Schuberth R1 + inbouw communicatie systeem

Revusion

Rookie
3 aug 2009
17
0
Hallo allemaal,

Ik wil graag de Schuberth R1 gaan kopen, maar ik weet niet of daar een communicatie systeem ingebouwd kan worden. Wanneer dit het geval is wil ik hem graag gebruiken met een Kenwood portofoon. (of zijn er betere portofoons?)

Het gebruik zou dan vooral van bike to bike zijn.

Welk inbouw communicatie systeem raden jullie mij aan en waar moet ik op letten bij de aanschaf van zo'n systeem?

Alvast bedankt voor jullie reacties.


(ik hoop dat dit topic in het goede forum is geplaatst)
 
ligt er aan wat je wilt natuurlijk.

bekabeld of blue tooth.

ik heb zelf een autocom super pro avi met kenwood zender werkt goed.
maar je kan ook bijvoorbeeld voor een beahr intercom kiezen(is wel duurder).
het voordeel van de autocom tenopzichte van de beahr is dat de super pro avi in staat is om de kenwood tk3201 van stroom te voorzien dus je hoeft dan geen batterij meer op te laden.

maar ik weet aan dat beide intercom systemen ook een blue tooth dongle gehangen kan worden dus is kan je het eventueel ook een bluetooth headset gebruiken al weet ik dat niet zeker.

Als je de optie van die autocom intressant vindt dat raad ik je aan op de engelse ebay te kijken want daar worden de modellen van vorig jaar goedkoop aangeboden, heb zo daar mijn set nieuw gekocht en daar slecht 140,- voor betaald terwijl je in nederland daar nog bijna 400,- voor betaald :X
 
Het ligt er aan wat je ermee wilt doen. Baehr is natuurlijk heel goed. Je mag die van mij overnemen, incl. Bluetooth. Hoef je er alleen een portophoon aan te hangen. Ik doe hem weg omdat ik over ben gestapt op draadloos. De kwaliteit is superieur van de Baehr, maar hij heeft geen geschikte plaats gevonden op mijn R1200GSA. Zo groot als die motor is... en dan toch geen plek. Een alternatief als je aan BT genoeg hebt (BtB plm 500m) is de Interphone f4. Gewldig goed qua communicatie met GPS, GSM en de andere motor.
 
Laatst bewerkt:
je kan alles wel zo'n beetje inbouwen in je Schuberth R1....

hij is natuurlijk voorbereid voor dat blue sonic, maar een ander setje kan je er zo in zetten.
 
Bedankt voor de vele reacties tot nu toe! Ja, ik heb gehoord dat Blue Sonic niet goed werkt. Daarom denk ik dat ik maar ga voor een snoer en niet voor Bluetooth.

De eisen die ik stel zijn:
- Goed verstaanbaar bij 120-130 km/u
- Maximum prijs ligt rond de 300 euro
- Radio zou wel mooi zijn als dat kan
 
Bedankt voor de vele reacties tot nu toe! Ja, ik heb gehoord dat Blue Sonic niet goed werkt. Daarom denk ik dat ik maar ga voor een snoer en niet voor Bluetooth.

De eisen die ik stel zijn:
- Goed verstaanbaar bij 120-130 km/u
- Maximum prijs ligt rond de 300 euro
- Radio zou wel mooi zijn als dat kan

dan zit je wel goed met zowel een autocom als een beahr systeem.
tja die maximum prijs dan moet op zoek of naar een 2e hands syteempje.
of een nieuwe autocom van rond de 100,- kopen op ebay in engeland
want dan ben je rond de 300,- kwijt(intercom rond de 100,- een kenwood lj8 rond de 100,- aansluit kabel zender 25,- . ptt kabel home made 10,- , eventueel langere kabel tussen helm en motor 40,-).
info genoeg dacht ik zo ;)
 
Ik heb ook een R1, maar heb gehoord dat je voor inbouwmogelijkheden beter af bent met de S1, maarja die is ook meteen een smak duurder...
 
Zoals gezegd, als je voor een snoer gaat en je wilt mijn Baehr overnemen, dan is ie te koop. Dan heb je een goed systeem, binnen je budget. Hij wordt volgende week uitgebouwd.
Baehrs zijn zo goed, dat ook bij 180 km/u de verstaanbaarheid nog goed is. E.e.a. natuurlijk wel afhankelijk van helm en windgeruis.
 
Hallo allemaal,

Ik ben vandaag bij een motor winkel geweest en die zeiden dat je bij Schubert bijna geen intercom kan "inbouwen" omdat hij zo geluidsdicht is.

Waarschijnlijk zou ik dan dit communicatiesysteem er in willen hebben.
Scala Rider Q2
Review Cardo Scala Rider Q2 bike-to-bike communication - Pocketinfo

Wat is jullie ervaring met de helm en/of het intercomsysteem? Of weten jullie wat beters?

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!
 
Hallo allemaal,

Ik ben vandaag bij een motor winkel geweest en die zeiden dat je bij Schubert bijna geen intercom kan "inbouwen" omdat hij zo geluidsdicht is.

Waarschijnlijk zou ik dan dit communicatiesysteem er in willen hebben.
Scala Rider Q2
Review Cardo Scala Rider Q2 bike-to-bike communication - Pocketinfo

Wat is jullie ervaring met de helm en/of het intercomsysteem? Of weten jullie wat beters?

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!

Ik heb een Schuberth R1 met een Scala Rider Q2 (uiteraard de versie voor integraal helmen, dus microfoontje met een draad die je voor je mond plakt). De helm is uitermate comfortabel en naar het schijnt de stilste op de markt. Bevalt dus erg goed. Wel heb ik al snel mijn vizier onder garantie laten vervangen door een exemplaar met pinlock (hoewel ze dat tegenwoordig misschien standaard al doen).

De Scala Rider Q2 bevalt ook erg goed. Volume kan hoog opgeschroeft worden en de kwaliteit van het geluid bij communiceren met elkaar is verbazingwekkend. De accu van het ding krijg je niet binnen een dag leeg, dus dat is ook prettig bij lang toeren.

Inbouwen is een eitje, behalve... Het op de juiste plaats krijgen van de luidsprekertjes. Die moeten precies voor je oor, en dat is uiteraard even klooien.

Kortom, ik ben erg blij met deze spulletjes en bovendien zeer tevreden over de combi. Waarom men in de winkel beweert dat de geluidsdichtheid van de helm een nadeel zou zijn, begrijp ik trouwens echt niet. Lijkt me logischer dat zowel luidsprekers als microfoon beter functioneren in een stillere helm, of hadden zij alles aan de buitenkant willen monteren? :? :P
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan