let wel op dat je de juiste maat koopt, hij moet lang genoeg zijn om je stuitje te kunnen beschermen. Ik zie wel eens mensen van redelijk postuur met een small modelletje protector tussen hun schouderbladen rond lopen :X

Ik zal morgen wel ff een foto maken en posten van die protector.

ik had ook een groot formaat maar die paste mooi niet onder mijn leren pak.... heb nu een spidi (was weer de duurste uiteraard B| ) maar zit heel fijn...ik voel hem niet zitten. De alpinestar geprobeerd maar die schoot elke keer tegen mijn helm aan en voelde als een plank.
Tip: veel verschillende merken passen onder je pak en ff op de motor gaan zitten :Y
 
Laatst bewerkt:
waar blijven de ducjes!

hier mijn naked:

duc01.jpg


@MierJ: lekkere fiets!
 
Welkom waztafel 8-) In mijn locale clubje zit ook nog een ducatist, die zal ik morgen ook eens uitnodigen voor dit topic.


Morgen de startpost maar weer eens bijwerken :+

Nu ga ik mijn mandje in :W
 
Ik rijd meestal in mijn Dainese Vintage jas (met rugprotector in de jas) een een alpinestars jeans.. die tegen een schuiver schijnt te kunnen..
Af en toe als ik echt ga klappen draag ik wel eens mijn lederen broek, meestal niet.
Meestal zit ik er zo op, zonder passagier.
full
 
Raptors vind ik ook erg mooie bikes om te zien. En de kleuren die sommige hebben. Oh echt mooi.

Zelf rij ik nog altijd in hetzelfde pak wat ik ooit gekocht heb toen ik begon. Heb 2 jaar gereden en toen een aantal jaren zonder bike gezeten. Ik ben wel van plan om nog een leren pak te kopen. Wel 2 delig, met sliders ofc.

Btw, niet dat het veel is, maar m'n eerste bike upgrade is me Ermax ruitje ;-)

Gaat goed met het topic trouwens. Steeds meer aanmeldingen. Ben benieuwd hoe het verder gaat lopen hier :)
 
Laatst bewerkt:
Ik zal me dan hier ook maar even melden om de Zetjes te steunen . .
Ik heb hier nog geen rooie Zet gezien :D
Dus bij deze ..

Modjes :
- streetbar stuur
- klein kentekenplaat houdertje
- kleine knippers
- Kleinere spiegels
- Kuipruitje
- Crea bea geweest met de ijzerzaag in de uitlaat :+ O-)
en natuurlijk lekkerdere bandjes -> (dunlop quilifier II )

foto's zeggen meer :
Ps : gaarne wat meningen over de demper O-) :o Vragen over geluid ja hij maakt iets meer geluid :X O-)


IMG_1204.jpg

IMG_1205.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik zal me dan hier ook maar even melden om de Zetjes te steunen . .
Ik heb hier nog geen rooie Zet gezien :D
Dus bij deze ..

Modjes :
- streetbar stuur
- klein kentekenplaat houdertje
- kleine knippers
- Kleinere spiegels
- Kuipruitje
- Crea bea geweest met de ijzerzaag in de uitlaat :+ O-)
en natuurlijk lekkerdere bandjes -> (dunlop quilifier II )

foto's zeggen meer :
Ps : gaarne wat meningen over de demper O-) :o Vragen over geluid ja hij maakt iets meer geluid :X O-)


[afbeelding]
[afbeelding]

nee deze kleur zie je bijna nooit...tenminste ikke niet
hoe meer geluid hoe beter :9
 
Zal me ook hier even voorstellen..ben Jamlem (James) en rij een GSX 1400 en ben woonachtig in de regio Den Haag :Y Mijn eega tuft ook op een
GSX 1400 ,hierbij een foto van mijn motor :]


jgp1zl.jpg


4si742.jpg


mods:

onderspoiler
radiatorzijkapjes (ermax)
radiatorcover
bosuitlaten
seatcover
bar-end spiegels
hugger
lsl stuurtje
racing-voorspatbord
led achterlicht
witte knipperlicht-glaasjes
 
Laatst bewerkt:
Ik ga denk ik ook naar mfmm op zondag, moet uit den haag komen. is in veenendaal toch? (kan ik gelijk langs mijn oom en tante :P )

Oh en voor op mijn mods tot nu toe:
G&G exhaust (zwart rvs)
Bagsquickconnect tanktas
 
Ik zal me dan hier ook maar even melden om de Zetjes te steunen . .
Ik heb hier nog geen rooie Zet gezien :D
Dus bij deze ..


en natuurlijk lekkerdere bandjes -> (dunlop quilifier II )


Hoe bevallen de Qualifiers II

ik heb de Qualifier gehad, goed bandje hoor , geen klachten mee gehad.
alleen met nat asfalt waren niet zo.

QII zou dat (volgens de folder) beter moeten zijn


protectie verhaal
altijd zo
full



geintje
 
Laatst bewerkt:
Die CB1300 vind ik ook echt geweldig! Van Suzuki (of is 't nou Yamaha :? ) is er ook zoiets. In 't blauw-wit, maar ik weet zo niet een-twee-drie welk type dat is. Laatst ging er iemand proefrijden op zo een bij Motoport en toen vroeg ik of hij niet erg zwaar was, maar die jongen zei dat hij juist heel licht reed.
Je hebt het dan over een Suzuki GSX1400. O-)
 
sterker nog iedereen moet sowieso op de motor beschermende kleding op benen armen en overige lichaamsdelen dragen... begrijp nog steeds niets dat ik staande wordt gehouden voor het niet dragen van een autogordel als ik aan het sukkelen ben in de auto tijdens de spits terwijl dat er motoren me voorbij komen op de snelweg in de weekenden waarbij bestuurder en passagier in korte broek hempie en slippers op weg nr de kust zijn..
Dit is echt superflauw, zit jij hier nu te pleiten om beschermingskledij op een motor te verplichten?? Komaan hé man, er zijn al zoveel wetten waar we ons aan moeten houden. Als ik rustig wil gaan cruisen wanneer het pokkeheet is (lees: + 30° C), dan rij ik met korte broek en t-shirt aan. Ga jij me dat ontnemen? En wat met de brommers en scooters, en hé de wielertoeristen (ik heb van de zomer nog een col afgedaald in de Alpen tegen 90 per uur), moeten die ook in een leren pakske gaan bollen??

Trouwens, die vergelijking tussen het dragen van een gordel en en het dragen van motorkledij is compleet mis. Een gordel dragen kan een leven redden, beschermende motorkledij doet dat niet, het zorgt er enkel voor dat je je lijf niet tot op het bot doorschuurt. En nee, ik heb nog nooit iemand weten sterven omdat 'ie geschaafd was. Als je een flinke schuiver maakt en je komt een vangrail tegen dan mag je 't sowieso vergeten, motorkledij of geen motorkledij aan.

Ik ben geen voorstander van het rijden zonder beschermingskledij, laat dat even duidelijk zijn. Ik doe ook altijd de volledige uitrusting aan, alleen bij warme temperaturen rij ik met een jeansbroek onder m'n lederen vest. En als 't heel heet is dan rij ik in short en t-shirt (héél rustig wel te verstaan). Moet kunnen vind ik, laat een motorrijder alstublieft nog wat vrijheid, hij/zij moet zich al aan zoveel wetten houden.
En als ik in de nieuwsberichten de ongevallen met moto's bekijk, dan zijn het meestal van die compleet ingepakte rijders... die het er niet levend vanaf brengen.

Trouwens, dat topic loopt hier compleet uit de hand. Het gind over 'sportieve naked bike rijders'. Ik zie hier foto's van racers, kledij, ....


Mvg
 
Goeiemorgen allemaal :W

Gaat goed met het topic trouwens. Steeds meer aanmeldingen. Ben benieuwd hoe het verder gaat lopen hier :)
Ja, het wordt hier idd al erg gezellig *O*

En natuurlijk welkom aan de nieuwe leden 8-) (ik zal straks de startpost weer ff bijwerken met alle info).

Je hebt het dan over een Suzuki GSX1400. O-)
of bedoelde ze toch een blauw-witte XRJ1300 :+
03_XJR1300_Blue_RHS_1024.jpg
 
Dit is echt superflauw, zit jij hier nu te pleiten om beschermingskledij op een motor te verplichten?? Komaan hé man, er zijn al zoveel wetten waar we ons aan moeten houden. Als ik rustig wil gaan cruisen wanneer het pokkeheet is (lees: + 30° C), dan rij ik met korte broek en t-shirt aan. Ga jij me dat ontnemen? En wat met de brommers en scooters, en hé de wielertoeristen (ik heb van de zomer nog een col afgedaald in de Alpen tegen 90 per uur), moeten die ook in een leren pakske gaan bollen??

Trouwens, die vergelijking tussen het dragen van een gordel en en het dragen van motorkledij is compleet mis. Een gordel dragen kan een leven redden, beschermende motorkledij doet dat niet, het zorgt er enkel voor dat je je lijf niet tot op het bot doorschuurt. En nee, ik heb nog nooit iemand weten sterven omdat 'ie geschaafd was. Als je een flinke schuiver maakt en je komt een vangrail tegen dan mag je 't sowieso vergeten, motorkledij of geen motorkledij aan.

Ik ben geen voorstander van het rijden zonder beschermingskledij, laat dat even duidelijk zijn. Ik doe ook altijd de volledige uitrusting aan, alleen bij warme temperaturen rij ik met een jeansbroek onder m'n lederen vest. En als 't heel heet is dan rij ik in short en t-shirt (héél rustig wel te verstaan). Moet kunnen vind ik, laat een motorrijder alstublieft nog wat vrijheid, hij/zij moet zich al aan zoveel wetten houden.
En als ik in de nieuwsberichten de ongevallen met moto's bekijk, dan zijn het meestal van die compleet ingepakte rijders... die het er niet levend vanaf brengen.

Trouwens, dat topic loopt hier compleet uit de hand. Het gind over 'sportieve naked bike rijders'. Ik zie hier foto's van racers, kledij, ....


Mvg

Aja, gelukkig is iedereen vrij om zijn mening te uiten. Wat voor weer het dan ook is. Ik zou het verstandig vinden als ze inderdaad beschermende kleding gaan verplichten.

Ik ken genoeg mensen die gevallen zijn, aangereden zijn of wat dan ook. Tuurlijk komen die er niet ongeschonden vanaf. Wat kneuzingen en blauwe plekken enzo. Maar als ze geen bescherming hadden gedragen was dit alleen maar erger geweest.

Ten eerste vind ik dat als mensen dit zelf niet genoeg reden vinden om zich goed in te pakken dat wij hun daarvoor moeten beschermen. Vind je jezelf niet belangrijk genoeg, dan kan je in elk geval nog aan de mensen denken die je liefhebben wat je hun aandoet.
Ten tweede denk ik ook dat er dus minder kosten gemaakt moeten worden door de zorg en verzekeraars. En dus zullen de kosten omlaag gaan na een aantal jaren.

En dan kan je zeggen andere hoeven geen beschermende kleding. Wielrenners, brommerrijders. Mja das mijn pakkie aan nu niet. Bij een brommer als die gewoon standaard is. Dan valt het wel mee. Ook ik heb vroeger brommer gereden. En tja een wielrenner. Ook ik ben van mening dat ze eens moeten gaan kijken naar andere kleding ipv dat dunne stoffie, maar goed das wat anders he.

Dus de mensen die half naakt op een motor gaan zitten, daar ben ik niet zo blij mee. En of je mij nu aardig vind of niet. Mja das jammer dan. Tis in elk geval mijn mening.


Ow en nog iets. Je had het over dat er sport motoren voorbij komen. Dat zijn inderdaad foto's van sportmotoren, maar als je gelezen had dan stond daar toch echt bij dat Technogremlin wat actiefoto's wilde hebben. En toen bood iemand anders aan wat foto's te maken. En om aan te geven wat hij zoal fotografeerde plaatste hij die foto's ? Dus welke sportrijders zitten er in dit topic dan ?

Geloof dat het tijd word voor een bakkie koffie.
 
Dit is echt superflauw, zit jij hier nu te pleiten om beschermingskledij op een motor te verplichten?? Komaan hé man, er zijn al zoveel wetten waar we ons aan moeten houden. Als ik rustig wil gaan cruisen wanneer het pokkeheet is (lees: + 30° C), dan rij ik met korte broek en t-shirt aan. Ga jij me dat ontnemen?
Ik ben het eens met Jakkel, verplichten is onzin. Motorrijden is toch vooral beleven van vrijheid en daar hoort ook de vrijheid om zelf te beslissen welke (gecalculeerde) risico's je wilt nemen. Ik zal nooit zeggen dat iemand die in een korte broek en shirt op de motor verkeerd bezig is, al zou ik het zelf nooit doen. Ik zie overigens ook regelmatig t-shirts, jeans en sportschoentjes op een fireblade loeihard door een bocht knallen en dan vraag ik me WEL af of de berijder wel helder tussen zijn oren is.... maar goed.

Trouwens, dat topic loopt hier compleet uit de hand. Het gind over 'sportieve naked bike rijders'. Ik zie hier foto's van racers, kledij, ....
Mvg
Uit de hand lopen valt nog wel mee hoor :+ Die foto's van racers negeren we gewoon ;) (ik zal Dexter wel ff PM-en zoals gevraagd) en over kleding; we hebben het hier wel over sportief rijden dus waarom niet ff over sportieve motorkleding. Het feit dat ik een race-combi draag op mijn naked zegt veel over het 'sportief' zijn van mijn rijstijl 8-)
 
Aja, gelukkig is iedereen vrij om zijn mening te uiten.
... en dat geldt natuurlijk ook voor jou :+
Wat voor weer het dan ook is. Ik zou het verstandig vinden als ze inderdaad beschermende kleding gaan verplichten.

...

Ten eerste vind ik dat als mensen dit zelf niet genoeg reden vinden om zich goed in te pakken dat wij hun daarvoor moeten beschermen. Vind je jezelf niet belangrijk genoeg, dan kan je in elk geval nog aan de mensen denken die je liefhebben wat je hun aandoet.
Ik heb zelf een serieuze hekel aan de betuttel-mentaliteit van de overheid. Dus ik ben het ZEKER niet met je eens.
Ten tweede denk ik ook dat er dus minder kosten gemaakt moeten worden door de zorg en verzekeraars. En dus zullen de kosten omlaag gaan na een aantal jaren.
Hmmmm.... volgens mij werken verzekeringsmaatschappijen al lang niet meer zo :N
Bij een brommer als die gewoon standaard is. Dan valt het wel mee. Ook ik heb vroeger brommer gereden.
Ahum, er vinden ook genoeg dodelijke ongelukken met brommers plaats hoor. 50 Km/u is hard zat om jezelf gruwelijk in de kreukels te rijden. Als ik zo'n t-shirtje op een brommertje wheelying langs zie komen dan weet ik het wel.
Tis in elk geval mijn mening.
... en die is je gegund 8-)
Geloof dat het tijd word voor een bakkie koffie.
:Y
 
Lekker weer vandaag!
Als iemand van hier toevallig in de omgeving utrecht woont en zin heeft om een ritje te doen, geef een gil, ik ga met iemand van MF rijden en er is een kans aanwezig dat er meer lui komen *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan