Ringtime! Het Nordschleife afspreektopic deel 3

Mr.Bean

Die hard MF'er
26 mei 2004
930
48
Gelderland
Wat eraan vooraf ging:
Deel 1
Deel 2

Ringinfo:
www.ring-world.nl (Klik "Ringinformatie" bovenaan)
Ben Lovejoy's site

Openingstijden:
Officiële site: http://www.nuerburgring.de/angebote/motor-action/touristenfahrten-nordschleife/oeffnungszeiten-nordschleife.html (Touristenfahrten Nordschleife)
(Geen Duits? Taal-vlaggetje rechtsboven proberen!)

Ringfora:
http://www.nurburgring.nl/forum (www.nurburgring.nl) (Hét nederlandse ringforum)
www.touristenfahrerforum.de (Duits, eerst aanmelden met echte naam)
www.northloop.co.uk (Engels, eerst aanmelden)

Hotels:
www.hotel-schlossblick.de (goede ervaringen van andere MFers)
www.hotel-maas.de (goede ervaringen van andere MFers)
www.sonnenhof-adenau.de (Rosemarie, luxe 4 sterren, 45€+)
http://www.ringpension.de (www.ringpension.de) (Arie, nederlands, 37.50€)
www.slidersguesthouse.com
(R.I.P. Brendan)
Cheap, vanaf 20€, is mogelijk bij diverse gasthausen.
Meestal geen website maar mondelinge reclame.
Camping kan ook, ~10€: www.viktoria-station.de
Pas op: die andere bij de hoofdingang rekent per dag! (1 nacht=2dagen)

Eten/koffie enzo:
Ring-inrit Breidscheid/Adenau. 10x zo gezellig als hoofdingang. 2x zo goedkoop.
Pizza: Giulia (tegenwoordig '27 ventisette'), direct andere kant, bruggetje onderdoor, tegenover bovenstaande.
Pizza: Pinocchio. Moet je een keer geweest zijn. Druk.
En vele anderen. In Duitsland is eten buiten de deur goed en goedkoop.

Fotos:
http://www.ringportal.nl/nl/fotografie (Fotografen link-lijst) (op datum!)
TouristenFahrerForum (inloggen)
 
Laatst bewerkt:
afgelopen weekend toch stiekum een paar rondjes wezen rijden met de brommert .. bloed gaat waar t niet kruipen kan zeg maar :)

was wel even wennen als je zo lang niet geweest bent .. was even zoeken naar de juiste rem- en instuurpunten. ook even wennen aan de vele piepo's die de baan eigenlijk niet echt kennen en dus op sommige stukken onnodig op de rem gaan staan :-o maar goed hoort erbij

de nederlandse club is wel behoorlijk uitgedunt zeg :X alleen maar witte platen op de parkeerplaats toen ik aankwam. toch nog de usual suspects tegengekomen, dus was wel weer gezellig (al was het kort :))
 
Radical verpulvert Nordschleife-record Gumpert
Uitgegeven: 24 augustus 2009 14:38
Laatst gewijzigd: 24 augustus 2009 14:38

AMSTERDAM - De vlag ging deze week uit bij het Duitse sportwagenmerk Gumpert: de Apollo had een nieuw ronderecord op de Nordschleife neergezet.

© AutoweekLang hebben ze in Duitsland niet van de eerste plek kunnen genieten, want het Engelse Radical claimt het record van de Apollo verpulverd te hebben.

Radical stuurde een SR8 LM ‘de Groene Hel’ in. De sportwagen rondde de Nordschleife in een tijd van 6:48 minuten.




Dat is maar liefst 23 seconden sneller dan de tijd die de Gumpert Apollo in handen van Sport Auto neerzette. De poging van Radical geschiedde onder supervisie van datzelfde Sport Auto en Evo Magazine.


Openbare weg

Bij een eerdere poging had een Radical SR8 al eens een tijd van 6:55 minuten neergezet. Die tijd werd niet in de statistieken meegenomen, omdat die SR8 alleen in Engeland de openbare weg op mag.

De LM waarmee dit record is neergezet, is ook op de openbare weg in Duitsland legaal. Als statement reed Radical voorafgaand aan de recordpoging met de auto vanuit Engeland naar de Nordschleife.
 
:/ witblauwe gixxer met klein brulpijpje rij je? zoja heb ik je wel zien rondgaan, laat dat schrale troost zijn ;)
Aardige brulpijp hoor haha ;)
Was het onderstaande combi :?
full


Ga gewoon binnekort nog een keer anders moet ik veel te langen wachten voor ik weer mag :P
Gixxergirl moet misschien onder het mes en dan ongeveer 6maanden niet :]
Ga ff de openingstijden in de gaten houden en als het kan ff vrij regelen en dan :] *O*
 
Aardige brulpijp hoor haha ;)
Was het onderstaande combi :?
[afbeelding]

Ga gewoon binnekort nog een keer anders moet ik veel te langen wachten voor ik weer mag :P
Gixxergirl moet misschien onder het mes en dan ongeveer 6maanden niet :]
Ga ff de openingstijden in de gaten houden en als het kan ff vrij regelen en dan :] *O*

Reed je samen op de ring met een andere gixxer? Vlak achter elkaar? Dan heb ik je gezien. Luigibernau is ook alweer aan het kijken naar een datum voor het volgende tripje :Y
 
misschien al eerder genoemd in dit topic...
maar laatst ook in eifel geweest, maar helaas niet op de ring..
een goed hotel in bullay, et heksenhuis(hexenhaus)
echt een aanradar om heen te gaan...
 
Was de eerste keer op de Nordschleife *O*

Van mij ook, vond het echt een belevenis! *O* zou zo maar een verslaving kunnen worden 8-) Vrijdagmiddag en zaterdagmorgen wat rondjes gedaan, zonder gevaarlijke momenten of dwarrels die je van je fiets reden. *D Wel gigantische snelheidsverschillen, allemaal in mijn nadeel :+

Vond jy ervan?
 
Van mij ook, vond het echt een belevenis! *O* zou zo maar een verslaving kunnen worden 8-) Vrijdagmiddag en zaterdagmorgen wat rondjes gedaan, zonder gevaarlijke momenten of dwarrels die je van je fiets reden. *D Wel gigantische snelheidsverschillen, allemaal in mijn nadeel :+

Vond jy ervan?

Zelfde als jij.... klopt wel vand ie snelheidsverschillen.... hahaha Ik heb nog een hoop te leren. Misschien gaan ik morgen weer ofzeau. Ik heb toch vrij.
 
@ gixxergirl1986

Morgen ga ik weer naar die Nordschleife!!!!

Volgende week zal niet lukken ivm mijn werk enzo. De week erna weer wel.







full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan